Vårt siste nurk

Silje1982

Forumet er livet
Ja, da tenkte jeg å prøve og være så flink å skrive dagbok[:)]

Alt startet da jeg trodde mensen kom tirsdag 11. mai[:)] Ja, jeg ble vel ikke skuffet for jeg tok ut spiralen den 6. april og tenkte at vi måtte da prøve en liten stund til før spiren satt, men da det etter tre dager fortsatt bare var brunt blod (sorry detaljer) skjønte jeg at jeg muligens var gravid. Slik hadde begynnselen på begge mine forrige svangerskap vært. Så natt til fredag 14. mai klarte jeg ikke å sove. Var helt søvnløs og ventet bare på at det skulle bli morgen slik at jeg kunne teste. Klokken 4 på morgenen klarte jeg ikke å holde meg og gikk på badet og testet. Jeg var helt i SJOKK! Den lyste svakt positivt mot meg. Var det mulig at jeg var gravid allerede?? Og så på selve 50-årsdagen til faren min[:)] Jeg var i sjokk!! Resten av natten sov jeg ingenting og da morgenen kom dro jeg på jobb som vanlig. Da halve dagen kom, og etter mye skriving på babyverden fant jeg ut at jeg var nødt til å si i fra til min kjære[:)] Jeg kunne ikke ringe pga at det er for lytt mellom kontorene så jeg sendte ham en sms[:)] Han ble helt overrumplet, men veldig glad[:)]

Natt til lørdag 15. mai ble også søvnløs[:)] Jeg måtte teste igjen. Da klokken var 4 om morgenen sto jeg opp IGJEN og testet[8D] Joda, og denne gangen var krysset tydeligere[:)] Herregud, jeg var gravid!! Skjønte det fortsatt ikke. Den kvelden skulle vi i 50-årsdag til far og jeg tenkte til min store fortvilelse hvordan jeg kunne klare å holde det skjult[8|] Men det gikk helt fint[:)] Når vi spiste mat drakk jeg brus pga at søsteren min ville det så da hev jeg meg på den[:)] På slutten av middagen helte jeg oppi litt vin som jeg klarte å tømme ut når ingen så det[:)] På selve festen var det kjøpt inn mozell til min høygravide tante så jeg fant ut den lure ideen at jeg drakk på det hele kvelden[:)] Ingen ante mistanke og alle trodde at jeg drakk hvitvin[:)] Spilte vel litt full og måtte danse et par dansetrinn for å vise at jeg "drakk"[:D]

På søndag 16. mai tok jeg den digitale testen og den lyste GRAVID mot meg[:D] Ja, jeg blir helt skjelven bare av å snakke om det og jeg kan fortsatt ikke tro det, men jo, nå måtte jeg bare innse at jeg er gravid[:)] Gikk og viste testen til min kjære og vi begge skjønte at det faktisk har skjedd. Jeg er GRAVID igjen[:D]

Nå de neste dagene har vært uvirkelige[:)] Jeg sliter mye med tanker siden jeg ikke merker noe særlig til at jeg er gravid utenom trettheten[:)] Heldigvis anser jeg det som et godt tegn[:)] Og i dag når det skjedde noe med blodtrykket mitt og jeg plutselig begynte å skjelve som en gal så ble jeg faktisk glad for jeg skjønte at det er et symptom på at jeg er gravid[:)] Nå er jeg 4+5 og går bare å venter på at symptomene skal komme for fullt for denne spiren vil jeg virkelig skal klamre seg fast[:)] Spennende tider[:)]

Så søt historie[:D]
Gleder meg til å følge dagboka di fremover!

ORIGINAL: Frøken S

Så søt historie[:D]
Gleder meg til å følge dagboka di fremover!

Tusen takk Frøken S og i like måte:):)

Ja, og da er det på tide og oppdatere dagboken min[:)] For en rar uke jeg har hatt[:)] Joda, dagen etter 17. mai var jeg på jobb igjen og følte det bare var en syk opplevelse og måtte skjule min lille hemmelighet[:)] Kjente det jo litt på samvittigheten siden jeg kom tilbake fra permisjon i oktober. Samtidig så bør de jo forvente at jeg vil gjøre meg ferdig med å få barn. Fra onsdag av har jeg hatt ferie. Så deilig. I hvertfall nå når jeg har vært så utrolig sliten. Så onsdag, torsdag og fredag kjørte mannen min ungene i barnehagen og jeg fikk sove litt frempå. Jeg kjente at jeg trengte disse dagene til å bare ta vare på meg selv og så har vi jobbet litt i kjelleren for den skal pusses opp. Men bare nyte dagene i finværet har vært fantastisk. Men på fredag etter trening klarte jeg ikke mer. For mye tanker svev i hodet mitt. Er jeg fortsatt gravid? Usikkerheten tok overhånd og etter trening klarte jeg ikke å la være og gå innom apoteket og kjøpe meg en digital test med ukeindikator[8D] Da jeg kom hjem løp jeg rett opp på badet og testet. Den lyste gravid mot meg og på en uke hadde ukeantallet steget fra 1-2 uker til 2-3 uker[:)] Puh, lettelse[:)]

