Våre dåpskjoler

brummemor

Gift med forumet
Kan ikke alle som har kjøpt/lagd/arvet osv. dåpskjoler, legge ut bildene her, så vi kan beundre hverandres kjoler?
 Her er vår, som svigermor strikket til Celine. Nå skal den bare få blått underfôr og sløyfebånd, så er den klar til Marcus![:)]
 
 
Kan prøve å legge ut et bilde etter dåpen på søndag [;)]. Får hele tiden beskjed om at det er for stort. Vil jo gjerne vise dere gullet mitt jeg også
 
Bruker du imageshack?
 
legger denne på topp jeg[;)] bilde av vår kommer senere!
 
dvs legger den på topp senere også for jeg får ikke "edita" topptråden akkurat nå...sikkert for masse trafikk på forumet eller noe[:@][>:]
 
ORIGINAL: Nates Mamma

legger denne på topp jeg[;)] bilde av vår kommer senere!

dvs legger den på topp senere også for jeg får ikke "edita" topptråden akkurat nå...sikkert for masse trafikk på forumet eller noe[:@][>:]

 
Flottings
 
har ikke bilde, men skulle egnetlig bruke den som jeg er døpt i, men den er over 70 år, og ganske kjørt i sømmene, så den blir den nye fam. kjolen... den er "bare" over 23 år[:D]
 
ORIGINAL: bondekone

vi skal ha denne men skal skifte bånd dette er da Dennis ble døpt


 
 
dette tror jeg er den dåpskjolen som brudepikekjolen jeg snakka om ble hekla etter[:D]
 
Vi ska bruke dåpskjolen jeg ble døpt i. Den har Sara Emilies oldemor sydd. navnene til alle som er døpt i den er sydd inn[:)] Har ikke bilde her, men ska prøve å få tatt et snart...
 
Vi skal bruke dåpsskjolen som moren til samboeren min fikk sydd til sin dåp.. Den er altså 55 år gammel. Alle navn er sydd inn i den. Skal prøve å få lagt inn bilde av den snart. 
 
 Prøvde på det ja med den siden, men fikk det ikke til jeg
 
Den vi skar bruke, er sydd etter brudekjolen til mora mi.
var og henta den helga som var.
Den ble kjempe fin. Oliver er den første som skal døpes i den. Det er stas.

Her er bilde:
 
her er vår....helt enkel linkjole med kors i hardangersøm på brystet og masse hardangersøm på lua....nede langs kanten er alle navn og dåpsdatoer brodert inn. har et kjempefint bilde av hele kjolen men det er for stort til å laste opp i imageshack så vi får se om jeg gidder å fikse på det selv og legge inn....
 
dette bildet skal være takkekort:
 

 
 
 
Her ser dere i alle fall litt mer av lua og sånn....
 
 
 
 
Er du fotograf, Nates Mamma? Dere har så utrolig flotte bilder!
 
ORIGINAL: Hilde J

Er du fotograf, Nates Mamma? Dere har så utrolig flotte bilder!

 
tusen takk[:)] Det er pappan som tar de fleste bildene, jeg er fra en sånn skikkelig foto-familie så jeg lærte han alt jeg kunne og så har han lært seg enda mer selv...så vi har skikkelige foto-sessions i stua[:D] henger opp bakgrunner og setter opp studiolys og så leker pappan seg. Tar en del bilder for venner og sånn også da, i brylluper og til bryllupsinvitasjoner og sånt stash! Veldig digg å få masse gode bilder av gutten da[:)][:)] (v[:)]eldig stolt av guttene mine[:D])
 
Her er Hanne i dåpskjolen. Emil ble døpt i en dåpskjole som har gåt i arv i mange år i minn manns familie. Denne kjolen har mamma kjøpt (til arverekke), og Hanne er første som bruker den...


 
(litt rotete bilde, hun ligger i vogna på dåpsdagen. Skal ta et ordentlig bilde av henne seinere, der en kan se hele kjolen)
 
 


Litt dårlig bilde av kjolen hans kanskje, men det er en genrasjonskjole. Sindre er det 7. barnet som er blitt døpt i den [;)]
 
fiiine kjoler altså!![;)]
 
Denna har vi haft i min familj, mina syskon, jag och mina syskons barn, nu är det Lokes tur [;)]
 

 
Den ska tvättas och fixas litt da....
 
Dytter opp denne jeg[:)]
 
Back
Topp