Vår vei til baby

Fru.B 95

Andre møte med forumet
Heisann! Da er det min tur å prøve meg på denne spennende veien!
Jeg er ei dame på 23 år, som er gift med den mest fantastiske mannen du kan tenke deg. Uttrykket "min mann kan alt", er flittig brukt her hjemme. Vi har vært kjærester i snart 4 år. Etter 2 år, gikk han ned på kne, nå er vi gift :hug003

Den 13. Mai sluttet vi med prevensjon. Har brukt nuvaring. Mensblødningene startet allerede samme dag. Etter en uke, den 20. startet jeg opp med en ny runde blødninger. Dette skapte en del kluss for meg, for ble veldig usikker på nårtid jeg skulle beregne syklusen min ifra. Stilte inn appen min på den 20. mai. Utifra den, venter jeg nå mens den 17. juni..
Idag 29. Mai har jeg hatt en liten blødning. Og jeg begynner jo da å tenke, at kanskje er det festeblødning? For om jeg beregner at dagen jeg tok ut ringen, er dag 1, skulle jeg hatt eggløsning 27. Mai. Men den "doble mensen" vippet meg litt av pinnen. Har iløpet av helga jobbet godt på for å si det sånn, så ikke umulig at vi har truffet. Jeg har mange tanker og følelser i sving nå. Hva om vi traff på aller første forsøk? Hva om vi ikke gjorde det, og så sitter jeg her å overtenker det så forferdelig? Hva om det viser seg at vi ikke kan få barn? Det er så mye at jeg blir helt ko-ko:dance018

Vi har grunnet sykdommer i begge leire, valgt å begynne å prøve allerede nå. Begge har en god del dødfødser/fødsler der barnet har overlevd, men gått bort like etterpå, i familiene våre. Mye prøblemer knytt til fødser.
Jeg har vært babysyk lenge, men er først nå vi føler vi har ting på stell. Vi eier eget hus, har god økonomi, har allerede rukket å pusse opp det aller viktigeste i boligen vår. Så vi gleder oss veldig mye til å gå inn i dette. Jeg for min del, håpte at jeg skulle klare å holde det litt på avstand, å ikke stresse så mye med det. DEET har jeg ikke klart. Håper det er noen der ute som er på samme sted i livet som oss, og har lyst å dele erfaringer, gleder og mulige sorger. :Heartred
 
Spennende! Lykke til med veien til baby:)

Tusen takk :)
Vi er veldig spent på hvordan dette vil gå. Jeg er så glad for at vi endelig offisielt er prøvere, at jeg har lyst å fortelle om det til absolutt alle! Men ser jo at det gjerne ikke er så lurt .. :happy093
Foreløpig er det kun bestevenninnen min, og en god vennine på jobb som vet om det, og det er veldig godt, siden jeg hadde snakket med dem om det om det hadde gått galt også. Men, ingen av de har barn enda, og jeg tror ikke de helt skjønner hvor koko man blir av dette her :knegg:
 
Fant dagboka di!:) et tips fra en nybegynner til en nybegynner, kjøp EL-tester fra billigtester.no så finner du ut når du har EL :D <3 håper du snart får en spire<3
 
Fant dagboka di!:) et tips fra en nybegynner til en nybegynner, kjøp EL-tester fra billigtester.no så finner du ut når du har EL :D <3 håper du snart får en spire<3

Tror kanskje jeg må det ja :) Hadde ikke tenkt å stresse noe med dette, men merker at jeg blir veldig stressa av å ikke vite :smiley-ashamed004 Får ta det litt som det kommer i ukene fremover, skal i bryllup i august, blir nok noen tester foran den dagen ja :smiley-angelic002
 
