Vårsko ettåring

Veivalsa

Forumet er livet
Himmelbarn
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Marshmallows2021
Hvilke vårsko har dere til de minste?
Han her er 13 mnd og går ikke foreløpig, men er sikkert ikke veldig lenge til. Da hadde det vært gøy om han kunne gått ute med gåvogna, og det kunne han jo forsåvidt gjort nå også.
Men jeg bør kanskje vente med sko til han faktisk går, ifall det plutselig er 3 mnd til:rolleyes:
Inne bruker han skinntøfler, så han har ingen sko enda.

Dette lurer jeg på også :) Har kjøpt en brukt gåvogn i dag til utebruk :D

Kommer litt an på foten da, så beste er å dra å prøve ;) men lette sko, gjerne en skinnsko evnt en med Goretex ville jeg sett etter.
Men ville sett på ecco med Goretex, veldig lette, og de tåler også en del med tanke på goretex’en.
Og de er ganske fine, får også modeller uten Goretex. Ellers er vi fornøyde med Bisgaard og Kavat.

Hvilke vårsko har dere til de minste?
Han her er 13 mnd og går ikke foreløpig, men er sikkert ikke veldig lenge til. Da hadde det vært gøy om han kunne gått ute med gåvogna, og det kunne han jo forsåvidt gjort nå også.
Men jeg bør kanskje vente med sko til han faktisk går, ifall det plutselig er 3 mnd til:rolleyes:
Inne bruker han skinntøfler, så han har ingen sko enda.
Bisgaard eller Ecco bruker vi. Men dere må prøve. Beina er ulike og ulike merker har ofte ulike passformer.

Kommer litt an på foten da, så beste er å dra å prøve ;) men lette sko, gjerne en skinnsko evnt en med Goretex ville jeg sett etter.
Men ville sett på ecco med Goretex, veldig lette, og de tåler også en del med tanke på goretex’en.
Og de er ganske fine, får også modeller uten Goretex. Ellers er vi fornøyde med Bisgaard og Kavat.

Takk for tips :)
Ja kommer til.å dra å prøve skoene på. Tenkte også på ecco med goretx. De har en lettere variant som ikke utelukkende er vintersko, som jeg vurderer. Men venter og ser noen uker om han begynner å gå snart :p

Takk for tips :)
Ja kommer til.å dra å prøve skoene på. Tenkte også på ecco med goretx. De har en lettere variant som ikke utelukkende er vintersko, som jeg vurderer. Men venter og ser noen uker om han begynner å gå snart :p
Den er veldig god :) hatt den i 2 sesonger. De uten fôr er også veldig gode. Hatt mange par av dem.
Det går fort når de plutselig får taket på det ;) :p

Den er veldig god :) hatt den i 2 sesonger. De uten fôr er også veldig gode. Hatt mange par av dem.
Det går fort når de plutselig får taket på det ;) :p

Ja, plutselig har han nok lært det. :p
Får avvente litt sånn at de varer lengst mulig, til høsten kan han jo nesten ha vokst ut av det vi skaffer nå. :o

Synes kavat er ment for smale føtter eller små o str. Jeg liker høye viking overgangssko best stabile og holder føtter varme tørre og stabile i skoen.

Vi gikk for Stonz og sånne med skinn under til de gikk med flat fot, så kjøpte vi sko etter det :) ecco og viking har vi god erfaring med :) tror de hadde skinnsåle omtrent den første måneden etter at de gikk selvstendig før vi kjøpte noe annet, og da ble det overgangssko vi hadde først.

De bør vente med sko før de faktisk går, det er mye bedre for foten å gå uten sko, får utviklet støttemuskulaturen og balanse på en helt annen måte :) Bedre med typ tøfler/fotposer som har helt tynn såle slik at foten får utvikle seg slik den skal :)

I den fasen hvor min kunne gå litt med støtte hadde vi stonz (helt tynn såle), og siden dette var på sommeren for min gikk han og mye i sokkelesten. Fikk ikke sko før han begynte i barnehagen og hadde sluppet seg mer :) Vi kjøpte da ponny sympatex og de fungerte fint, lette og gode på mitt barns fot, han har vel helt gjennomsnittlige føtter, men kanskje litt på smale sida.

Vi har brukt ecco til begge to når snøen hadde gått. Lette sko med god støtte. Ellers brukte vi høye viking overgangssko resten av året.

De bør vente med sko før de faktisk går, det er mye bedre for foten å gå uten sko, får utviklet støttemuskulaturen og balanse på en helt annen måte :) Bedre med typ tøfler/fotposer som har helt tynn såle slik at foten får utvikle seg slik den skal :)

I den fasen hvor min kunne gå litt med støtte hadde vi stonz (helt tynn såle), og siden dette var på sommeren for min gikk han og mye i sokkelesten. Fikk ikke sko før han begynte i barnehagen og hadde sluppet seg mer :) Vi kjøpte da ponny sympatex og de fungerte fint, lette og gode på mitt barns fot, han har vel helt gjennomsnittlige føtter, men kanskje litt på smale sida.

Ja, det mener jeg også å ha lest, så det er hovedsaklig når han har sluppet seg jeg tenker på sko. Han er 13 mnd nå og har akkurat begynt å stå litt bevisst uten noe støtte. Så det kan fort være en måned eller mer til han går selv. Så regner med at mesteparten av snøen er borte til han kan begynne å farte på to bein ute, men at det kan være greit med noe annet enn type joggesko, som tåler litt vann. :)
Har stonz nå, og vi bruker nok dem for det meste fremover.
Blir så usikker på hvilke sko man faktisk trenger, men jeg ser vel når behovet melder seg :p sko er jo dyrt, og de vokser fort, så vil ikke kjøpe inn noe før vi faktisk behøver det.

Men mye gode tips her da, og tror vi går for noe med goretex, venter med å kjøpe noe til mars/april, samt prøve på sko i butikken. Tror han har har litt høy rist, sånn som faren.

Flere skobutikker pleier å ha diverse varianter av 2 for 1 eller 50% på vår og høst, så bare å følge med :) Har vel enda ikke handlet på fullpris til min sønn :p

Vi er i akkurat samme tilfelle (hun står på gulvet og går med støtte, 13mnd), og kommer til å vente til hun har gått en del inne først (og ute med skoposer) før vi kjøper sko. Tipper det blir noen lette kivat eller ecco vårsko, evt noe goretex (kommer an på hvor lenge det går).

Frøkna mi hadde viking overgangssko første året i bhg. Veldig fornøyd med dem :)
De kan kanskje være litt smale, så tenkte å prøve de på bittelillebror før jeg evnt kjøper. Han er nok hakket bredere i foten enn henne.

Frøkna mi hadde viking overgangssko første året i bhg. Veldig fornøyd med dem :)
De kan kanskje være litt smale, så tenkte å prøve de på bittelillebror før jeg evnt kjøper. Han er nok hakket bredere i foten enn henne.
Prøvde de nå, og de er for små allerede :o hehe
Men joggeskoene etter frøkna passet fint i formen, så da tenker jeg vi kommer til å prøve viking på han og :) regner med han går før han fyller året, da han allerede har tatt sine første skritt. Men avventer til han faktisk går i tilfelle vi må opp enda en str :o

Back
Topp