Våt i trusa..

Sjokkabolla

Forelsket i forumet
Hehe... Ja. Det er ikke noe innlegg for de finslige. Men var på toalettet før i dag. Av og til kommer det litt urin etter at jeg har tisset. Så jeg venter litt. Det gjorde det nå også. Jeg tørket meg, vasket hendene. Ordnet noe på håret, gikk ut av badet.. Og så plutselig ble jeg våt i trusa. Sånn ca 10 cm våt liksom. Så det er ikke utflod. Gikk inn igjen på badet og tenkte at herregud, har jeg mista helt kontrollen?? Vasket meg og skifta klær, tok på meg bind. Og nå har det gått 2 timer. Lukter på trusa og tightsen, men lukter egentlig ingenting. Lukter utflod og skyllemiddel. Jeg tenker at dette mest sannsynlig er urin og prøver å finne grunner for at det kun er urin. Men tanken slår meg jo om det kan være fostervannlekkasje, men dette er SÅ sjelden, at jeg bør slå meg til ro med urin så lenge det ikke kommer noe mer innen noen timer, sant?? Eller??
 
sniker fra jan13.. hadde fostervannslekasje i uke 27.... men da kom det en dæsj i senga, sto opp gikk på bade hvir det kom litt i mellomtia. Men så stoppet det opp. Men som førstegangsgravid fikk jeg litt panikk siden jeg ikke følte jeg måtte på do+at det luktet ikke urin eller utflod så ringte føden å de sente ambulanse. Viste seg at yttre hinne hadde sprukket slik at litt forstervann rant ut, men den klebret seg heldigvis igjen så kom ikke mer:)

Men du sier det ikke lukter noe, og så sier du det lukter utflod? Fostervann lukter søtt... eller litt søtlig....

Er du usikker så ring føden å prat me de, kanskje de vil ha deg inn på en sjekk:) Men bruk bind for å følge litt me+litt lettere å lukte på....
 
Jeg ville ringt føden og hørt :)
 
Samme som Ulfa sier. Føler det er tryggere å ta en tlf. Spesielt siden det virker som det har kommet ganske brått?
 
Jeg tusser og når jeg reiser meg må jeg holde papir foran, fordi det kommer ALLTID en dråpe når jeg reiser meg!

Men har ikke opplevet å lekke utenom det annet enn hvis jeg ler eller hoster da...

Hvordan går det nå? Kommer det noe mer?
 
Hehe... Ja. Det er ikke noe innlegg for de finslige. Men var på toalettet før i dag. Av og til kommer det litt urin etter at jeg har tisset. Så jeg venter litt. Det gjorde det nå også. Jeg tørket meg, vasket hendene. Ordnet noe på håret, gikk ut av badet.. Og så plutselig ble jeg våt i trusa. Sånn ca 10 cm våt liksom. Så det er ikke utflod. Gikk inn igjen på badet og tenkte at herregud, har jeg mista helt kontrollen?? Vasket meg og skifta klær, tok på meg bind. Og nå har det gått 2 timer. Lukter på trusa og tightsen, men lukter egentlig ingenting. Lukter utflod og skyllemiddel. Jeg tenker at dette mest sannsynlig er urin og prøver å finne grunner for at det kun er urin. Men tanken slår meg jo om det kan være fostervannlekkasje, men dette er SÅ sjelden, at jeg bør slå meg til ro med urin så lenge det ikke kommer noe mer innen noen timer, sant?? Eller??
Dette har jeg også et problem med. Vannete gjennomsiktig utflod som ikke lukter annet en utflod og vaskemiddel når jeg lukter etter. Og ALLTID et par sekund etter jeg har fått på meg trusa og buksa...
 
Dette har jeg også et problem med. Vannete gjennomsiktig utflod som ikke lukter annet en utflod og vaskemiddel når jeg lukter etter. Og ALLTID et par sekund etter jeg har fått på meg trusa og buksa...

+3 :)
 
Sliter også med det. Kan komme om jeg bærer tunge handleposer, men også ellers. Slappere der nede? Hi hi! :p

Fostervann lukter vel litt søtt tror jeg. Men ring føden om du er usikker. Bedre det enn å lure! :)
 
Hei igjen!

Da har jeg snakket med en venninne som lakk fostervann i uke 29. Hun sier jeg skal ha på en svart bomullstruse. hvis det er utflod, blir det hvitt I trusa. Hvis ikke, er det fostervann eller urin så klart. Men det burde jo gjerne lukte urin i så tilfelle ??

Uansett.. jeg går no rundt her og ser om det kommer noe mer, hvis ikke så er det ingenting å bekymre seg over. Og jeg satser på det. Sansynligheten er vel også størst for det.
 
Hei igjen!

Da har jeg snakket med en venninne som lakk fostervann i uke 29. Hun sier jeg skal ha på en svart bomullstruse. hvis det er utflod, blir det hvitt I trusa. Hvis ikke, er det fostervann eller urin så klart. Men det burde jo gjerne lukte urin i så tilfelle ??

Uansett.. jeg går no rundt her og ser om det kommer noe mer, hvis ikke så er det ingenting å bekymre seg over. Og jeg satser på det. Sansynligheten er vel også størst for det.
Dette skal jeg også gjøre nå resten av kvelden :p bare for å se...
 
