Våre hCG-verdier

Medusa_83

Forumet er livet
Jeg har akkurat vært igjennom en prosess med flere målinger av hCG. I denne perioden har jeg googlet veldig mye, og kom frem til at vi kanskje kunne ha en tråd her hvis vi kan fylle inn våre målte verdier?

Hvert svangerskap ser selvsagt veldig forskjellig ut, og verdiene vil sprike mye, men det er sikkert flere enn meg som liker å sammenligne?

Tenkte det var lurt å samle alle verdier fra ett svangerskap i ett innlegg, og evt med informasjon om hvordan det gikk (fint, tvillinger, exu, sa osv...). Målingene kan relateres til dpo eller antall uker på vei (evt usikker).

:)

Ok. Her er mine verdier:

19 dpo: 97
24 dpo: 370
26 dpo: 484
31 dpo: 1300
33 dpo: 1600
38 dpo: 3200
40 dpo: 5000

Exu. Ble operert, fjernet høyre eggleder...

Ååå... Skulle gjerne ha delt mine, men jeg husker ikke og ikke har jeg papirer på de :(

Skal jo snart til legen tenker jeg så da skal jeg be om verdiene mine jeg hadde :)

Mine verdier var:

10 dpo: 6,1
12 dpo: 53

Det endte med: 12+6 MA, embryo 8+4.

Jeg synes denne tabellen er veldig fin da, som viser hcg verdier i ettling-svangerskap hvor man har sett ett levende foster på ultralyd senere. Altså har de fleste av disse kvinnene født én unge til slutt, her er det jo flere tusen kvinner som er med (og på nettsiden finnes det også en tabell for hcg hos kvinner som har hatt levende tvillinger på ultralyd):

De fem kolonnene viser:
DPO - antall dager etter eggløsning
Median - miderste verdi
Laveste verdi som er rapportert blant utvalget
Høyeste verdi som er rapportert blant utvalget
Antall kvinner

upload_2013-12-15_15-33-39-png.43574

(http://www.betabase.info/showBasicChart.php?type=Single).

6 uker 55000 og 7 uker 130 000

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg målte mitt HCG-nivå i forbindelse med blødninger tidlig i svangerskapet. UL viste at fosteret var ca 11 dager kortere utviklet enn jeg var sikker på (pga EL-tester). Kommer nok aldri til å vite hva som var riktig, men legger ved antall uker jeg var på vei i begge fall. Den første er i forhold til EL, den andre i forhold til UL. Jeg mistet 12+6 i forhold til EL, 11+1 i forhold til UL, men alt så visstnok bra ut ved HCG-målingene (uavhengig av hvilken uke man så på...visstnok ;)).

Uke 5+5/4+1: 4.311
Uke 6+3/4+6: 12.907
Uke 7+3/5+6: 28.705

Last edited:
4+3 331
4+6 1037
Sånn ca:p

Er fremdeles gravid, så det ser ut til å gå bra:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Har hatt exu tidligere , da var hcg nivåene lavere enn normalt .. Er gravid igjen - slik er målingene hittil :
11 dpo :22
13 dpo :75

Legen sa det var fin stigning, men klarer ikke slappe av så ul til mandag for å se om det er inni livmor :)!

Desemberbarn 2014 krysser fingre

Back
Topp