Våre menns tanker...

Froya88

Forumet er livet
Noen her som selv opplever at mannen (den kommende far) blir i tvil innimellom om han virkelig ER klar for å bli pappa nå? For det meste vil de bli pappa helst med en gang og ikke prater om noe annet,mens noen dager er de ikke helt sikre på hva de vil...

Kanskje blir det litt skremt innimellom..?

min mann er like babysyk som meg, men tror nok berre dei tenker litt over det store ansvaret og at det skremmer litt, og det er jo bra at dei tar dette seriøst.

men eg får no sjå korleis min mann reagerer når det blir vår tur då...

Hei. Tror det er veldig forskjellig hvordan menn reagerer, akkurat som hos oss. I vår venegjeng er det noen som leser alt og er nesten gravid selv, mens andre bruker tiden til å gjøre ting de ikke får gjort så mye etter at barnet har komet. (fiske, kjøre motorsykkel ut med gutta osv)

Mannen min synes det er utrolig vanskelig å fatte at han skal bli pappa.. Stolt som en hane innimellom, men tror det er vanskelig for han å forstå det, ja..
Han har ikke kjendt liv fra babyen ennå, det kan kansje være litt av grunnen? heller har han ikke hørt hjertelyden..
Han var med på UL, og da fikk han litt dårlig samvittighet etterpå fordi "skulle jeg ikke liksom FØLE noe nå?" som han sa.. Stakkars..
Men det sliter veldig på han at jeg er gravid også, da, for jeg er den hyperemosjonelle typen som har alle følelsene utenpå, mens han har følelsene mer på insida[;)]

Vet at min er stolt, men noen ganger blir han litt redd. Vi var på happyland og handlet litt småting forrige helg og da begynte søren i meg gubben å gråte[8|] Han gikk ut av butikken og da jeg kom ut sa han bare;nå er det ikke lenge til tulla vår kommer jo,hehe, må le,hehe. Nå har han opplev dette 2 ganger før og det er første for meg. Så det er nesten jeg som ikke klarer å forstå hva det er som venter meg, mens han gleder seg noe veldig[:)]

Mannen min føler seg ikke klar enda, så vi venter med å prøve skikkelig. Jeg har spurt han hvorfor han vil vente, og det er han litt usikker på. Men han har aldri hatt noen erfaring med små barn før. Et vennepar fikk en sønn for tre uker siden, og det var første gang mannen min holdt et spebarn da vi besøkte dem på sykehuset.

Tror nok noen av mennene våre får litt panikk fordi dette er nytt for dem. Som mannen min sier: "Hva skal man gjøre med barn som er så små 'a?" Han vet liksom ikke helt hvordan han skal behandle små barn!

Men, VI vet jo at de kommer til å bli kjempeflinke og stolte fedre!!!

Vi får bare ha tålmodighet med de litt engstelige mennene våre!! JEG er stolt og glad fordi han vil ha meg som mor til sine barn!!

M

Ja,det er nok bare vi som er litt mer utålmodige enn våre kjære,stakkars! [:D]
Og der sa du noe ja,monicabebe! [:)] Det samme mener jeg også. Er kjempestolt og utrolig lykkelig over at samboeren min vil ha MEG som mamma til sine barn!
En bedre gave sålangt kunne jeg ikke fått! [:D]

Jeg tror ikke det går opp for samboer før jeg ligger å skal føde!!! Egentlig tror jeg ikke det har gått opp ordentlig for meg heller!

Back
Topp