Vårdress og formiddagsmat

Mamacita79

Forelsket i forumet
Må kjøpe en vårdress til lillegutt. Noen tips??

Og så lurer jeg litt på dette med å gi mat på formiddagen. Han har fått litt most frukt/grønnsaker de siste formiddagene - en skje til å begynne med og har økt til ca 5 skjeer nå. Når kan jeg gi full porsjon? Og hva er full porsjon? Det samme som full porsjon grøt? (gir det som står på pakken - 1 dl vann blandet ut med grøtpulver til passe konsistens) 

Eg har kjøpt ein parkdress/vårdress på Kappahl, kosta 349. Dette er ein dress eg tenker frå mai og kanskje den varer ut august. Det blir jo sjølvsagt ikkje dress i juni -august viss det er varmt og godt, men tenker viss ho begynner å krabbe i mai er det veldig kjekt med ein dress. Hadde egentlig bare tenkt ein "vinddress", altså bare vindtett, men trur denne er både vindtett og til dels vantett. Den var i raud og blå. Eg begynte med full porsjon graut for tre uker siden, gjev den i 16-17 tida på ettermiddagen og et halvt fruktbeger tidlegare på dagen. Tenker å vente litt med å auke fruktbeger, men kanskje heller begynne med litt grønnsaksmos. Grønnsaksmosen er jo meir næring i og varer lenger og inneholder ikkje sukker (fruktsukker).

Lillesøster skal arve den svarte Troll dressen som storebror hadde. Den er vindtett i alle fall og rimelig sikker på at den er vanntett. Jeg må virkelig si at jeg ikke vet hvor mye en porsjon grøt til de små her. Her får hun til hun blir mett. Grøt til morgen og kvelds. Er ikke så glad i frukt, så må øve litt på det. Men tror vi skal begynne med litt middag etterhvert nå. Moste poteter og grønnsaker.

Ok. Takk for tips!!

Back
Topp