Vårt skjulte forum - hva skal til for å få tilgang etter man har mistet den?

onskedrom

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Høsthjerter 2017
Hei!

Vi har en tråd som heter oktober 2017 har fått skjult forum. Der kommer det klart frem hvilke krav som stilles for å bli medlem(medlem 1 mnd, 50 innlegg, stå på terminlista og ha nick), og for å beholde tilgangen(10 innlegg siste 30 dager). Disse er satt av moderator-teamet. I tillegg har vi lagt til en regel ift å få tilgang (eller medlem 2 uker, 100 innlegg, terminliste og nick).

Men det kommer ikke frem hva som skal til for å få tilgang til skjult hvis man mister den pga inaktivtet.

Så det synes jeg vi skal ta en diskusjon på, jeg er selv nøytral.

Oppfylle kravet på nytt?
Eller ha født baby og dermed ikke hatt tid til internett? :P

Jeg synes uavhengig av hva man bestemmer så skal juli som er feriemåned og oktober (+/-) ikke være så strenge på om man overholder kravene.

Men er det rimelig med 50 innlegg siste måned igjen, eller 100 på 2 uker før man får tilgang igjen? De vilkårene er jo ganske høye, og folk inne på skjult klager over at 10 på 30 dager er mye.

Jeg synes uavhengig av hva man bestemmer så skal juli som er feriemåned og oktober (+/-) ikke være så strenge på om man overholder kravene.

Men er det rimelig med 50 innlegg siste måned igjen, eller 100 på 2 uker før man får tilgang igjen? De vilkårene er jo ganske høye, og folk inne på skjult klager over at 10 på 30 dager er mye.
Enig i ferie og rundt termin, bør være litt mer romslig da.

Kanskje 10, evt 20 innlegg på en mnd på åpent forum for å få tilbake tilgangen om en har hatt tilgang tidligere?

Også lurer jeg på hvor lenge man må vedlikeholde aktivitetsnivået i ettertid? Vi fra Mars 2015 har fortsatt tilgang til våres sjultforum selv om ingen der er aktive lengre. Er kun til jul og bursdager man skriver der nesten [emoji1] men kjipt å miste tilgangen da det er der man deler mest bilder osv.

Også lurer jeg på hvor lenge man må vedlikeholde aktivitetsnivået i ettertid? Vi fra Mars 2015 har fortsatt tilgang til våres sjultforum selv om ingen der er aktive lengre. Er kun til jul og bursdager man skriver der nesten [emoji1] men kjipt å miste tilgangen da det er der man deler mest bilder osv.
Jeg vet at noen i eldre forum har endret kravet for aktivitet etterhvert som de blir eldre, så det aktivitetskravet synes jeg vi skal diskutere neste år!

Er det forresten mulig å ha felles krav på åpent og skjult? Dvs at det en skriver på åpent teller med på samme måte som på skjult?

Jeg har nok mistet tilgangen ser jeg. Men er fortsatt i dårlig form og to barn som skal passes på hver dag! Juni mnd er også en heftig mnd med avsluttninger og alt annet.. Så har ikke hatt tid å være aktiv, heller ikke vært i form..
Nå når jeg går mot ferie og roligere tider hadde det vært kjekt å få tilgang igjen. Å være aktiv.

Jeg har noen dager tilgang og andre dager ikke. Synes ikke appen fungerer lengre som den skal, så lenge de ikke har fått orden på appen så bør ikke kravene være så strenge? Jeg er lite aktiv for tiden da jeg synes det er sykt irriterende å måtte logge seg inn hver eneste gang jeg skal innpå her.

Jeg har noen dager tilgang og andre dager ikke. Synes ikke appen fungerer lengre som den skal, så lenge de ikke har fått orden på appen så bør ikke kravene være så strenge? Jeg er lite aktiv for tiden da jeg synes det er sykt irriterende å måtte logge seg inn hver eneste gang jeg skal innpå her.
Helt enig. Samme her. Mye mer aktiv da det fungerte. Bruker sjelden pc.

Jeg har mistet min tilgang, og syntes det var veldig leit. Jeg har ikke vært i form nå i midten av svangerskapet, hatt to sykehusinnleggelser, så har ikke orket mer enn å skumme forumet fra tid til annen. I tillegg har det vært det med pålogging hver gang.. Jeg syntes i alle fall ikke kravene for ny tilgang skal være så strenge, da blir det jo ikke til at man klarer å oppfylle de to ganger om man skal være så uheldig å trenge det. For min del er det i alle fall lite trolig at jeg klarer 100 innlegg på åpent all over igjen.

Syns og man burde fått en advarsel før man ble slettet.. jeg har også vært en del syk og har høyrisiko svangerskap. Men man har jo skrevet personlige ting der som andre har tilgang til og ikke en selv.