I helgen har vi vært inne hos svigers og det er ikke bare bare. Det har oppstått flere episoder hvor jeg har måttet skrive inn til babyverden og høre om enkelte matvarer og ikke minst måtte jeg vri meg unna vinen til middagen både fredagen og lørdagen[:)] Puh, det virket heldigvis ikke som noen merket noe til stor lettelse[:)] Men det har vært fullt kjør med mange folk hele helgen så har vært utrolig sliten og trett så i dag valgte jeg at vi skulle reise hjem i stedet for i morgen[:)]

Formen min er overraskende bra foreløpig[:)] Jeg er ikke mer enn 5+1 i dag, men merker lite til graviditeten foreløpig. Er bare utrolig trett og til tider hormonell, men utenom det har jeg merket lite. Sist begynte kvalmen i uke 6 og jeg ble sykemeldt i uke 7 så det skal bli morsomt å se om hvordan det blir i dette svangerskapet. Det blir jo sagt at nummer 3 kan være en luring så etter alt jeg vet så kan jeg være fin dette svangerskapet[:)]

Ellers så er det minus med ferien at jeg har tid til å tenke. Tid til å gruble på om dette vil gå bra osv osv... Jeg er redd. Så det er kanskje lurt å komme seg tilbake på jobb på tirsdag og håpe på travle dager på jobb[:)] Jeg har aldri opplevd spontanabort. BANK I BORDET! Så håper veldig på at dette skal gå bra.

Merket at dette ble et tullete innlegg, men slik er det når tanker og alt annet er kaos[:D]

Ja, da må jo jeg fortelle om min dag[8D][:D] Den har ikke vært spennende, men tror ikke vi kan besøke foreldrene mine før jeg er 12 uker på vei[8D] Hva er det som foregår i hodet til moren min for tiden?[8|] Ja, vi satt nå der og spiste middag da hun plutselig ser på min datter på 19 måneder og spør om mor har baby i magen[8|] Heldigvis svarer bare datteren min neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeei og syns jeg spør om noe skikkelig teit[8D] Etter maten spør hun om jeg vil ha et glass vin! Det er jo mandag og jeg skal på jobb i morgen tidlig. Vi hadde jo også med oss bilen og hele pakka. Jeg har jo ingen planer om å si det til foreldrene mine nå eller at de skal oppdage det nå så nå må jeg jobbe på for å motbevise det[8D] Vi fikk ei vin av dem pga at jeg hjalp til i 50-årsdagen sist helg så tenkte å ta vin i et glass til helgen som kommer og sende det over på mms og si at vinen smakte fantastisk[:D] Nei, det skal ikke være enkelt å være gravid og skal skjule det i mange uker til. Er jo tross alt bare 5+2 i dag[8D]

Ja, nå har det med dagboken min her inne virkelig sklidd ut[8D] Altfor lenge siden jeg har skrevet.... I dag ligger jeg hjemme og syns litt synd på meg selv[:)] Er dårlig og kvalm og føler meg rett og slett utslitt. Jeg har sovet hele dagen og jeg merket det ikke før jeg tok en dag hjemme at kroppen virkelig trengte det. Har slitt ganske mye med kvalme og gjør det fortsatt, har full jobb og to aktive barn så her er det ikke tid til å tenke på seg selv[:)] Jeg hadde noen tøffe dager når mannen min var offshore. Var tøfft og være i full jobb, ta vare på ungene på ettermiddagen og ligge dårlig hele kveldene. Var mer enn en gang jeg sto og brakk meg mens jeg laget middag.

