Blir det en nummer 3?

Vet at du sikkert hater å høre det, men føler du akkurat ble gravid :p Veldig koselig at hun snart er her og du kan nyte høsten som nybakt mamma :Heartred
 
Vet at du sikkert hater å høre det, men føler du akkurat ble gravid :p Veldig koselig at hun snart er her og du kan nyte høsten som nybakt mamma :Heartred
Haha, det går faktisk greit å høre det. Føler en kombinasjon mellom at jeg nettopp har blitt gravid og at jeg har gått gravid i en evighet selv. Husker prøvingen som om det var i går. Håper spiren sitter for dere snart ❤️
 
Haha, det går faktisk greit å høre det. Føler en kombinasjon mellom at jeg nettopp har blitt gravid og at jeg har gått gravid i en evighet selv. Husker prøvingen som om det var i går. Håper spiren sitter for dere snart ❤️
Skjønner godt at du lengter etter å se henne, det er jo det vi alle her inne har som mål:Heartred
Tusen takk, vi håper fortsatt vi og... :Heartred
 
39+0 - time hos jordmor

Var hos jordmor igjen i dag. Hadde for første gang litt leukocytter i urinen, men jordmor trodde det bare var fordi det var vanlig at det kom litt mer utflod i urinen på slutten. Ellers var alle prøvene fine og vi snakket litt rundt fødsel, fikk blant annet tips om å parkere gatelangs i stedet for på Ullevål og at det for noen par holdt å ta en stor middagsporsjon til mor som man kan dele.

Jordmor sa også at det kan være Ullevål vil ta en vurdering neste fredag på om jeg skal settes i gang eller ikke, siden jeg har en dobbelt livmor og en baby som ligger på 90-persentilen. Jeg som har vært redd for prematur fødsel hadde ikke sett for meg at jeg skulle ta vurdering til igangsetting. Håper lille velger å komme før den tid, tror igangsetting kan gi en lang og slitsom fødsel ❤️☺️
 
Håper progsteronstøtte gir samme uttelling for deg også. Jeg føler meg i hvert fall ganske sikker på at det var hormonhjelpen vi fikk som var løsningen. Anbefaler å be om Duphaston hvis du går privat, veldig kjekt med piller som kan tas oralt. Håper det bare er litt piller som skal til, og at du slipper den lange IVF-køen offentlig. Har flere vennepar som står i den, og deg virker ikke noe kjekt nå som den er så lang. Masse lykke til og hold meg gjerne oppdatert ❤️

Tusen takk - vi gleder oss så mye til å møte henne nå ☺️

Snakket med gyn i dag Og Takket være deg så skal jeg nå prøve Lutinus denne pp’n! Hvis ikke det går, så blir det Letrozol, eggløsningssprøyte og Lutinus neste mnd:D Håper det kan hjelpe like bra som hos deg:shy: Spennende siste oppdatering du har også! Tenk, snart bebi:angel8:angel8:angel8
 
Snakket med gyn i dag Og Takket være deg så skal jeg nå prøve Lutinus denne pp’n! Hvis ikke det går, så blir det Letrozol, eggløsningssprøyte og Lutinus neste mnd:D Håper det kan hjelpe like bra som hos deg:shy: Spennende siste oppdatering du har også! Tenk, snart bebi:angel8:angel8:angel8
Så hyggelig å høre. Håper det ender i en solskinnshistorie neste prøveperiode ❤️ Du må holde meg oppdatert. Veldig gøy at babyen vår endelig snart er her, selv om det nesten føles som en evighet til. Haha ☺️
 
Så hyggelig å høre. Håper det ender i en solskinnshistorie neste prøveperiode ❤️ Du må holde meg oppdatert. Veldig gøy at babyen vår endelig snart er her, selv om det nesten føles som en evighet til. Haha ☺️

Det skal jeg gjøre:shy: Hehe, det kan jeg godt forstå! Håper du slipper igangsetting og at lille viser seg klar for å komme ut snart! Masse lykke til med siste innspurt:Heartblue
 
Frøkna kom 06:14 i natt ❤️ Så utrolig stas å endelig få møte henne. Forteller mer om fødsel senere ☺️

Gratulerer så mye ❤️
Håper alt står bra til med dere alle tre, kos dere, slapp av og bli kjent med den lille fantastisk jenta deres ❤️
 
Gratulerer så mye :love017
 
Fødsel

Nå ligger vi på barselhotellet på Ullevål. Mannen sover, men jeg har fremdeles for mye adrenalin i kroppen til å klare å sove. Kun tre timer søvn de siste to døgnene, men kroppen hjelper meg med å holde ut.

