Vårt første barn i desember❤️

Inhhal

Andre møte med forumet
Hei alle flotte frøkner der ute:)

Jeg er helt ny her inne, så veit ikke om jeg gjør dette riktig, men jeg prøver:)

Jeg er 27 år, samboer med en fantastisk mann på snart 30 år. Bosatt i Oslo. Ingen barn fra tidligere, kun to hårete barn (katter). Jobber som sykepleier i full stilling.

Fjernet spiralen min i aug 16. Hadde da lagt bak meg en lang diettperiode etter å ha stilit i fitness, og kroppen var fortsatt i ubalanse. Har hele perioden hatt veldig ureg syklus, men klarte etterhvert å tolke meg frem til 36 dagers syklus (usikker på om det stemmer). Har ikke hatt lyst til å prøve "for hardt", så har kun benyttet meg av appen "life":) Var veldig gira på å få det til de første mnd, men klarte raskt å senke skuldrene. Men veldig rart å skrive "mamma i desember" merker jeg:p Men man må glede seg over dette, selv om det finnes en risiko! Jeg trur man uansett vil bli like lei seg om man har gledet seg eller om man har holdt tilbake gleden:)

Første mandag i påsken testet jeg positivt:D 2 dager etter forventet mens. Litt uvirkelig til å begynne med! Men testene var klart positive, tok tilsammen 3 stk den mandagen. Overrasket samboeren min med et stort påskeegg fylt med de 3 testene og et kort på kvelden:)
521cb520a2a73ed3e145752f846bdbe9.jpg
7fbbc839395aeabfc72eaea716b73eff.jpg
6be88c13665b63b83cc9c7907e537e51.jpg


Nå håper vi begge på at det lille frøet skal spire og gro, og holde seg inne i magen frem til des:)
Symptomene jeg har til nå er: ømme bryst, magemurringer, korsryggsmerter, veldig trøtt og energiløs, hyppig vannlatning, dårlig søvnkvalitet og drømmer en hel del:)

Jeg er 3. generasjon tvilling, så vi er litt spent på om det kanskje er to frø som spirer og gror inne i meg:) Samtidig er jeg veldig spent på hvor langt jeg egentlig er på vei da syklusen min har vært så ureg. Så vurderer å ta en privat tidlig UL denne uken for å få svar på disse to tingene:) Er det flere som har gjort eller vurderer dette?

Hadde vært gøy å komme i kontakt med noen som bor i nærheten av meg om det er noen sannsynlighet for det? Ekeberg, ryen, manglerud, østensjø, lamberseter området?

Krysser fingrene for at alle desemberfrøene holder seg inne i magen frem til des og vokser seg store og sterke:)
 
Last edited:
Velkommen og gratulerer! :)

Så spennende at sjansen for tvillinger er større enn normalt! :)

Jeg skal på TUL i nesten uke (uke 8). Jeg vet hvor langt jeg er på vei men jeg vil få bekreftet at jeg faktisk er gravid og at det er liv. Jeg klarer ikke helt å skjønne det.

Jeg bor ikke så altfor langt fra deg :) Ikke i Oslo men rett over grensen.
 
Velkommen og gratulerer! :)

Så spennende at sjansen for tvillinger er større enn normalt! :)

Jeg skal på TUL i nesten uke (uke 8). Jeg vet hvor langt jeg er på vei men jeg vil få bekreftet at jeg faktisk er gravid og at det er liv. Jeg klarer ikke helt å skjønne det.

Jeg bor ikke så altfor langt fra deg :) Ikke i Oslo men rett over grensen.

Tusen takk Jolanda:) Og gratulerer til deg å:)

Har fått bestilt meg en time til TUL neste uke nå:D Etter min beregning er jeg da i uke 7, men vi får se:) Klarer nok ikke helt å skjønne det jeg heller, er jo en litt merkelig greie å plutselig ha noe som vokser inni deg:)

Aha, så gøy:) Hvem av gensene?:p
 
Tusen takk Jolanda:) Og gratulerer til deg å:)

Har fått bestilt meg en time til TUL neste uke nå:D Etter min beregning er jeg da i uke 7, men vi får se:) Klarer nok ikke helt å skjønne det jeg heller, er jo en litt merkelig greie å plutselig ha noe som vokser inni deg:)

Aha, så gøy:) Hvem av gensene?:p

Takk :)

Så gøy! Hvilken dag skal du? Jeg skal tirsdag, er da 7+5 :)

Ja, det er veldig rart! Fantastisk og uvirkelig på én gang.

Hehe, jeg sender deg PM :)
 
Velkommen inn i desember - mamma [emoji173] håper frøet ditt holder hele veien [emoji4] blir spennende med TUL da! Stiligt med påske egget [emoji2]
 
Tusen takk, og gratulerer så mye til deg å:) Ser du har vært på TUL? Gikk det greit?
Takk [emoji6] ja nettop kommet ut, de gikk over aaaall forvetning [emoji169] spire med hjerteslag og perfekt størrelse! [emoji255]
 
Hei.. Så spennende. Eg også venter smått i desember, men er bare 5+3 i dag. Bor litt langt unna deg da men masse lykke til fra Ålesund :)
 
Var på TUL på tirsdag 25/4, fordi jeg var veldig usikker på hvor langt jeg har kommet da jeg har hatt ureg syklus de siste mnd.. Den viste 6+3 og et foster med et hjerte som slo som bare det[emoji173]️ Kan virkelig anbefale å ta UL hos Aleris Strømmen, dr. Linn Brakstad:)
 
Var på TUL på tirsdag 25/4, fordi jeg var veldig usikker på hvor langt jeg har kommet da jeg har hatt ureg syklus de siste mnd.. Den viste 6+3 og et foster med et hjerte som slo som bare det[emoji173]️ Kan virkelig anbefale å ta UL hos Aleris Strømmen, dr. Linn Brakstad:)

Så herlig at hjertet slo! :)
 
Back
Topp