Er enig at juli og oktober bør kanskje være feriemåneder. Når det gjelder aktivitetskrav etter man har mistet er det vel greit med si 20poster/mnd for å få ny tilgang og at det er minst 5 på skjult når man får tilgang igjen?

Syns og man burde fått en advarsel før man ble slettet.. jeg har også vært en del syk og har høyrisiko svangerskap. Men man har jo skrevet personlige ting der som andre har tilgang til og ikke en selv.
Enig med advarsel og mulighet til spesielle unntak - da må vi sikkert bli enige hva som er "godkjent fravær", det har jo allerede vært snakk om lavere aktivitet i ferien og rundt termin/fødsel, men andre forhold som sykdom etc bør jo også kunne slippe litt opp.

Enig med advarsel og mulighet til spesielle unntak - da må vi sikkert bli enige hva som er "godkjent fravær", det har jo allerede vært snakk om lavere aktivitet i ferien og rundt termin/fødsel, men andre forhold som sykdom etc bør jo også kunne slippe litt opp.

Det er jeg enig i, sykdom bør også være ok, men da må TGA få beskjed om det.

Det ble ikke sendt advarsel til de som hadde 0 innlegg siste 30 dager da jeg tok over fordi jeg begynte å sjekke og flere hadde ikke vært logget inn på 2-4mnd eller så ut til å tilhøre andre underforum, samt at det var 10-15stk, så ganske mange. Pluss en lang liste med folk med 1-9 innlegg. De fikk felles advarsel på en tråd i skjult. Det var tross alt flere timers frivillig arbeid og alle burde ha lest reglene før de ba om tilgang og dermed vite om det.

At appen har vært delvis ubrukelig synes jeg ikke burde påvirke, nettleser via mobil fungerer. Dette er tross alt et forum det er helt frivillig å være medlem og aktiv bruker av.

Jeg foreslår at vi kan sette som regel 10 innlegg i oktober-forumet siste 30 dager for å få tilbake tilgangen hvis man mister(vil du ha den tilbake rask så går 10innlegg på ti min+opptil et par dager for moderator å fikse) og endre aktivitetskravet til 20 innlegg siste 30 dager hvorav minst 5 må være inne på skjult (som totoro foreslo, eller misforsto jeg?) og resten på oktober eller 10 inne på skjult.

Det er jeg enig i, sykdom bør også være ok, men da må TGA få beskjed om det.

Det ble ikke sendt advarsel til de som hadde 0 innlegg siste 30 dager da jeg tok over fordi jeg begynte å sjekke og flere hadde ikke vært logget inn på 2-4mnd eller så ut til å tilhøre andre underforum, samt at det var 10-15stk, så ganske mange. Pluss en lang liste med folk med 1-9 innlegg. De fikk felles advarsel på en tråd i skjult. Det var tross alt flere timers frivillig arbeid og alle burde ha lest reglene før de ba om tilgang og dermed vite om det.

At appen har vært delvis ubrukelig synes jeg ikke burde påvirke, nettleser via mobil fungerer. Dette er tross alt et forum det er helt frivillig å være medlem og aktiv bruker av.

Jeg foreslår at vi kan sette som regel 10 innlegg i oktober-forumet siste 30 dager for å få tilbake tilgangen hvis man mister(vil du ha den tilbake rask så går 10innlegg på ti min+opptil et par dager for moderator å fikse) og endre aktivitetskravet til 20 innlegg siste 30 dager hvorav minst 5 må være inne på skjult (som totoro foreslo, eller misforsto jeg?) og resten på oktober eller 10 inne på skjult.

Kan være greit å spesifisere at dette i tilfelle er regler for de som har MISTET tilgangen ETTER å ha vært inne på skjult, for ellers er det lett for "fremmede" å få 10-20 innlegg på rappen for å få tilgang på skjult, som ikke skal være der. For de som ikke har tilgang, kan det være lurt at det opprinnelige kravet med 50-100 innlegg blir stående. :)

Kan være greit å spesifisere at dette i tilfelle er regler for de som har MISTET tilgangen ETTER å ha vært inne på skjult, for ellers er det lett for "fremmede" å få 10-20 innlegg på rappen for å få tilgang på skjult, som ikke skal være der. For de som ikke har tilgang, kan det være lurt at det opprinnelige kravet med 50-100 innlegg blir stående. :)
Smart å presisere det ja, for det var akkurat det jeg mente :)

Jeg har vært innlogget flere ganger siste 30 dagene bare ikke skrevet så mye. Mistet tilgangen likevel! Men 10 innlegg skal jeg få til

Ti innlegg er doable, ja :) Og det var ikke meningen å virke sytete. Syntes bare det var kjempe kjedelig å miste tilgangen når ting jeg ikke har hatt mulighet til å styre har stått litt i veien.. :)

Når man bikker 10 innlegg, skal man si ifra til noen da? For å få tilgang igjen?

Back
Topp