Blir det en nummer 3?

Tilvekstkontroll - 25 + 5

I dag var jeg på timen som jeg fikk kranglet meg til å få etter OUL der jordmor ikke trodde på at jeg hadde dobbelt livmor. Legen i dag var ikke i tvil, og jeg skal følges opp med jevnlige tilvekstkontroller fremover. Veldig glad for at jeg stod på kravene sist, og er nå veldig beroliget over at jeg får oppfølgingen jeg selv har ment at jeg har trengt og at journalen er riktig.

Alt stod bra til med lille i dag, og foreløpig vokser hun som hun skal. Fulgte litt med på målingene, og denne gangen ser det ut som at låret er litt større enn og hodet litt mindre. Tenker det er fint med tanke på hvordan hun skal komme ut.. haha, selv om det helt sikkert ikke har noe å si. Ellers var hun veldig aktiv under målingen, og det var rart å se bevegelsene samtidig som jeg kjente dem. Legen lo flere ganger fordi hun var så aktiv. Forresten så legen to kjønnslepper også, så føler meg nå ganske trygg på at det er jente (selv om jeg egentlig har følt meg trygg på det lenge).

Legger ved et lite bilde av snuppa vår ❤️
Så herlig å se at alt er bra med deg og lille tuppa:Heartpink
 
Glukosebelastningstest - Del 1
I skrivende stund tar jeg glukosebelastningstesten. Har tenkt konstant på mat siden jeg startet fastingen ved midnatt, haha. Tenker i utgangspunktet mye på mat, og blir ikke akkurat bedre når man man MÅ holde seg unna.

Fastingen gikk greit og de første prøvene. Det gikk også helt greit å drikke sukkerblandingen selv om det var veldig søtt, det hjalp at den var veldig kald. De første minuttene etterpå gikk også veldig fint, men nå er det 40 minutter siden jeg drakk sukkerlaken og er så kvalm. Trodde det skulle bli en litt behagelig start på dagen med en god bok og litt internettsurfing, men sånt er jo ikke noe gøy når man er kvalm. Haha. Har heldigvis ikke kastet opp den første halvtimen, så prøven blir i hvert fall gyldig.

Venter nå spent på resultatene og gleder meg til en stor lunsj når jeg er ferdig :smiley-bounce012
 
Glukosebelastningstest - del 2

Nivåene mine var heldigvis helt innenfor, og jeg har ikke svangerskapsdiabetes. Jeg er nå 26+6, og den siste tiden har jeg egentlig følt meg ganske bra igjen. Bekkenet har blitt litt bedre av styrketreningen og jeg har ikke hatt hodepine på en stund. I går hadde jeg en dag på kontoret, og merket at jeg fikk mer halsbrann og kynnere da, så det hjelper nok en god del at jeg kan ha hjemmekontor til jeg går ut i permisjon. Sånn sett er korona-krisen ikke så dum...

Neste oppfølgingstimer er nå:
  • 3D ultralyd 12. juni
  • Jordmortime 18. juni
  • Vekstkontroll sykehuset 30. juni
Gleder meg skikkelig til å ta 3D ultralyd med mannen, har savnet å ha han med på oppfølgingen den siste tiden ❤️
 
Gleder meg til oppdatering etter 3D-ultralyd i morgen! :love7
 
3D Ultralyd - 28 + 1 (eller 28 +4 egen beregning)

Det var veldig gøy å ha med mannen på ultralydtime igjen, han ble fascinert over hvor mye hun nå ligner på en baby. Alle organer ser veldig fine ut, og det ser ut som vi får en stor jente. Hodemål var rett under gjennomsnitt, mens magemål var godt over snittet. Haha. Lille tjukkasen vår. Lå på 95 %-persentilen og ble mål til uke 30 basert på magen.

Vi så at hun øvde på å puste ved at magen gikk inn og ut, veldig fascinerende. Estimert vekt nå er 1,4 kg og de forventet en fødselsvekt på 3,8 kg. Blir spennende å se hva hun lander på. Både mannen og jeg var store og lange babyer.

Ellers var hun litt kranglete når det kom til 3D ultralyd-bildene. Videoen ble ganske dårlig, men fikk noen bilder hvor man ser litt av ansiktet i hvert fall. Hun lå med hodet ned (klar for fødsel?), og fordi hun hadde hånden foran ansiktet store deler av tiden og lite fostervann foran ansiktet, så var det litt vanskelig å ta gode bilder.

