Vår psykologtime

*Perlemor*

Gift med forumet
Må bare si at dette var en virkelig super opplevelse! Såååå deilig å snakke om vår frustrasjon med en annen! Til og med Perlefar satte pris på dette [:D] Så til alle som sliter med søvn og trass, hør med hs om dere har muligheten til det samme!!! Selv om vi snakket om Håvard, så ble det jo litt om hvordan ting er hjemme, og det var også litt godt å få synspunkt på!

Hun synes vi igrunn gjorde det meste rett. Skjønte grunnen til at det blir brukt fryktelig mye timout i heimen, men anbefalte oss å kunn gjøre det når Håvard ble agressiv. Skulle overse sutring i en lang periode for å se om det gav seg litt da (denne konstante sutringen gjør oss gaaaaaal!! [&:] så her har vi nok vært litt ivirig med timeout! [8|])

Skulle og få han til å si setninger. Han kan nemlig når han vil. Om han sutrer etter vann skal vi si "kan jeg få vann" og når han gjentar det (mer eller mindre forståelig [;)]) så skal han få det. Og det synes vi igrunn allerede har gitt effekt!! [:D]

Da psykologen spurte om vi ville ha oppfølgingstime så sa Perlefar at det ville vi gjerne , og det varmet Perlemorhjertet [:)] Så vi skal tilbake i mars.

Og ang. søvn og at han kommer opp i sengen vår så og si hver natt; her sa hun at ingen unger tar skade av å sove med mamma og pappa. Om det er på den måten vi får mest søvn så bare kjør på og ta kampen i en periode dere har overskudd! [:D] Og DET var veldig godt å få en bekreftelse på. Hun sa igrunn at gjør ting på den måten dere får mest søvn, og ta en kamp av gangen når overskuddet er der. Trøtte mammar og pappar er ikke det beste for barnet [:)]

Så bra!! Håper det går oppover for dere nå, det fortjener dere [:)]

Forøvrig så har vi her i huset timeout hvis hun gjør gale ting, mens den konstante sutringa og grininga som foregår i perioder må hun gjøre ferdig på rommet sitt. Døra står oppe, hun får leke med hva hun vil, men det skal skje innenfor veggene på rommet hennes. Det er liksom ikke straff eller no, hun må gjerne få sutre der i timesvis om hun vil, men jeg orker ikke ha det i stua, kjøkkenet el, så da får hun gjøre det på sitt eget rom.
Det funker supert her, og etter varierende tid kommer hun ut igjen og sier hun er ferdig [:)]

Så bra da. Tror alle skulle vært til en sånn time jeg...hjeøper litt på selvtilliten, men også med nye ideer og infallvinkler. Vi har "vår" psykolog i barnehagen. En engel av en spesialpedagog i barnehagen til ungene. Så nå har vi spurt etter råd om å takle våre skeptiske og sjenerte gutter som er veldig redde nye situasjoner og mennesker. Gleder meg til den samtalen, for hun boblet over av engasjement bare jeg spurde[:)] Godt med slike mennesker. Håper situasjonen bare blir bedre og bedre for dere nå....det er jeg nesten sikker på at det gjør[:D]

Så godt å høre[:)] Er deilig å få snakket ut om det, samt få vite at man faktisk gjør de rette tingene.
Vi sliter med Sander her i huset, han kommer opp i senga vår hver eneste natt, kan nesten ikke huske sist vi har sovet en hel natt alene på lange tider, og det er slitsomt.

Del gjerne av tips om du får eller har[:)]

Så kjekt å få råd og støtte ja! Håper det løser [:)]

Her har vi også innsett at vi har best søvn om vi sover sammen.. Selv om det kan vurderes enkelte netter!! Han kan altså være en MARK! [:'(]

Back
Topp