Nå om dagene går det for det meste i og skjule magen bak store klær så godt som mulig slik at jeg ikke får noen spørsmål om graviditeten[:)] Etter min menstermin er jeg 8+5 i dag så det går fremover[:)] Nå har jeg bare neste uke igjen på jobb før ferie og når jeg er tilbake så er jeg 12 uker og har vært på ultralyd så da kan jeg slappe av hvis alt er bra på ultralyden[:)] Ultralyden er om 2 uker akkurat i dag og jeg merker at jeg har veldig blandede følelser[:)] Er jo fryktelig redd for at noe er galt samtidig som jeg tenker at hvorfor skal det være det. Kanskje jeg føler slik fordi jeg ble så lett gravid?[8|] Gleder meg uansett til å få det overstått for da gjenstår det bare og si det til familien og det skal virkelig bli deilig å få sagt det[:)]

Til sist må jeg bare si at jeg har den mest fantastiske mannen som det går an og få tak i. Han klager aldri, er super positiv, hjelper til med alt i huset uten en gang og tenke over det. Han lager på middag, handler, legger barn, vasker huset og ja, hjelper til med det meste:) Går det an og be om noe mer? Det tror jeg ikke[:)] Elsker ham over alt. Fantastisk mann og en fantastisk far[:)]

I dag krøp jeg til korset og fikk meg en sykemelding[&:] Jeg har tynt meg i 3 uker nå og kjente at det var på tide og gi kroppen en pause. Så i uke 9+2 dro jeg til legekontoret. Uflaks som jeg hadde så hadde selvfølgelig legen min ferie denne uken[&:] Så jeg måtte inn til en annen lege som var langt mindre forståelsesfull. Han spurte meg ut og jeg følte vel egentlig ikke at jeg ble trodd til tider, men etter mye snakking og hvor jeg satt med en stor klump i halsen så skrev han ut en sykemelding ut uken. Jeg skal ha to uker ferie etterpå så regner jo med at jeg skal være klar for jobb igjen etter ferien[:)] Disse dagene før ferien skal i hvertfall brukes uten mann og barn hjemme og jeg skal slappe godt av og bare nyte tiden alene og pleie kvalmen som har vært så ekstrem[:'(] Den lille i magen er jammen meg en skikkelig luring og lager mye krøll[:)] Men heng deg fast lille spire for du er så hjertelig velkommen[:)]

Ja, da må jeg fortelle om min alternative dag[:)] Jeg var faktisk hos en spådame for første gang[:)] Det første hun spurte meg om var om jeg hadde vondt i magen eller noe[:)] Jeg fortalte henne da om at jeg har en liten i magen og da skjønte hun det med en gang[:)] Hun så at jeg fikk tre barn og at jeg var gift[:)] Hun fikk også opp at denne lille i magen var ei jente og så at hun kom til å bli ulike mine to andre små[:)] Så det skal bli spennende og se om det faktisk blir jente og om utseende stemmer[:)] Hun så også en del penger fremover og at vi fikk bedre økonomi som også stemmer med tanke på at min kjære nettopp har begynt i ny jobb[:)] Hun spurte også om vi hadde flytteplaner og om vi så etter nytt hus. Vi myser litt for vi har veldig lyst på større plass[:)] Hun mente at vi kom til å flytte inn i nytt hus innen et år så det skal bli morsomt å se om det stemmer[:)] I mitt liv så hun mye bra. Hun så at jeg hadde hatt en tung periode og slitt. Noe som stemmer, men at nå ville alt bli bra. Vi ville ha et stabilt forhold med mye kjærlighet, 3 barn, god økonomi og alt så bare bra ut[:)] Hun begynte å snakke om at hun så vedkommende som var rundt meg og som var født i september. Vi kom innpå min venninne som ble drept i bangkok av et stort kjøretøy. Uten at jeg sa hva hun døde av spurte hun meg om hun døde momentant for hun kjente et stort trykk på hele kroppen. Jeg ble ganske så overrasket. Hun sa også at min døde venninne sto bak meg og sa **** som er navnet på forloveren min. Jeg holdt på å falle ned av stolen! Spådama sa også at hun fikk vondt i hele kroppen innvendig og ble skikkelig dårlig så hun lurte på om det var noe galt med forloveren min. Om hun hadde kreft eller noe. Da kunne jeg fortelle at hun har ME (utmattelsessyndrom) og er veldig dårlig og mye syk. Der ble jeg satt ut for aldri i livet at hun kunne finne ut dette. Så ja, det var litt av en dag[:)] Jeg er glad for at jeg testet det ut[:)]

Men en rask oppsummering: Jeg er veldig glad for at hun så at svangerskapet kom til å gå bra og at den lille kommer til å klore seg fast[:)] Håper virkelig at hun har rett[:)]

Back
Topp