Blir det en nummer 3?

34+5

Var hos jordmor i dag, og alle mål og prøver var veldig fine. Mannen fikk være med igjen denne gangen, og det var så koselig å ha han med. Jordmor var også veldig flink til å involvere han og gi han tips til fødsel. Følte faktisk han fikk flere tips til fødsel enn meg. Haha.. Fikk også beskjed om at hodet var godt ned i bekkenet, og løst festet eller noe i den duren. Ikke helt festet, men hun syns det var litt festet fikk jeg inntrykk av.

Etter jordmortimen tittet vi litt på smykker. Mannen har lyst til å gi meg fødegave, noe jeg syns er veldig koselig ❤️

Nå på kvelden fikk jeg plutselig en dråpe blod i trusen. Det betyr nok ingenting og har en følelse av at det ikke kommer noe mer, men kjenner jeg likevel får litt puls og en svak forventning om at modningen er i gang.
Så koselig oppdatering! Og så fint at jordmor inkluderte mannen din også. :)
Og så fint at han vil gi deg en fødegave :) det er visst veldig vanlig i Australia har jeg sett på et netflix show som heter Yummy Mummies. De kaller det en push present
 
34+5

Var hos jordmor i dag, og alle mål og prøver var veldig fine. Mannen fikk være med igjen denne gangen, og det var så koselig å ha han med. Jordmor var også veldig flink til å involvere han og gi han tips til fødsel. Følte faktisk han fikk flere tips til fødsel enn meg. Haha.. Fikk også beskjed om at hodet var godt ned i bekkenet, og løst festet eller noe i den duren. Ikke helt festet, men hun syns det var litt festet fikk jeg inntrykk av.

Etter jordmortimen tittet vi litt på smykker. Mannen har lyst til å gi meg fødegave, noe jeg syns er veldig koselig ❤️

Nå på kvelden fikk jeg plutselig en dråpe blod i trusen. Det betyr nok ingenting og har en følelse av at det ikke kommer noe mer, men kjenner jeg likevel får litt puls og en svak forventning om at modningen er i gang.
Så koselig med fødselsgave fra mannen :happy: Syns faktisk det er fortjent etter den innsatsen :joyful: Håper for din del du slipper å gå noe over før hun kommer
 
35+1

Titter bare innom for en kort oppdatering. Hadde ikke dag tidlig murringer i magen og diaré (sorry too much information). Det ga seg etter en stund, og vi lå så på Frysja med noen venner. Da vi kom hjem igjen skjedde det samme igjen. Nye runder på do og ganske kraftige murringer under trusekanten. Magefølelsen min er at dette ikke er starten på en fødsel, men kanskje mini som prøver å feste seg eller noe i den duren? Eventuelt modning, men at det fremdeles er en stund igjen. På en måte litt deilig med løs mage etter nesten åtte måneder med hard mage.

Mannen foreslo å pakke fødebagen i dag i tilfelle, så nå er nesten alt klart utenom snacks. Med blodråpen her om dagen og murringene og den dårlige magen nå, så får jeg en magefølelse av at hun kanskje kan komme litt før tiden likevel. Men vet jo at alt kan skje - mange går med mye modningstegn i en lengre periode og andre blir tatt på sengen når fødselen starter. Det er uansett en spennende tid i vente og jeg gleder meg til fødsel. Håper jo egentlig hun holder seg inne til minst uke 37, men en egoistisk del av meg hadde blitt glad om hun kom nå snart også fordi jeg gleder meg så til å se henne, holde henne og kose med henne ❤️
 
35+1
Titter bare innom for en kort oppdatering. Hadde ikke dag tidlig murringer i magen og diaré (sorry too much information). Det ga seg etter en stund, og vi lå så på Frysja med noen venner. Da vi kom hjem igjen skjedde det samme igjen. Nye runder på do og ganske kraftige murringer under trusekanten. Magefølelsen min er at dette ikke er starten på en fødsel, men kanskje mini som prøver å feste seg eller noe i den duren? Eventuelt modning, men at det fremdeles er en stund igjen. På en måte litt deilig med løs mage etter nesten åtte måneder med hard mage.

