Vår nyhet = deres nyhet?

Ønskerlille

Blir kjent med forumet
Da vi var I uke 8 (er I uke 13 nå) Fortalte vi det til blivende bestemor.. Allerede dagen etter får vi høre at hun har vært ute å fortalt det til andre.. dvs til tantene hans, som da har fortalt det til barna sine igjen.. I dag fikk jeg høre at ene søskenbarnet hans har fortalt det til ene blivende onkel.. Samboer synes det er rart at jeg er så irritert på dette.. Er det itte slik da at"er det ikke din nyhet, så hold fred?"
Vi har fra før mistet 3, å er så klart redde for det ennå.. Dette erda en IVF-graviditet. Hadde vi ønsket at andre skulle få vite det, hadde vi da sakt det selv.. Vi har selv kun sagt det til våre nærmeste, men slekta har sakt det til "alle"

Reagerer jeg så feil altså??

Nå kjenner ikke jeg blivende bestemor, men antagelig så har hun vært så sprekkeferdig av glede at hun ikke har klart å holde seg, så sånn sett er det jo koselig.
På den andre siden så hadde jeg blitt fly forbanna hadde det vært meg, og aldri stolt på at hun hadde klart å holde tett om noe igjen. :p her var blivende tante løsmunnet. Sa kraftig ifra, og har rett og slett sluttet å fortelle henne ting jeg ikke vil skal spres etterpå. For hun lovte dyrt og hellig å ikke si noe, av diverse grunner. En uke etterpå visste "alle" det. Bare frekt og respektløst. Selv om jeg forstår de sikkert ikke mener noe vondt.

Om dere ikke sa hun ikke skulle si det videre så skjønner jeg jo at hun har sagt det videre

Det avhenger av om dere har sagt "dette får dere vite, men ikke si det videre" erfarte vi med eldstemann. I min familie var det underforstått, det var det ikke i Svigerfamilien. Så der har vært eksplisitt sagt med de neste ungene

Kan ikke huske at vi sa at det ikke var lov å si det videre ennå.. Var vel noe vi antok at hun ikke gjorde.. De vet jo hva vi har vært igjennom før..
Synes uansett det var veldig dårlig gjort.. Kan kansje /muligens / veldig sikker ha noe med at jeg har litt masse hormoner som løper løpsk som gjør at jeg reagerer hardere enn hva jeg ellers ville gjort

Det er deres nyhet å kunne glede andre med. Her var heldigvis alle med på det så alle kommende besteforeldre var ordentlig redde for å forsnakke seg...så ja, det er lov å bli sinna og lei seg

Hadde nok blitt skuffet selv over ikke å få fortalt nyheten selv, ihvertfall til nærmeste familie og venner. Familien på begge sider her spurte oss når de kunne få fortelle det videre og hvem de kunne fortelle det til. Vi har ikke så stor slekt da men vi fortalte det til våre foreldre og søsken, våre søsken fortalte det til sine barn. Våre tanter/onkler og søskenbarn fikk vite det av våre foreldre og jeg brydde meg ikke så mye om det.

Men jeg har en venninne som er ganske flink til å fortelle ting videre, selv om hun får beskjed om å ikke si det videre. Da jeg gikk gravid med storebror og jeg fortalte nyheten til nærmeste venninner sa jeg at de kunne fortelle det til mennene sine men ikke flere da vi hadde noen venner til vi gjerne ville si det til selv først. Da konen til en kompis av mannen min nevnte for meg at hun vurderte å arrangere sommerfest for vennegjengen og vurderte å lage shots og om jeg drakk det, bare for å få meg til å si at jeg var gravid ble jeg irritert fordi det viste seg at venninnen min og søsteren hadde allerede fortalt det selv om mannen min gjerne ville fortelle det til dem. De hadde også fortalt det videre til flere så ble ganske skuffet og lei meg men bryr meg ikke så mye nå lenger

Skjønner godt mannen din ble skuffa Januarbaby.. Det er jo den største nyheten en kan ha ( en av de), så å gå dele den selv synes jeg er en selvfølge..

Skjønner godt mannen din ble skuffa Januarbaby.. Det er jo den største nyheten en kan ha ( en av de), så å gå dele den selv synes jeg er en selvfølge..
Helt enig. Venninnen min har i ettertid beklaget seg og sagt at hvis det er noe vi ikke vil skal komme ut så bør vi ikke si ting til henne før vi evt er klar for at det kan komme ut. Hun er av typen som prater før hun tenker.

Når vi sa ifra til familien sist sa vi klart ifra at det ikke var helt offentlig enda! Og nå sa vi at det var offentlig, veldig naturlig å si ifra om slike ting.

Om noen kommer til meg og sier de er gravide og ikke sier noe mer tolker jeg det som om at det er offentlig, og er det offentlig får man snakke om det til andre!

Syntes det er deres nyhet når dere er klare for det.. Men med forbehold at man sier at dette ikke skal deles

Dessverre må slike ting spesifiseres med store bokstave om det ikke skal spres :( trist at folk ikke kan la være å åpne kjeften sin med en gang :(

Da jeg ble gravid med nr to offentliggjorde vi på fb før vi fortalte noen ;) klok av skade, dem gangen ville vi dele selv ;)

Med første så sa mamma det først til alle i min familie, postet først på face når jeg hadde vært på oul, når jeg lå å fødte postet hun og med en gang lille var ute. Og jeg ble kjempe sur. Var jo min og pappaen sin nyhet og fortelle. Og hun hadde fortalt det til alle før han hadde fått sagt det til sin familie.