Etter blødningen 29. mai, har jeg hatt til og fra smerter i nedre mageregion. Kroppstemperaturen min ligger på 37.0-37.2 oralt, mot 36.5 normalt sett.
Har en helt enorm besettelse på blodårer(er helsepersonell), og har alltid syntes så synd på dei som skal ta blodprøver av meg, fordi dei er umulige å se. Men nå siste dagene kunne jeg faktisk stukket meg selv, uten å stase fordi de er så tydelige. Aner ikke om dette er en ting en gang. Men man legger virkelig merke til alt. Kan også være det at det har vært så utrolig varmt her siste ukene, at min temperatur bare har gått opp noen hakk, varme fører jo også til tydeligere blodårer.
Ingen ømme bryst, men økende sultfølelse. som det helsepersonellet jeg er, blir frokosten gjerne inntatt i lunsjen kl 11:30 på jobb, men holder nå på å svime av om jeg ikke får i meg mat før klokken 09.. Alle dei tegna, men følger med på alt. Stakkars, stakkars mann ..

7 dager til ikm
 
Etter blødningen 29. mai, har jeg hatt til og fra smerter i nedre mageregion. Kroppstemperaturen min ligger på 37.0-37.2 oralt, mot 36.5 normalt sett.
Har en helt enorm besettelse på blodårer(er helsepersonell), og har alltid syntes så synd på dei som skal ta blodprøver av meg, fordi dei er umulige å se. Men nå siste dagene kunne jeg faktisk stukket meg selv, uten å stase fordi de er så tydelige. Aner ikke om dette er en ting en gang. Men man legger virkelig merke til alt. Kan også være det at det har vært så utrolig varmt her siste ukene, at min temperatur bare har gått opp noen hakk, varme fører jo også til tydeligere blodårer.
Ingen ømme bryst, men økende sultfølelse. som det helsepersonellet jeg er, blir frokosten gjerne inntatt i lunsjen kl 11:30 på jobb, men holder nå på å svime av om jeg ikke får i meg mat før klokken 09.. Alle dei tegna, men følger med på alt. Stakkars, stakkars mann ..

7 dager til ikm
Så spennende! Kjenner meg foresten igjen i «de årene er stikk-bare» haha:) håper det er spire:)
 
IMG_1457.JPG

Alt for tidlig å håpe.. men er det flere som ser?
 
Jeg ser den!![emoji7][emoji7]

Wææ! Tør nesten ikke å håpe en gang! Viste den til mannen, som mente den måtte være negativ fordi streken ikkje var like tydelig som kontrollstreken. Jeg har tatt noen tester iløpet av min karriere som "seksuelt aktiv" uten å få en eneste positiv test, så sannsynligheten for at den er falsk er liten. Håper bare at den ikke er kjemisk. Har forøvrig tatt flere tester iløpet av dagen idag, men alle har vært blenda. Gleder meg til imorgen tidlig, blir den positiv da, har vi faktisk klart det på pp1.

"Vi slutter med prevensjon i god tid, det går som regel en stund før kroppen er i gang".. Off nei. For tidlig å håpe, men håper allikevel..
 
Wææ! Tør nesten ikke å håpe en gang! Viste den til mannen, som mente den måtte være negativ fordi streken ikkje var like tydelig som kontrollstreken. Jeg har tatt noen tester iløpet av min karriere som "seksuelt aktiv" uten å få en eneste positiv test, så sannsynligheten for at den er falsk er liten. Håper bare at den ikke er kjemisk. Har forøvrig tatt flere tester iløpet av dagen idag, men alle har vært blenda. Gleder meg til imorgen tidlig, blir den positiv da, har vi faktisk klart det på pp1.

