Vår reise - 4 år og 4 aborter ~> GRAVID <3

Bra når de er nøye! En liten uke til også er du over uke 12! Har du begynt å si det til venner og familie enda? :Heartred
Blir nytt fryseforsøk her om ca 3 uker. Så får håpe det går veien!
Har du noen tanker om hvorfor det gikk nå? Nye medisiner eller å finne det riktige embryoet?
Ja det er syykt. Det er en drøm :Heartbigred :love7
Jeg har sagt det til en søster og foreldrene våre og ett par venninner. Jeg ønsker gjerne og dele nyheten med flere, men min samboer er mer privat av seg og vil vente til ultralyden på sykehuset. Så får akseptere det :Heartbigred

Fikk immundempende denne gangen. Gikk ellers på progesteron og blodfortynnende, men gått på det tidligere og. Felles for alle graviditetene er at jeg blir syk når hcg stiger. Sånn infeksjonsfølelse/influensasymptomer. Og crp har sunket sammen med hcg. Det gjorde jeg ikke denne gangen. Tror bare kroppen min var klar denne gangen og medisinene var riktige. Vi la og inn aksjer en dag selv og det var faktisk klaff på begge, to fosteranlegg, men ene hadde stopoet og utvikle seg. Så på de tre ultralydene får jeg alltid spørsmål: satt de inn to? Men nei var bare en. Og en hjemmelagd :love017:angelic: var greit det ikke ble tvillinger, haha.

Hvor mange forsøk har du hatt nå? Og hvor mange embryo har du igjen? Hvilke medisiner? Styrt syklus?

Ja det er syykt. Det er en drøm :Heartbigred :love7
Jeg har sagt det til en søster og foreldrene våre og ett par venninner. Jeg ønsker gjerne og dele nyheten med flere, men min samboer er mer privat av seg og vil vente til ultralyden på sykehuset. Så får akseptere det :Heartbigred

Fikk immundempende denne gangen. Gikk ellers på progesteron og blodfortynnende, men gått på det tidligere og. Felles for alle graviditetene er at jeg blir syk når hcg stiger. Sånn infeksjonsfølelse/influensasymptomer. Og crp har sunket sammen med hcg. Det gjorde jeg ikke denne gangen. Tror bare kroppen min var klar denne gangen og medisinene var riktige. Vi la og inn aksjer en dag selv og det var faktisk klaff på begge, to fosteranlegg, men ene hadde stopoet og utvikle seg. Så på de tre ultralydene får jeg alltid spørsmål: satt de inn to? Men nei var bare en. Og en hjemmelagd :love017:angelic: var greit det ikke ble tvillinger, haha.

Hvor mange forsøk har du hatt nå? Og hvor mange embryo har du igjen? Hvilke medisiner? Styrt syklus?
Endelig er det deres tur :Heartred :Heartred
Fikk du ganske høy dose prednisolon før innsettet og lavere dose etter innsett eller husker jeg feil nå? :laughing002
En sånn historie som din gir skikkelig håp, og det gjelder sikkert for flere som leser dagboka di :Heartred Det kan gå med riktige medisiner og riktig embryo:love7
Tenk, så morsomt at dere laget en liten hjemmelaget i tillegg til den som ble satt inn! :Heartred

Er fortsatt på forsøk 1, siden jeg fikk så mange blastoer fra første runde, 6 blastoer. Har satt inn 4 til nå, setter inn femte senere i februar.
Skal ta en 7-dagers antibiotikakur bare i tilfelle før innsettet, så skal jeg ta 10 mg prednisolon fra 4 dager før innsett, starter på albyl-e på innsettsdagen og cyclogest da :) Helt naturlig syklus! Håper jeg kommer rett bak deg nå! :Heartred

Endelig er det deres tur :Heartred :Heartred
Fikk du ganske høy dose prednisolon før innsettet og lavere dose etter innsett eller husker jeg feil nå? :laughing002
En sånn historie som din gir skikkelig håp, og det gjelder sikkert for flere som leser dagboka di :Heartred Det kan gå med riktige medisiner og riktig embryo:love7
Tenk, så morsomt at dere laget en liten hjemmelaget i tillegg til den som ble satt inn! :Heartred

Er fortsatt på forsøk 1, siden jeg fikk så mange blastoer fra første runde, 6 blastoer. Har satt inn 4 til nå, setter inn femte senere i februar.
Skal ta en 7-dagers antibiotikakur bare i tilfelle før innsettet, så skal jeg ta 10 mg prednisolon fra 4 dager før innsett, starter på albyl-e på innsettsdagen og cyclogest da :) Helt naturlig syklus! Håper jeg kommer rett bak deg nå! :Heartred
Ja jeg startet på 20mg også trappet ned etterhvert. Det er helt sykt at det har gått og som du sisr, min hiatorie er bevis på at en ikke må gi opp. Vi hadde vell 7-8 innsett før det gikk.