Mannen foreslo å pakke fødebagen i dag i tilfelle, så nå er nesten alt klart utenom snacks. Med blodråpen her om dagen og murringene og den dårlige magen nå, så får jeg en magefølelse av at hun kanskje kan komme litt før tiden likevel. Men vet jo at alt kan skje - mange går med mye modningstegn i en lengre periode og andre blir tatt på sengen når fødselen starter. Det er uansett en spennende tid i vente og jeg gleder meg til fødsel. Håper jo egentlig hun holder seg inne til minst uke 37, men en egoistisk del av meg hadde blitt glad om hun kom nå snart også fordi jeg gleder meg så til å se henne, holde henne og kose med henne ❤️
Åh så spennende. Håper så klart hun holder seg inne litt lengre men skjønner godt at du er gira på å møte henne! ❤Håper ikke at det blir alt for ubehagelig for deg den siste tida. ❤
 
Så spennende tid i vente!! Tenk at hun plutselig er her❤
 
35+5 - tilvekstkontroll og status
I dag var jeg på ny tilvekstkontroll på Ullevål. Hadde en skikkelig hyggelig lege, og han spurte faktisk om jeg var helsepersonell siden jeg kunne så mye. Haha. Måtte svare at jeg bare var litt over gjennomsnittlig interessert.

Lille var like søt som alltid, og ble målt til 3 kg. Både magemål og lårbein var på 90 % persentilen, så er en stor jente. Hodet er heldigvis (med tanke på at det er den største kroppsdelen under fødsel), mer på snittet. Hun ble estimert til 3,8 kg hvis hun kommer til termin. Det samme sa de på 3D ultralyden som jeg tok i uke 28/29, så hun følger kurven sin fint. Termin ble estimert til 27.08 basert på målene, men vet at man ikke kan se på det så sent i svangerskapet. Termin tar jo utgangspunkt i en gjennomsnittlig baby.

Jeg hørte også med legen om man kunne se at hodet var festet. Det letteste var å kjenne etter sa han, og da kjente han etter for meg og syns hodet satt godt i bekkenet.

Fikk dessverre ikke målt livmorhalslengden denne gangen, siden de nå ikke ville stoppet fødselen uansett hvis den startet. Litt kjedelig siden jeg var veldig spent på om murringene og den dårlige magen jeg har hatt den siste tiden kan ha vært modningstegn. Men på den annen side så tenker jeg livmorhalsen kunne vært 3 cm lang og lukket eller avflatet, uten at det egentlig sier så mye mer om når jeg kommer til å føde. Hører jo om dem som går med åpning i flere uker også.

Neste kontroll er satt til 4. september. Må innrømme at jeg er spent på om jeg får den med meg eller ikke. Magefølelsen har hele veien vært at jeg får et august-barn, men man vet jo aldri.

Ønsker alle som titter innom en fin dag ❤️
 
37 + 0 - jordmortime

Nå regnes ikke lille som prematur lenger, en herlig milepæl for meg som har vært redd for tidlig fødsel på grunn av bicorn uterus. Nå kjenner jeg at jeg begynner å bli veldig klar for å møte henne, og mannen min er nesten enda mer rastløs. Haha. Han er så skjønn, jeg er heldig som har en mann som er involvert og engasjert i graviditeten min.

I dag våknet jeg av så kramper i leggene at jeg måtte kaste meg ut av sengen for å strekke leggene. Slang da BBHUGME rett på mannen (ufrivillig) for jeg prøvde å komme meg raskt ut av sengen. Brutalt start på dagen for begge. Haha. Har også fått veldig vondt i fingrene og hendene i det siste. Når jeg våkner om nettene og sjekker klokken på mobilen, sliter jeg litt med å gripe etter mobilen. Som regel blir det litt bedre utover dagen, men jeg sliter faktisk litt med å åpne flasker og korker som sitter godt. Har også lagt forlovelsesring og giftering bort for nå. Gleder meg til normale hender og gjensyn med ringene etter fødsel.