Dette er tredje ultralyd på rad at hun ligger på hode ned, så magefølelsen min sier at jeg slipper setefødsel (som man har litt økt sannsynlighet for ved dobbelt livmor). Fikk forresten også vite om at jeg får opprykk på jobben i dag, så har vært en veldig fin fredag.

Ønsker alle en riktig god helg ❤️☺️
 

Vedlegg

  • 8209889F-310D-4B8E-B2F5-AE3E5539D1B3.jpeg
    8209889F-310D-4B8E-B2F5-AE3E5539D1B3.jpeg
    23,2 KB · Visninger: 173
3D Ultralyd - 28 + 1 (eller 28 +4 egen beregning)
Det var veldig gøy å ha med mannen på ultralydtime igjen, han ble fascinert over hvor mye hun nå ligner på en baby. Alle organer ser veldig fine ut, og det ser ut som vi får en stor jente. Hodemål var rett under gjennomsnitt, mens magemål var godt over snittet. Haha. Lille tjukkasen vår. Lå på 95 %-persentilen og ble mål til uke 30 basert på magen.

Vi så at hun øvde på å puste ved at magen gikk inn og ut, veldig fascinerende. Estimert vekt nå er 1,4 kg og de forventet en fødselsvekt på 3,8 kg. Blir spennende å se hva hun lander på. Både mannen og jeg var store og lange babyer.

Ellers var hun litt kranglete når det kom til 3D ultralyd-bildene. Videoen ble ganske dårlig, men fikk noen bilder hvor man ser litt av ansiktet i hvert fall. Hun lå med hodet ned (klar for fødsel?), og fordi hun hadde hånden foran ansiktet store deler av tiden og lite fostervann foran ansiktet, så var det litt vanskelig å ta gode bilder.

Dette er tredje ultralyd på rad at hun ligger på hode ned, så magefølelsen min sier at jeg slipper setefødsel (som man har litt økt sannsynlighet for ved dobbelt livmor). Fikk forresten også vite om at jeg får opprykk på jobben i dag, så har vært en veldig fin fredag.

Ønsker alle en riktig god helg ❤️☺️
Åh så fantastisk! Og fine bilder! :) så spennende med 3d ultralyd :)
Gratulerer med å ha kommet så langt allerede. :)
Bra at det ser ut som om du slipper setefødsel da. :)
 
3D Ultralyd - 28 + 1 (eller 28 +4 egen beregning)
Det var veldig gøy å ha med mannen på ultralydtime igjen, han ble fascinert over hvor mye hun nå ligner på en baby. Alle organer ser veldig fine ut, og det ser ut som vi får en stor jente. Hodemål var rett under gjennomsnitt, mens magemål var godt over snittet. Haha. Lille tjukkasen vår. Lå på 95 %-persentilen og ble mål til uke 30 basert på magen.

Vi så at hun øvde på å puste ved at magen gikk inn og ut, veldig fascinerende. Estimert vekt nå er 1,4 kg og de forventet en fødselsvekt på 3,8 kg. Blir spennende å se hva hun lander på. Både mannen og jeg var store og lange babyer.

Ellers var hun litt kranglete når det kom til 3D ultralyd-bildene. Videoen ble ganske dårlig, men fikk noen bilder hvor man ser litt av ansiktet i hvert fall. Hun lå med hodet ned (klar for fødsel?), og fordi hun hadde hånden foran ansiktet store deler av tiden og lite fostervann foran ansiktet, så var det litt vanskelig å ta gode bilder.

Dette er tredje ultralyd på rad at hun ligger på hode ned, så magefølelsen min sier at jeg slipper setefødsel (som man har litt økt sannsynlighet for ved dobbelt livmor). Fikk forresten også vite om at jeg får opprykk på jobben i dag, så har vært en veldig fin fredag.

Ønsker alle en riktig god helg ❤️☺️
For en nydelig jente!! Herlighet! Så utrolig koselig å se og lese!❤
 
Åh så fantastisk! Og fine bilder! :) så spennende med 3d ultralyd :)
Gratulerer med å ha kommet så langt allerede. :)
Bra at det ser ut som om du slipper setefødsel da. :)
Tusen takk ☺️❤️ håper du snart kommer etter ☺️

Så koselig :Heartred
Gratulerer med opprykk :)
Tusen takk ☺️❤️
For en nydelig jente!! Herlighet! Så utrolig koselig å se og lese!❤
Tusen takk ❤️☺️
Flotte nyheter!! <3 Lillemor lå også her med hodet ned på sist 3D, men dere fikk jo sett henne sammen <3 Sunn og frisk! :D
Får satse på at hodet ned er favorittplassene deres, og at vi slipper setefødsel ❤️☺️
 