Spennende med antibiotika, leser om mange som får det og blir gravide. Jeg tok en kur mot bakteriell vaginose to sykluser før ieg ble gravide, hadde ikke fått påvist det, men klødde sykt ofte i underlivet under mensen. Vet ikke om det hjalp, men kanskje summen av alt?

Krysser det jeg kan og håper du kommer etter meg. :Heartbigred :Heartbigred

12+3 og ultralyd på sykehuset :Heartbigred

Så herlig og se igjen lille idag. Alt så bra ut. Ny jordmor mente at det er umulig og si kjønn så tidlig og mente nub kunne like så godt minne om en jente. Ble litt forvirra siden vi ble innstilt på gutt sist. haha. Kjønn er ikke viktig, det viktigste er at lille er frisk. :love7

Begynner å bli mer virkelighet dette nå. Vurderer og si det til søsken etterhvert :Heartred

Vedlegg

• IMG_0829.jpeg
    IMG_0829.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 23
så herlig :love7 Gratulerer så veldig mye med å ha bikket uke 12 og at alt fortsatt ser ut til å gå så bra! :Heartred
Tenkte på det når du skrev kjønn sist, at det var litt vel tidlig å vite sikkert :laughing002

så herlig :love7 Gratulerer så veldig mye med å ha bikket uke 12 og at alt fortsatt ser ut til å gå så bra! :Heartred
Tenkte på det når du skrev kjønn sist, at det var litt vel tidlig å vite sikkert :laughing002
Ja synes og det var tidlig men en hører jo på disse jordmødrene :laughing001

Tuusen takk, er jo litt redd for har begynt og si det til folk nå. Livredd for at noe skal skje. Klarer liksom ikke helt og tro på det selv. Er så uvirkelig at det gikk til slutt!!

Ja synes og det var tidlig men en hører jo på disse jordmødrene :laughing001

Tuusen takk, er jo litt redd for har begynt og si det til folk nå. Livredd for at noe skal skje. Klarer liksom ikke helt og tro på det selv. Er så uvirkelig at det gikk til slutt!!
Hehe, klart man hører på jordmor når hun mener hun ser. Blir spennende å se om hun hadde rett da. Er vel 50/50 så :hilarious:

Det skjønner jeg veldig godt! Men dette skal gå bra nå :Heartred:Heartred

Andre trimester

14+1 idag og inne i andre trimester. :Heartbigred
Det er helt SYKT at vi har kommet så langt.

Symptomer:
Sover 10-12 timer i døgnet
‘’flesk’’ på magen, gått opp 6/8 kg.
Kvalm i bølger når jeg er sulten
Tisser endel
Ømme pupper
Veldig veldig emosjonell og hormonell :angelic: (stakkars samboeren min)….

Hørte hjerteslag med doppler igår. Har ikke like stort behov for og løpe på ultralyd hver uke så lenge det er liv og jeg kan få høre på hjerteslag.

Ordinær ultralyd er 1.april, men det er SÅ lenge til så blir nok en og to ultralyder før det uansett :laughing001

17+3 og privat ultralyd

Det er 3 uker og 2 dager siden jeg har sett lille i magen. Jeg har hatt doppler hjemme og har hørt henne med hjerteslag( kremt mange ganger :angelic:).

Lille jenta vår lå krølla som en ball med føttene opp til hode og tok på dem av og til. :Heartpink:Heartbigred De sa også i uke 14 av det var 80% jente så jeg har allerede handlet inn jenteklær.

Alt så bra ut med henne nå og vi fikk se 3D bilder av henne, jeg synes det er litt ekkelt og det kan fort se ut som en liten demon inni der :laughing001

Jenta vår er 18cm lang. Jeg er SÅ spent på hvordan hun vil se ut og hvordan de neste månedene blir med stor mage etterhvert.

Symptomer:
Kaster opp om jeg er trøtt/sliten eller ikke har spist på en stund.
Blir fort varm
Får raskt stress/spennings hodepine.

Våkner på natten
Spiser ofte men blir fort mett.

Vedlegg

• IMG_1146.jpeg
    IMG_1146.jpeg
    124 KB · Visninger: 19
19 uker og OUL!

Endelig OUL. Dette var HELT fjernt i november og vi trodde ALDRi det skulle gå. Så kjekt og se jenta i magen vokse. Hun er litt under gjennomsnittet på målene men innafor normalen. Jeg er SÅ glad og har nå delt nyheten med mange på jobb. :wav

Flere trodde det var en aprilsnarr :laughing001

Fortsatt kvalm om jeg går for lenge uten mat. Og blir fort trøtt og utmatta.
Hadde en fin samtale med jordmor via jobben idag for og tilrettelegge. Hun sa jeg burde ha kortere dager og flere dager med hjemmekontor. Skal snakke med leder om dette selv om jeg ikke liker og være til bry.

Målet er og være i jobb lengst mulig da ingen er tjent med at jeg går på en smell, verken arbeidagiver eller meg selv.

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp