Våre anbefalinger

~Maja~

Elsker forumet
Hei!

Vi sitter alle her på erfaring på hvilke produkter vi liker, og hvilke vi ikke liker. Tenkte vi her kunne lage en liste over de produktene vi vil anbefale. Så slipper alle å prøve "alt". ;)  Begynner selv:

* Sinksalve:  Dr. Greve sin. Den er god å smøre på huden, og trekkes fint inn.
* Ammeinnlegg: Libero sine. De suger godt opp uten å sette seg fast i såre brystvorter!
* Kuldekrem: Dermica. Den innheholder ikke vann, og kan smøres på rett før man går ut, også trekker den godt inn i huden.
* Smekke: BabyBjorn sin. Den sitter godt, og barnet har god bevegelighet med den på.

Det var det jeg kom på i farta ;)
Hva er deres anbefalinger?

Zinksalve: Babyline, funker alltid, uansett hvor sår
Speilvask: Libero vaskeservietter(de tørre), blir perfekt hver gang. bruker sånn spray og tørker med disse
Fotograf: Fame

Ammeinnlegg: libero..eneste som holdt på all melka uten at jeg ble gjennombløt,at det klistra seg fast i de såre stakkarslite nipplene mine eller som jeg måtte bruke dobblet av..
Div. bade produkter: Natusan BEDTIME olje,libero haivannetsåpe,natusan shampoo,libero creme.
MAM smokker og flasker
MAM drikke kopp,sånn som man må bite litt på for at det skal komme ut vann
Libero bleier...sitter godt og holder på bæsj og tiss...
Smekkene fra princess

Mine anbefalinger:

Sinksalve:
IKKE bruk ren sinksalve! Den blokkerer all lufttilførsel og kan gjøre vondt mye verre. Fins mange andre, gode stellesalver. Noen inneholder litt sink, men det er bedre enn ren sinksalve.

Ammeinnlegg:
Ullinnlegg året rundt. Enkleste måten å unngå brystbetennelse på er å aldri fryse på puppene. Fin smange varianter. Noen har lomme til å legge engangsinnlegg inni, noen er grove i stoffet, noen er veldig myke, noen loer, none gjør ikke, og noen er i blandingen ull/silke som ikke ødelegger ullens egenskaper. HVis du har behov for ekstra oppsuging, legg engangsinnlegget utenpå ullinnlegget.

Kuldekrem:
SebaMed eller Mary Kay extra emollient night cream som er vannfri.

Smekke: Smekke er smekke, og ikke har vi brukt det noe særlig heller.

Andre stelleprodukter:
Smak og behag. Sjekk sidene til Grønn Hverdag for oppdaterte tester på hva som er trygt og godt å bruke både for babyen og miljøet. Man trenger bare en god babyolje som ikke er basert på mineraloljer og evt. en god stellesalve. Har babyen mye hår kan man bruke litt babyshampo.

Rompekrem: Inotyol, men kun når det er behov. Man skal aldri smøre forebyggende

Badeprodukt: Burts Bees. IKKE noe av det bed time greiene, de fremkaller tørr hud og eksem for de sensitive

Shampo/Balsam til barn: Sensitive produkter fra frisøren.

Smokk: NUK, anbefalt av jordmødre

Flaske: Dr. Browns, ingen over og ingen ved siden

Brystpumpe: Medela Swing: Eneste jeg har prøvd. Ved evt. neste barn vil jeg ha tvillingpumpe.

Vippestol: BabyBjørn! DYR men verdt hver krone om igjen og om igjen

up!

Kuldekrem: Ceridal- uten vann, kan også brukes som fuktighetskrem, 2 kremer i 1[:)]
zinksalve: Inotyol salve- snuppa har vert plaga med å få lett sår stump, med denne er ho fin etter å ha blitt smurt 1!! gang[:)]

ORIGINAL: Sicily

Mine anbefalinger:

Sinksalve:
IKKE bruk ren sinksalve! Den blokkerer all lufttilførsel og kan gjøre vondt mye verre. Fins mange andre, gode stellesalver. Noen inneholder litt sink, men det er bedre enn ren sinksalve.

Ammeinnlegg:
Ullinnlegg året rundt. Enkleste måten å unngå brystbetennelse på er å aldri fryse på puppene. Fin smange varianter. Noen har lomme til å legge engangsinnlegg inni, noen er grove i stoffet, noen er veldig myke, noen loer, none gjør ikke, og noen er i blandingen ull/silke som ikke ødelegger ullens egenskaper. HVis du har behov for ekstra oppsuging, legg engangsinnlegget utenpå ullinnlegget.

Kuldekrem:

Andre stelleprodukter:
Smak og behag. Sjekk sidene til Grønn Hverdag for oppdaterte tester på hva som er trygt og godt å bruke både for babyen og miljøet. Man trenger bare en god babyolje som ikke er basert på mineraloljer og evt. en god stellesalve. Har babyen mye hår kan man bruke litt babyshampo.

Man bør helst ikke ha ullen rett på brystvorten. Det vil være kjempegod grobunn for bakterier der når ulla blir våt. Ha heller engangs innenfor ulla[:)]

Tøybleier: Bum Genious One size og Fuzzi bunz.
Ammeinnlegg: Av ull, samme grunner som Sicily sier. Jeg brukte selv innlegg i en blanding av silke og ull, kjempemyke å ha på, og holdt meg alltid varm.
Ullklær: Har vært veldig fornøyd med ullklær fra Janus og Tom og Trine, mens ulltøyet fra H&M har havna rett i søppla etter en vask.

ORIGINAL: tuskepus

ORIGINAL: Sicily

Mine anbefalinger:

Sinksalve:

Ammeinnlegg:

Kuldekrem:

Andre stelleprodukter:

Man bør helst ikke ha ullen rett på brystvorten. Det vil være kjempegod grobunn for bakterier der når ulla blir våt. Ha heller engangs innenfor ulla[:)]

Ikke hvis ullen er ubehandlet, og har man innlegg i ull/silke, så er silke også naturlig antibakterielt. [;)]
Engangsinnlegg klistrer seg fast, og er man litt sår, røsker man av skorpen igjen og igjen.. Herlig..

Brystvortekrem: Unguentum! Det er en vanlig fugtighetskrem kjøpt på apotek man skal smøre på brystvortene, og man slipper og vaske den av før amming. Da slipper man at det tørker og danner seg skorper. UVURDERLIG!
Prøvde først Purelan. Grusom. Seig og ekkel og vond å smøre på..

Back
Topp