Vårruller

mammatil3lykketroll

Gift med forumet
Junibarna 2015
Noen som vil dele sin beste vårrull oppskrift??? Må vere barnevennlig då mini på 9 mnd ska smake og ;) vi steker i ovn og ikkje i frityr ;)

Glassnudler. Kjøttdeig med ønska krydder. Gulerot. Løk. Evt andre grønnsaker som du liker :) eg bruker og kinakål /hodekål og kylling med grønnsaker :) mais og liker eg men det blir litt store biter forhold til resten.

Finhakker sånne ferdige wokblandinger fra bama, har gjerne i vannkastanjer, bambusskudd og bønnespirer. Woker dette sammen med kjøttdeig og har i glassnudler.
Krydrer med en asiatisk kyllingbuljong,sukker, pepper, østerssaus, soyasaus. Dette kan tas i når du har tatt av en porsjon til minsten.
Bruker skikkelige vårrullark, ikke rispapir. Steker i mye olje i stekepanne eller pensler med olje og inn i ovnen.

Bruker karbonadedeig, revet gulrot, hakket gulløk i småbiter, kokt ris og et egg for å binde massen. Av krydder bruker jeg salt, pepper og fivespice-krydder :)

Jeg bruker kyllingkjøttdeig, revet gulrøtter, kålhode veldig finsnittet og glassnudler. Ungene elsker det når det er så enkelt!

Karbonadedeig løk, kål, gulrot og glassnudler :) tilsett det krydderet du liker:)

Kjempe gode! Steker alltid i ovn selv. Blir like sprø om du varmer opp igjen i ovnen om dem har hvert fryst!

Kyllingkjøttdeig, finhakkede gulrøtter, løk, glassnudler, også blander jeg inn ett par egg og en god slump østerssaus (den er ikke sterk)

Vår oppskrift er veldig mild og god for magen, uten kål!
Finhakket løk 1-2 og reven gulrot 2-3 stk, i like store mengder. 1 pakke kyllingkjøttdeig. 1-2 fedd hvitløk. Stekes sammen, og tilsetter 2-3 ss østerssaus. Saltes og pepres litt. Kjøles ned, før den fordeles i vårrullpapir, ikke rispapir. 1-2 ss med fyll. Bruk egg til å forsegle kantene.

Vi steker de også i ovn! Pleier å pensle pent med litt olje, og snur de etter fem minutter. Og stekes kanskje fem min til. 200 grader.
Fra frossen tilstand ca ti min på hver side! :)

Lykke til! :)

Back
Topp