Liten oppsummering av fødselen:

Kjønn: jente
Dato født: 28. August 2020
Termin: 6. september 2020
Uke + dag: 39+1
Klokken: 06:14
Fødested: Ullevål
Vekt: 3660 gram
Lengde: 51 cm lang
Hodeomkrets: 34 cm
Forløsningsmetode: Vaginal

En litt lang fødselshistorie så jeg kan huske den til senere:


Startet med at jeg fikk et belte av smerte rundt magen og korsryggen i 19-tiden, og var litt usikker på om fødselen kanskje kunne være i gang. Rundt 20-tiden syns jeg det virket som det kom noen rier oppå det vonde beltet av smerter, men var ikke helt sikker. Vi ringte så føden for for å forklare situasjonen, og de sa at det bare var modningsrier og at det kunne ta mange dager og at jeg kunne ta en Ibux. Kort tid etterpå (fra kl. 20:30) kom riene hvert fjerde til femte minutt og varte i 1,5 minutt. Vi hadde sagt ifra til mamma tidligere på kvelden og hun kom rundt dette tidspunktet innom liten tur på besøk for å se til meg (var innom i ti minutter kanskje). Hun ville se på meg om hun trodde fødselen kunne være i gang, noe hun etter hvert trodde siden riene kom såpass hyppig. Mannen facetimet så med svigers for å fortelle at fødselen var i gang. Så de så meg jobbe med riene via video, haha.

21:30 ringte vi Ullevål igjen siden riene kom hvert andre minutt. De sa at riene måtte komme så hyppig i 1 time før vi fikk komme inn. Etter tre kvarter kom riene hvert minutt og vi ringte føden og sa at nå kommer vi, vi turte ikke å være hjemme lenger. Jeg var meg selv lik så selv om riene var supervonde og kom hvert minutt, så brukte jeg det ene minuttet med pause til å sette inn i oppvaskmaskinen og henge opp klærne på gulvet for at det skulle bli hyggelig når vi kom hjem igjen. Haha. Husker jeg var så irritert på kroppen som kun lot meg jobbe i ett minutt av gangen, og mannen var superstresset og ville at vi skulle dra.

Klokken 22:30 var vi på Ullevål, og da hadde jeg allerede fått 7-8 cm åpning. Det var flere som hadde ringt inn og sagt at fødselen var i gang, så vi var heldige som fikk det siste rommet på fødeavdelingen, noe vi var veldig glad for. Riene kom hyppig og klokken 02:00 hadde jeg 9,5 cm åpning. Jordmor sa det nesten var full åpning, manglet bare en liten kant. Riene var veldig vonde nå med smertetopp rundt 60 sekunder og nesten ingen pauser mellom riene. Eneste smertelindringen jeg fikk var mannen som masserte korsryggen min og holdt varmeposer på den. Ved hver ri fikk jeg lyst til å gråte, men jobbet med å puste og slappe av i hele kroppen. Jordmor kalte meg en «ABC-kvinne», haha.

Neste sjekk kl. 04:00 viste full åpning, men mini lå litt høyt i bekkenet og vi måtte vente på at vannet gikk. Prosedyre var at de tok dette etter en time hvis ikke det ikke hadde vært noen fremgang. 05:00 ble derfor vannet tatt. Riene økte først i styrke og så fikk jeg pressrier nesten med gang. Når det gikk over til pressrier ble alt mye bedre. Før pressriene hadde jeg utrolig vondt i korsryggen mellom riene, og når riene kom fikk jeg vondt i magen i tillegg. Men da pressriene kom fikk jeg for første gang litt pause mellom slagene, og selve pressingen syns jeg ikke var vondt på samme måte. Fikk også litt lenger pause mellom hver ri, noe jordmor nesten var litt tvilende til fordi fremgangen ikke ble like bra. Jeg presset i litt over en time, og hodet kom litt ut og gikk inn igjen når riene forsvant. Etter en time pressing begynte mini å bli litt stresset og de så at var trangt der nede. Fikk beskjed om at de satte bedøvelse og at jeg på neste ri måtte klippes hvis hun ikke hadde kommet. Presset da alt jeg kunne og så kom hodet ut. Neste press kom skuldrene og resten av kroppen ut. Kl. 06:14 var hun ute, og det var helt magisk å få henne på brystet ❤️

Slapp akkurat unna klipping, men ble en del rifter. Ble sydd i en times tid etterpå. Fikk én lang førstegradsrift langs hele kjønnsleppen og en andregradsrift i mellomkjøttet. Andregradsriften ble først sydd for langt opp og de oppdaget at det var hult lengre ned. Måtte derfor ta opp stingene igjen og sy enda dypere. Heldigvis hadde jeg verdens skjønneste jente på brystet under hele syingen, så da gikk det fint selv om det gjorde litt vondt. Morkaken løsnet også litt sent, men kom ut i grevens tid. Etterpå var de også litt redde for at livmoren ikke trakk seg sammen slik den burde, men siden jeg ikke blødde mer enn vanlig trodde de ikke at det var noe problem. Å føde morkaken var veldig lett. Først et lite press, og så sklei resten ut.