Har hatt akkurat det samme, jeg var også redd for at det kunne være fostervannslekkasje, men slo meg til ro med at det er helt vanlig med mye utflod, og denne kan være helt klar og tyntflytende, evt litt urin ;) Men selvsagt, er man bekymret, så er det bedre å ringe til noen enn å gå å bekymre seg!!!

Det var i grunn et godt tips det der med svart truse, så det skal jeg prøve neste gang det skjer :)
 
Tar opp igjen en "gammel" tråd jeg.

Opplevde noe uvanlig for min del i stad. Har pleid å lekke litt etter jeg har vært på do, helt vannaktig, men har tenkt det er utflod. Nå er det dog lenge siden jeg har opplevd dette.

La meg for å sove litt og kun i nettoen da jeg hadde hatt på bikini, og plutselig rant det masse vått ut av meg. Luktet ingenting. Hverken urin eller utflod, var akkurat som vann. Tipper det var et par-tre spiseskjeer, nok til at rumpa ble klissvåt og en god flekk på lakenet.

Reiste meg opp for å gå litt, og det kom ikke noe mer. Ingen ubehag i kroppen heller.

Hva tror dere? Fostervann?
 
Jeg var på Fredrikstad sykehus på torsdag for det samme:) Jeg hadde mistanke om fostervannslekkasje, men det var ikke det. Jeg er ofte veldig våt i trusa, men det var visst også vanlig nå på slutten at utflodet blir tynnere.. Ta en sjekk hvis du er usikker! :)
 
Så mye som to spiseskjeer kan jo være fostervann, det leste jeg ikke før jeg svarte her.,,
 
Tar opp igjen en "gammel" tråd jeg.

Opplevde noe uvanlig for min del i stad. Har pleid å lekke litt etter jeg har vært på do, helt vannaktig, men har tenkt det er utflod. Nå er det dog lenge siden jeg har opplevd dette.

La meg for å sove litt og kun i nettoen da jeg hadde hatt på bikini, og plutselig rant det masse vått ut av meg. Luktet ingenting. Hverken urin eller utflod, var akkurat som vann. Tipper det var et par-tre spiseskjeer, nok til at rumpa ble klissvåt og en god flekk på lakenet.

Reiste meg opp for å gå litt, og det kom ikke noe mer. Ingen ubehag i kroppen heller.

Hva tror dere? Fostervann?

Hei! Jeg må jo bare svare som min venninne da. Ta på en svart bomulls truse, se om det kommer mer. Blir det hvitt/ stivt når det tørker, er det utflod. Er noen som lekker når de ligger/ reiser seg opp igjen etterpå. Så prøv i vei. Hvis det er fostervann, kommer det mer.
 
Og en måte og se mo det er fostervann er å ta på bind(bytt når det blir våt) og om det blir helt bløtt gjennom 2-3 ganger er det fostervann. Sa min jordmor til meg
 
Nå lekker jeg så sjelden etter dobesøk for tiden, at sort truse nok ikke er noe vits. Også tør jeg ikke ta sjansen, for når det først kommer, så kommer det så mye at det vil bli vått igjennom om jeg ikke har truseinnlegg.

Men prøvde å sjekke på lakenet nå. Det er lyst blått, men kan se ut som om det er litt hvitt der jeg lakk. Så da tar jeg det litt med ro og satser på at det er en form for utflod så lenge, selv om jeg har mye av det også som er litt tykkere. Bare så rart når det var helt tynt og uten noen form for lukt.
 
Nå lekker jeg så sjelden etter dobesøk for tiden, at sort truse nok ikke er noe vits. Også tør jeg ikke ta sjansen, for når det først kommer, så kommer det så mye at det vil bli vått igjennom om jeg ikke har truseinnlegg.

Men prøvde å sjekke på lakenet nå. Det er lyst blått, men kan se ut som om det er litt hvitt der jeg lakk. Så da tar jeg det litt med ro og satser på at det er en form for utflod så lenge, selv om jeg har mye av det også som er litt tykkere. Bare så rart når det var helt tynt og uten noen form for lukt.

ja. Jeg vet. Synes det var rart selv. Kan jo hende du lekker fostervann, da vil det komme mer. Men mest sannsynlig er det utflod. Heldigvis .. Men som sagt, ikke ta det for gitt. Følg med!! På sykehuset tar de på deg en farget truse, grønn eller hva det er. Til min venninne ville de at hun skulle ( når hun var hjemme) ta på en svart truse, viktig at det var bomullstruse tror jeg... og når det lakk, putte den i en pose å ta med opp på sykehuset. Hvis du går med bind eller truseinnlegg skal de nok kunne skille Utflod fra fostervann der også..
Ring hvis du er usikker, men vent til det skjer igjen ellers får du bare beskjed om å vente å se om det skjer igjen.

lykke til!! Og uansett, så er det bedre å ta en tlf for mye. :)
 
Sliter med det samme selv!
Føles vannete og mye, for renner liksom. Svart truse gjør at jeg vet det er utflod.
Hadde ikke slikt ved første graviditet. Har det med svakt bekken å gjøre?
 
Back
Topp