Ellers var hos jordmor i dag. Alt var fint på alle prøver, og lille har nå festet seg i bekkenet. Veldig glad for det - selv om jeg egentlig ikke har vært redd for at hun skal snu seg, men det føles likevel som enda en milepæl før fødsel er nådd.

Nå som hun ikke regnes som prematur lenger er planen å prøve litt kjerringråd for å forbedre forholdene til fødsel og potensielt sette i gang fødselen. Har kjøpt inn bringebærbladte som skal styrke livmoren (lager den som iste på grunn av varmen), har kjøpt inn dadler som jeg tar litt lakrispulver på (anbefales, er dødsgodt) og spiser ananas med kanel på. I tillegg har jeg booket meg modningsakupunktur og massasje neste uke. Med mye vondter i kroppen og en hel fri kalender, tenker jeg det er fint med litt egenpleie som kanskje kan lette litt på vondter og gi en bedre fødsel.

Ønsker alle en fin dag ❤️ Håper dere som fremdeles prøver får oppleve mirakelet ved å bære frem et barn snart ☺️
 
Så utrolig kjekk lesning! Og fantastisk du nå er kommet så langt at alt nå er klart! Gleder meg til fortsettelsen :joyful::Heartred
 
Så fin oppdatering! Og for en milepæl! :happy:
Kos deg videre, så håper je gnoen av kjerringrådene hjelper slik at lille plutselig er her :D
 
Lette rundt etter informasjon om lavt progesteronnivå, og kom over dagboken din! Fikk i dag svar at progesteron lå på 18, og det er vel litt lavt. Vi er i pp13, og jeg har lenge hatt en følelse av at det kan være progesteronmangel som er årsaken til kun en strek. For en uttelling du hadde av medisinene, det er veldig motiverende å se. Jeg har tatt kontakt med privat gyn og skal høre om muligheten for å få støttemedisiner. Nå er jeg lei av å vente og vente på den positive testen:p Vi har også blitt henvist til IVF, men det er lang ventetid i det offentlige pga korona... Masse lykke til med innspurten, tenk at du snart sitter med lille i armene:Heartpink
 
Lette rundt etter informasjon om lavt progesteronnivå, og kom over dagboken din! Fikk i dag svar at progesteron lå på 18 på cd21, og det er vel litt lavt. Vi er i pp13, og jeg har lenge hatt en følelse av at det kan være progesteronmangel som er årsaken til kun en strek. For en uttelling du hadde av medisinene, det er veldig motiverende å se. Jeg har tatt kontakt med privat gyn og skal høre om muligheten for å få støttemedisiner. Nå er jeg lei av å vente og vente på den positive testen:p Vi har også blitt henvist til IVF, men det er lang ventetid i det offentlige pga korona... Masse lykke til med innspurten, tenk at du snart sitter med lille i armene:Heartpink

Haha, skulle bare endre noe, men endte med å svare meg selv...
 
Lette rundt etter informasjon om lavt progesteronnivå, og kom over dagboken din! Fikk i dag svar at progesteron lå på 18, og det er vel litt lavt. Vi er i pp13, og jeg har lenge hatt en følelse av at det kan være progesteronmangel som er årsaken til kun en strek. For en uttelling du hadde av medisinene, det er veldig motiverende å se. Jeg har tatt kontakt med privat gyn og skal høre om muligheten for å få støttemedisiner. Nå er jeg lei av å vente og vente på den positive testen:p Vi har også blitt henvist til IVF, men det er lang ventetid i det offentlige pga korona... Masse lykke til med innspurten, tenk at du snart sitter med lille i armene:Heartpink

Håper progsteronstøtte gir samme uttelling for deg også. Jeg føler meg i hvert fall ganske sikker på at det var hormonhjelpen vi fikk som var løsningen. Anbefaler å be om Duphaston hvis du går privat, veldig kjekt med piller som kan tas oralt. Håper det bare er litt piller som skal til, og at du slipper den lange IVF-køen offentlig. Har flere vennepar som står i den, og deg virker ikke noe kjekt nå som den er så lang. Masse lykke til og hold meg gjerne oppdatert ❤️

Tusen takk - vi gleder oss så mye til å møte henne nå ☺️
 
Gravideoppdatering (38 + 0)

Termindato: 6. September

Babyen: Barnet er nå ca. 48 cm lang fra hodet til føttene og veier ca. 3200 gram i følge appen. Siden hun ble målt til 3000 gram på ultralyd for over to uker siden, regner jeg egentlig med at hun er en del større.