Vi er utrolig stolte og glad for at fødselen gikk så fint, og jeg er mektig imponert over hva vi kvinner får til ☺️
 
Last edited:
Fødsel

Nå ligger vi på barselhotellet på Ullevål. Mannen sover, men jeg har fremdeles for mye adrenalin i kroppen til å klare å sove. Kun tre timer søvn de siste to døgnene, men kroppen hjelper meg med å holde ut.

Liten oppsummering av fødselen:

Kjønn: jente
Dato født: 28. August 2020
Termin: 6. september 2020
Uke + dag: 39+1
Klokken: 06:14
Fødested: Ullevål
Vekt: 3660 gram
Lengde: 51 cm lang
Hodeomkrets: 34 cm
Forløsningsmetode: Vaginal

En litt lang fødselshistorie så jeg kan huske den til senere:


Startet med at jeg fikk et belte av smerte rundt magen og korsryggen i 19-tiden, og var litt usikker på om fødselen kanskje kunne være i gang. Rundt 20-tiden syns det virker som det kom noen rier oppå det vonde beltet av smerter, men var ikke helt sikker. Vi ringte så føden for for å forklare situasjonen, og de se at det bare var modningsrier og at det kunne ta mange dager. Kort tid etterpå (fra kl. 20:30) kom riene hvert fjerde til femte minutt og varte i 1,5 minutt. Vi hadde sagt ifra til mamma tidligere på kvelden og hun kom rundt dette tidspunktet innom liten tur på besøk for å se til meg (var innom i ti minutter kanskje). I tillegg ringte mannen svigers for å fortelle at fødselen var i gang. Så de så meg jobbe med riene via Skype.

21:30 ringte vi Ullevål igjen siden riene kom hvert andre minutt. De sa at riene måtte komme så hyppig i 1 time før vi fikk komme inn. Etter en time til hjemme der riene kom hvert andre minutt ringte vi føden og sa at nå kommer vi, vi turte ikke å være hjemme lenger. Jeg var meg selv lik selv om riene var supervonde og kom hvert minutt, så brukte jeg det ene minuttet med pause til å sette inn i oppvaskmaskinen og henge opp klærne på gulvet for at det skulle bli hyggelig når vi kom hjem igjen. Haha

Klokken 22:30 var vi på Ullevål, og da hadde jeg 7-8 cm åpning. Fikk det siste rommet på fødeavdelingen, noe vi var veldig glad for. Riene kom hyppig og klokken 02:00 hadde jeg 9,5 cm åpning. Neste sjekk kl. 04:00 viste full åpning, men hun lå litt høyt i bekkenet og vi måtte vente på at vannet gikk. Prosedyre var at de tok dette etter en time hvis ikke det ikke hadde vært noen fremgang. 05:00 ble derfor vannet tatt. Riene økte da i styrke og jeg fikk pressrier nesten med gang. Når det gikk over til pressrier ble alt mye bedre. Før pressriene hadde jeg utrolig vondt i korsryggen mellom riene, og når riene kom fikk jeg vondt i magen i tillegg. Men da pressriene kom fikk jeg for første gang litt pause mellom slagene, og selve pressingen syns jeg ikke var vondt på samme måte. Fikk også litt lenger pause mellom hver ri, noe jordmor nesten var litt tvilende til fordi fremgangen ikke ble like bra. Jeg presset i litt over en time, og hodet kom litt ut og gikk det inn igjen. Etter en time pressing begynte hun å bli litt stresset og de så at var trangt der nede. Fikk beskjed om at de satte bedøvelse og at jeg på neste ri måtte klippes hvis hun ikke hadde kommet. Presset da alt jeg kunne og så kom hodet ut. Neste press kom skuldrene og resten av kroppen ut. Kl. 06:14 var hun ute, og det var helt magisk å få henne på brystet ❤️

Slapp akkurat unna klipping, men ble noen mindre rifter. Ble sydd i en times tid etterpå. Fikk én førstegrads- og en andregradsrift. Andregradsriften ble først sydd for langt opp og de oppdaget at det var hult lengre ned. Måtte derfor ta opp stingene igjen og sy enda dypere. Heldigvis hadde jeg verdens skjønneste jente på brystet under hele syingen, så da gikk det fint selv om det gjorde litt vondt. Morkaken løsnet også litt sent, men kom ut i grevens tid. Etterpå var de også litt redde for at livmoren ikke trakk seg sammen slik den burde, men siden jeg ikke blødde mer enn vanlig trodde de ikke at det var noe problem. Å føde morkaken var veldig lett. Først et lite press, og så sklei resten ut.

Vi er utrolig stolte og glad for at fødselen gikk så fint. Mannen og varmeposer var den eneste smertestillende jeg brukte ☺️

Fantastisk! For en bragd:happy093 gratulerer igjen:Heartred
 
Gratulerer igjen! Fødselshistorien din høres skikkelig flott ut! <3 Veldig artig å lese om hvordan veene dine begynte! Man ser alltid for seg sånn drama, men du bare hang opp klær innimellom :hilarious:
 
Back
Topp