Gleder meg til å dra på 3D ultralyd. Det blir stas ❤️ Hatt en lang arbeidsuke, så fint å kunne avslutte den med ultralydtime. Skal du ta 3D ultralyd? ☺️

Åhh, så fin oppdatering! Det hørtes ut som en kjempefin opplevelse :)

Tenkte litt på dette med 3D-ultralyd, men landet på at vi dropper det siden vi har vært på utrolig mange ultralyder så langt i svangerskapet (hehe) og at vi vil bli overrasket over hvordan han ser ut når han kommer (selv om man selvsagt blir overrasket uansett - de ser jo ikke heeelt ut som det man får se på 3D-ultralyd :joyful:).

Er du ellers i fin form? :)
 
Åhh, så fin oppdatering! Det hørtes ut som en kjempefin opplevelse :)

Tenkte litt på dette med 3D-ultralyd, men landet på at vi dropper det siden vi har vært på utrolig mange ultralyder så langt i svangerskapet (hehe) og at vi vil bli overrasket over hvordan han ser ut når han kommer (selv om man selvsagt blir overrasket uansett - de ser jo ikke heeelt ut som det man får se på 3D-ultralyd :joyful:).

Er du ellers i fin form? :)

Forståelse for det. Jeg hadde egentlig tenkt at jeg ikke trengte det heller, men da mannen sa at det hadde vært hyggelig å booke en ultralyd til var jeg ikke vanskelig å be. Hehe. Ultralyden var koselig, men syns faktisk 2D-bildene var bedre under selve undersøkelsen. Selve bildene vi fikk i 3D var relativt bra, men det vi så live var ganske uforståelig. Men alltid koselig å få et glimt av henne, blir like fascinert hver gang ❤️

Formen er ganske bra vil jeg si - vil tro jeg er blant de heldige gravide. Kjenner det litt i bekkenet og gleder meg på mange måter til å få tilbake min egen kropp, men koser meg også veldig med å være gravid. Føler meg lykkelig og stolt hver dag over hva kroppen får til. Hvordan er formen din? ☺️
 
Gravideoppdatering (29 + 2)

Termindato: 6. September

Babyen: Barnet er nå 36 cm lang fra hodet til føttene og veier ca. 1500 gram.

Kjønn: Jente

Liv i magen: Fremdeles en veldig aktiv frøken. Nå har flere av jentene i gjengen kjent på lille når hun er aktiv også. Det er så koselig ❤️

Forandringer på kroppen: Magen vokser fremdeles, og nå sliter jeg med at jeg får masse flekker av melk i sengen hver natt. Haha. Magefølelsen min om at SF målet var over snittet stemte også.

Humøret mitt: Veldig godt humør - syns det er stas å gå gravid og er stolt av kroppen min.

Formen min: Har egentlig forbausende god energi om dagen. Jobber fremdeles 100 % og holder til og med kurs alene på engelsk hos kunde. Fornøyd med at jeg orker og klarer det. I går var jeg på fest med jobben først og så jentene, og holdt ut til 01:00. Så kan ikke klage på formen (bortsett fra bekkenet og varmen).

Søvn: sover fremdeles godt. Drømmer mye, og er alltid gravid i drømmene også. Fascinerende at underbevisstheten tenker på at jeg er gravid også når jeg sover. Ellers hadde jeg natt til i dag første drøm om at datteren vår hadde kommet ut. Jeg skiftet bleie på henne i et hus vi hadde leid i Frankrike med flere venner, og hun var prematur og kald. Veldig rar drøm.

Cravings: ingen spesielle. Men glad i søtsaker (som alltid) og kald vannmelon er livet.

Innkjøp: Kjøpt to «strikkede» sett på Zara.

Vektøkning: Jeg har gått opp ca. 12 kg.

Neste kontroll: ultralyd på Ullevål 30. juni og time hos JM 28. juli.

Sykemelding: Fremdeles 100 % jobb, og nå er det faktisk bare 3 (!!) uker igjen.

Det jeg gleder meg mest til nå: Ferie og permisjon ❤️
 

Vedlegg

  • 992944A9-C7F2-427B-B6CC-B740D010A8A3.jpeg
    992944A9-C7F2-427B-B6CC-B740D010A8A3.jpeg
    35,3 KB · Visninger: 171
Last edited:
Back
Topp