Kjønn: Jente

Liv i magen: Syns det er litt mindre liv om dagen, men tror og håper det bare er fordi det er trangt om plassen. Kjenner at hun er våken nå og da, men har ikke de store bevegelsene lengre.

Forandringer på kroppen: Hodet til mini var festet på kontroll i uke 37 og magen har kanskje sunket litt.
Men jordmor tror lille jenta blir lang, så stumpen hennes stikker nesten ut av toppen på magen selv om hodet er festet. Fått et lite strekkmerke på siden av magen også.

Humøret mitt: Veldig bra. De fleste permisjonsdagene har jeg fylt med planer og koser meg. Akkurat i dag har jeg ingen planer før kvelden, og kjenner jeg blitt litt daff og rastløs.

Formen min: Har begynt å få litt murringer/menssmerter og at kynnerne som typisk kommer etter dobesøk om natten gjør mer vondt. Håper det modnes godt. Blæra er også helt krise igjen. Tisser flere ganger om natten og må tisse med en gang jeg går ut

Søvn: sover litt mer urolig og våkner oftere for dobesøk. Har en del energi også, så sover ikke så mye på dagtid som jeg kanskje burde.

Cravings: mannen mener jeg craver sukker. Ligger nok noe i det, blir mye søtsaker. Haha

Innkjøp: En bamsedress til høsten

Vektøkning: 18-19 kg. Håper det stopper snart og at det går greit av igjen.

Neste kontroll: time hos JM 27. august og UL på Ullevål 4. september.

Sykemelding: klarte meg uten

Det jeg gleder meg mest til nå: Fødsel! ❤️

Annet: var på modningsakupunktur og gravidemassasje i går. Under akupunktur klarte jeg først å komme borti en nål slik at den falt av, og så klarte jeg å stappe en nål helt inn i hånden. Hahaha. Litt nybegynner når det kommer til akupunktur tydeligvis. Massasjen var skikkelig god, og hun fant noen triggerpunkter på siden av ryggen/under armen som kan være grunnen til de vonde fingrene. Vurderer å booke meg en ny massasje neste torsdag hvis jeg ikke har født. På mandag og onsdag skal jeg på modningsakupunktur på nytt.
 

Vedlegg

  • 66318E3F-BA68-40FC-914F-235987197341.jpeg
    66318E3F-BA68-40FC-914F-235987197341.jpeg
    23,1 KB · Visninger: 114
Wow tenk at du snart er i mål allerede.
Blir en skikkelig spennende tid framover :)
Så trivelig oppdatering :)
 
Så kjekk oppdatering! Også fin!:love7 Tenk nå er du i mål hvilket som helst øyeblikk! Så utrolig spennende! Masse lykke til!:Heartred
 
Åh, nå er vi snart i mål!! :woot: Føler ikke det er lenge siden vi begge hang i (xflere) i same IKM grupper med håpet hver mnd om positiv test.. Og nå er man snart helt i mål :Heartred Lykke til med siste innspurt! Får håpe at akupunktur og massasje har effekt :angelic:
 
Åh, nå er vi snart i mål!! :woot: Føler ikke det er lenge siden vi begge hang i (xflere) i same IKM grupper med håpet hver mnd om positiv test.. Og nå er man snart helt i mål :Heartred Lykke til med siste innspurt! Får håpe at akupunktur og massasje har effekt :angelic:

Jeg vet - helt utrolig at vi har fulgt hverandre fra IKM-grupper og håp om positiv test, til å nå vente på babyene våre som kan komme før vi aner det. Lykke til med sisteinnspurten for deg også ❤️ Håper lille snart bestemmer seg for å hilse på ☺️
 
Back
Topp