Våre fødsels historier

Froni

Forelsket i forumet
Våre fødsels historier

Her kan vi skrive inn hvordan ting startet, opplevdes og refleksjoner. 

(penere side kommer) 

Fødehistorien til LineMa:
Våknet like etter klokken 03 natt til 14 desember med smerter i korsrygg.
Ante ikke hva dette var å begynte lure om dette var mine første merkbare kynnere.
Jeg og samboeren min begynte å leite i alle bøkene jeg har etter en beskrivelse på rier vs kynnere. Etter beskrivelsen å forstå var det værtfall ikke kynnere jeg hadde men jeg trodde dette ikke var noe å bry seg om. Bestemte oss for å vente 2 timer før vi evt ringte føden.
Helt utrolig at jeg greide å gå rundt der i hele to timer med kjempesmerter..

Når vi tilslutt ringte sykehuset ble det rekvidert ambulanse og ambulansebåt (bor ute i distriktet) med engang. Vi tok nemlig tiden på ''takene'' og det var under 2 minutt mellom hver rie (som det selvfølgelig viste seg å ha vært hele tiden).
Ankom sykehuset litt før klokken 07 og da var det full åpning. Planen var i utgangspunktet å sende meg med helikopter til Tromsø (det er ikke barnelleger eller nyfødt-intensiv i harstad) men dette gikk jo ikke så de måtte fly leger med helikopter til meg. Fikk beskjed om å la være å presse så lenge jeg klarte da vi måtte vente på dem. Var kjempe tungt! Ble kvalm for hver pressrie jeg måtte kjempe i mot. Uansett så rakk de det,for jeg fødte akkurat idet helikopteret landa!

Kom ei lita jente klokken 09.20 med masse mørkt hår. Frisk og i god form som ikke trengte pustehjelp og som fikk komme permanent ut av kuvøsen 2 dager gammel :-) Signe Sofie skal prinsessa hete <3

Back
Topp