Denne gangen ga jeg klar beskjed at jeg skulle si det til de som skulle få vite det, og ingenting skulle på Facebook. Og da ble hun dødelig fornærmet og slettet meg på alle sosiale medier.. Jeg hadde mistet 6 mnd før så var litt forsiktig med å fortelle det til folk for var redd for å miste engang til. Så sa hun kunne fortelle det til vennene sine etter oul. Men hvergang jeg møtte noen hun kjenner viste de at jeg var gravid. Sånn rett etter jeg fortalte det til henne. Og da hadde jeg ikke sagt det til min familie engang. For ville vente til tul i uke 13. Og dagen etter lillebror var født postet hun ett bilde på insta, selv om jeg har sagt mange ganger hun ikke får lov. Og jeg ble både forbannet og såret.
Så jeg mener at det er den gravide og pappaen sin nyhet. Både når de er gravid og etter en fødsel. Så de burde få lov å fortelle det selv, når de føler seg klar. Og ikke alle andre som skal gå ut å si noe.

Med første så sa mamma det først til alle i min familie, postet først på face når jeg hadde vært på oul, når jeg lå å fødte postet hun og med en gang lille var ute. Og jeg ble kjempe sur. Var jo min og pappaen sin nyhet og fortelle. Og hun hadde fortalt det til alle før han hadde fått sagt det til sin familie.

Denne gangen ga jeg klar beskjed at jeg skulle si det til de som skulle få vite det, og ingenting skulle på Facebook. Og da ble hun dødelig fornærmet og slettet meg på alle sosiale medier.. Jeg hadde mistet 6 mnd før så var litt forsiktig med å fortelle det til folk for var redd for å miste engang til. Så sa hun kunne fortelle det til vennene sine etter oul. Men hvergang jeg møtte noen hun kjenner viste de at jeg var gravid. Sånn rett etter jeg fortalte det til henne. Og da hadde jeg ikke sagt det til min familie engang. For ville vente til tul i uke 13. Og dagen etter lillebror var født postet hun ett bilde på insta, selv om jeg har sagt mange ganger hun ikke får lov. Og jeg ble både forbannet og såret.
Så jeg mener at det er den gravide og pappaen sin nyhet. Både når de er gravid og etter en fødsel. Så de burde få lov å fortelle det selv, når de føler seg klar. Og ikke alle andre som skal gå ut å si noe.

Vet du, det ville jeg gjort et stort poeng av å fortelle alle andre enn henne det om dere skal ha flere, og hvis det skjer andre store ting hos dere. :o utrolig drøyt!

Jøss, har vi samme mor? Min mamma eier ikke grenser og mener hun har lov ril å skrive hva hun vil på sin fb fordi det er hennes konto. Trassig som julimg :@

Vet du, det ville jeg gjort et stort poeng av å fortelle alle andre enn henne det om dere skal ha flere, og hvis det skjer andre store ting hos dere. :o utrolig drøyt!

Jeg har også en slik mor. Hun offentliggjorde alt som kan offentliggjøres, inkludert første bilde på fb. Da jeg ble gravid ned nr to fortalte vi ikke til noen og posta direkte på fb. Hun ble grinete ja :p og da frøkna ble født la hun it bilde på fb. Et bilde jeg hadde sendt til henne for å vise det nye barnebarnet. Hennes rett i følge henne selv. Jeg kommenterte i all offentlighet og dreit henne skikkelig ut, og det var mange som så det. Etter det ble hun skikkelig fornærma, men hun har oppført seg ganske fint etterpå ;)

Jøss, har vi samme mor? Min mamma eier ikke grenser og mener hun har lov ril å skrive hva hun vil på sin fb fordi det er hennes konto. Trassig som julimg :@

Jeg har også en slik mor. Hun offentliggjorde alt som kan offentliggjøres, inkludert første bilde på fb. Da jeg ble gravid ned nr to fortalte vi ikke til noen og posta direkte på fb. Hun ble grinete ja :p og da frøkna ble født la hun it bilde på fb. Et bilde jeg hadde sendt til henne for å vise det nye barnebarnet. Hennes rett i følge henne selv. Jeg kommenterte i all offentlighet og dreit henne skikkelig ut, og det var mange som så det. Etter det ble hun skikkelig fornærma, men hun har oppført seg ganske fint etterpå ;)

Mamma var nok litt for flink til å dele før, syns det ble litt mye når jeg la ut et bilde på face, for å dele med mine venner, og hun lagret og så la ut det samme bildet. Vanskelig å bli sint når det kommer av stolthet, men etterhvert har jeg vel nevnt at jeg liker å ha kontroll over hva som ligger på nett av oss, og at jeg vil spørres først. Så da vi fortalte om babyen i magen var jeg fornøyd med at hun spurte om hun fikk fortelle folk, og det fikk hun, med unntak av face (og mormor, det ville vi gjøre selv. )

Dette er jo å gå over alle grenser da :o

Vet du, det ville jeg gjort et stort poeng av å fortelle alle andre enn henne det om dere skal ha flere, og hvis det skjer andre store ting hos dere. :eek: utrolig drøyt!
Ja er sluttet å dele ting med henne. Og i det hele tatt og ta kontakt med henne. Ikke bare pga dette da. Men hun tar virkelig ikke ett hint. Hun blir bare sur og frekk. Etter fødselen denne gangen sendte jeg en felles melding til henne og resten av familien. Så når min bestemor, som ikke skjønner seg så veldig godt på teknologi, så at jeg hadde sendt den til mamma og, ringte hun å gratulerte henne med nytt barnebarn. Ca en time etterpå. Da løy mamma og sa at nei hun hadde ikke fått noen melding. Og hadde begynt å gråte på tlf. Og var skikkelig sur på meg for at jeg ikke hadde ringt. Og ikke sendte melding til henne før en time etterpå.. Og det at jeg ikke hadde sagt jeg var i fødsel engang.

Back
Topp