våre viktigste tråder

camika

Forumet er livet
Hei! Jeg har ikke vært innom her på evigheter. det dabbet litt av etterhvert som ungene ble større Denne gangen logget jeg meg inn, fordi jeg ville finne min egen fødselshistorie. den finner jeg ikke siden alle linkene i "våre viktigste tråder" ikke fungerer som de skal. er det noen av dere som aner om disse gikk tapt etter oppussingen?? 
 
Odins fødsel, 14.juli-08 



Fredag 11. juli ble jeg innlagt pga sf. Søndag fikk jeg modningspille som førte i en del rier. Etter 6 timer ble jeg vurdert igjen, og det ble bestemt at jeg hadde så masse rier at de skulle vente og se. Utpå kvelden avtok riene, men da mente de det var best å vente til dagen etter, så jeg fikk slappe av på natta. 



På mandag fikk jeg en til pille (etter enda mer venting) Jeg fikk rier med en gang akkurat som sist. Jeg gikk egentlig å venta på at de skulle avta, men det skjedde ikke. 6 timer etter at jeg fikk pillen ble jeg vurdert, det var fortsatt ganske umodent, men siden jeg hadde sammentrekninger ville de ikke gi meg mer piller[&:] Han strippa meg litt da, så vi håpa på at det skulle hjelpe. 



Kl 21 mandag kveld gikk jeg i dusjen, og idet jeg skulle bøye meg for å ta opp shampoen fra gulvet så kom et lite knepp, og vannet gikk. Det var misfarget. 

Jeg fikk ropt på sambo som henta jm. Hun så på fargen på fostervannet. Jeg fikk på meg nye klær, og gikk inn på rommet der jeg lå. Riene begynte å komme hardt og ofte. Jeg fikk fødestue med en gang. 



Kl 21.30 lå jeg i fødeseng, og jeg ba om å få lystgass. Riene var ganske heftige. Jm undersøkte meg og jeg hadde 3 cm åpning. Jeg fikk gassen og pusta meg gjennom to rier. Himmel og hav jeg digger lystgass!!![:D][:D][:D] 

Etter et par rier begynte jeg å få trykketrang. Jeg spurte jm om det var mulig. Hun undersøkte meg og jeg hadde 5 cm åpning. Jeg kunne ikke tro det! 2 cm bare på noen min! Jm forklarte at jeg kjente litt trykketrang siden det gikk så fort. 



Jeg pusta og peste meg gjennom endel rier, og plutselig ber jm meg om å snu meg. Jeg snudde meg og like etterpå kom trykketrangen for fult. Jeg var klar til å presse! Kl var da ca 22.30. 



Etter at jeg hadde pressa litt så fikk jeg beskjed om at jeg hadde en liten kant som bare ikke ville forsvinne, så jeg måtte puste meg gjennom noen rier. Ca kl 23.00 var jeg klar for å presse igjen. På hver rie fikk gutten litt lav puls, og det bekymra jm endel. Jeg måtte puste oksygen mellom riene, og da kom han seg fort. Så kl 23.30 kom Odin til verden! En nydelig gutt på 3680 gr og 51 cm. Jeg fikk han på brystet og fikk kose med han mens jm sydde 5 små sting! 



Jeg kunne ikke be om en bedre fødsel syns jeg! Den var heeftig den lille stunden den varte, men så vanvittig deilig å bli fort ferdig[:D][:D][:D]

 
Back
Topp