Vårklær til barnehagebarn – hjelp en førstegangs-mamma!

P-40566539

Flørter med forumet
Hei alle sammen

Nå som våren nærmer seg og været blir litt varmere, lurer jeg på hva dere anbefaler som den beste vårdressen for barnehagebruk?
Sønnen min begynte i barnehagen i februar, og dette er første vårsesongen hans der. Har dere noen erfaringer eller favorittmerker å anbefale? Hva er egentlig forskjellen på en vårdress og en parkdress? Hvor mange dresser har barna deres, og hvilken type?

Et annet spørsmål: Hvis man allerede har en helårsregndress fra Kattnakken – trenger man fortsatt en egen vårdress? Eller holder det med regndressen?

Og hva pleier barna deres å bruke på varme vår- og sommerdager i barnehagen? Finnes det noen lette dresser eller overaller som passer godt til varmere vær?

Tusen takk for hjelpen

Hei :)

Mine har alltid hatt vårdress, regndress og jakke hengende i barnehagen. Vi har gått for en tynn og lett dress fra name it, og tynne regnklær fra kattnakken ( som 90% av barnehagen hadde, så de fleste er veldig fornøyd med det merke hvertfall). Det lureste er å ha mellomlag i barnehagen så de ansatte kan ta av og på når de blir endringer i tempen. Noen barn er varme av seg andre kalde.

Har alltid hatt et fleese sett og et tynt ullsett liggende, så de kan velge mellom. :)

Man finner fort ut av hva som passer barnet ut over hvor aktive de er ute.

Midt på sommeren går de som oftes i et tynn jakke, eller bare genser :) et pannebånd eller tynn lue. Også solkrem i barnehagen

Hilsen tidligere barnehageansatt ☺️

Lurt med egen vårdress, evt. Tynn utebukse og jakke. Blir fort for varm med regndress.
Ha noe tynn fleece eller ull tilgjengelig som kan puttes under vårdress på kjølige dager.

Når dagene blir varme og tørre så blir det ofte brukt bare jakke. Og når sommervarmen kommer så går de i vanlige klær. Så greit med noe man ikke er redd for da klærne fort blir full I sand, jord og solkrem.

Det lureste kan være å spørre de som jobber i barnehagen da de har erfaring om hva som trengs i akkurat den barnehagen (type utemiljø, aktiviteter osv.) Og de kjenner barnet ditt.

Takk for tipset Jeg har spurt de ansatte i barnehagen før, men dessverre har jeg ikke fått så konkrete svar. De svarer ofte litt generelt eller forsiktig, så derfor spør jeg heller her blant oss foreldre med egne erfaringer. :)

Back
Topp