"Vi slutter med prevensjon i god tid, det går som regel en stund før kroppen er i gang".. Off nei. For tidlig å håpe, men håper allikevel..
Om teststreken er like sterk som kontrollstreken hadde du vært ganske langt på vei, testen måler hcg i urinen, og tidlig i svangerskapet er den ikke så høy, så din test kan være veldig positiv selvom den ikke er så sterk [emoji177][emoji177]
 
Jeg håper denne stemmer. Da har jeg forklaringen på hvorfor jeg gråter så mye hele tiden, stikkingene i magen, og alt dette. Ustabile teite kvinnfolk tenker jeg om meg selv mange dager for dagen i det siste .. :dance018
Har fått et enormt behov for kontakt i det siste, så klistrer meg fast i mannen med hver andledning jeg får :Heartred
 
Om teststreken er like sterk som kontrollstreken hadde du vært ganske langt på vei, testen måler hcg i urinen, og tidlig i svangerskapet er den ikke så høy, så din test kan være veldig positiv selvom den ikke er så sterk [emoji177][emoji177]

Jepp, var det jeg fortalte han, at dette er første gang etter sånn ca 50 tester at jeg har fått positiv. Gjennom mange år. Nei, gkanskje han girer litt mer opp når streken blir sterkere! Jeg er iallefall supergira!!! :happy:
 
Jepp, var det jeg fortalte han, at dette er første gang etter sånn ca 50 tester at jeg har fått positiv. Gjennom mange år. Nei, gkanskje han girer litt mer opp når streken blir sterkere! Jeg er iallefall supergira!!! :happy:

gi han en sånn med ukeindikator, føler det er et så stort bevis for de der mannfolkene hehe. er det jeg skal gjøre om jeg er heldig å får positiv test<3
 
På jobben nå, sliter en del med kvalme.. Klarer ikke å stole på testen fra igår, så spent på å komme hjem for å ta en ny. Har løpt på wc hver 2. time i hele natt, så den morgenurinen kan gå å legge seg for å si det sånn.

Føler en blanding mellom glad, håpefull, redd, usikker, nervøs og lei meg for at testen kan ha vist feil. jaja, får bare komme gjennom dagen idag [emoji854]
 
På jobben nå, sliter en del med kvalme.. Klarer ikke å stole på testen fra igår, så spent på å komme hjem for å ta en ny. Har løpt på wc hver 2. time i hele natt, så den morgenurinen kan gå å legge seg for å si det sånn.

Føler en blanding mellom glad, håpefull, redd, usikker, nervøs og lei meg for at testen kan ha vist feil. jaja, får bare komme gjennom dagen idag [emoji854]
Testen din hadde så rosa og fin farge at du har nok en spire i magen[emoji177]
 
Mensen kom igår. Kraftig og smertefull. Går da inn i pp2 *krysser fingre og tær*
 
så utrolig kjipt... kan det vært kjemisk?

Mistenker det.. Fikk jo positiv. Men, vi var bare i første :) Kanskje den sitter i pp2 sånn som deg? :)
Uansett, så har jeg god kål på hvordan syklusen min er :) Gikk rett på slik den var før jeg begynte med hormoner. Skjønner veldig godt, merker jeg nå, hvorfor det var "godt" å ha mensen på hormonene. For fy f... Auauau
 
Mensen var ferdig igår, og allerede idag var testetranger der igjen! Har selvfølgelig ikke tatt enda!
Har el neste helg, gleder meg veldig til å være i dpo land igjen.

Siden jeg ikke har hatt "mensen" siden jeg var 16 år, var det helt jævlig å oppleve det igjen. Begynte med p-piller som 16 åring, grunnet sterke smerter samt blødninger. Dette har jeg ikke hatt i all den tid jeg har benyttet meg av hormonprevensjon. Men nå, fytti.. Så vondt, så mye blod. Nattbindene som lover 8 timer beskyttelse? 1,5 timer holdt de. Sov ikke de 2 første nettene. Så vondt. Jeg håper at vi får det til denne gangen, for ellers vurderer jeg nesten å legge hele greia på is og starte med hormoner igjen.. Men, om noen dager er det nok glemt, og jeg kommer nok til å tenke at det ikke var så ille. Hoven i magen er jeg også.

Livmor gis bort, kommer også til å betale eventuell overtager for alt strevet den fører med seg :happy090
 
Back
Topp