Vår lille julegave <3

Mia_mini

Elsker forumet
24/25.desember har så langt blitt satt som termin for vår lille prinsesse.
Det betyr at jeg i dag er 12+6.

Har hatt en del blødninger tidligere, som naturlig nok har gjort meg mye redd.
Men nå ser det ut til å ha sluttet, og håper snart det kommer en liten mage til syne.

Var veldig mye plage av kvalm og utmattelse frem til uke 12.
Nå er det kvalme kun når jeg er sulten eller sliten, og jeg har kanskje et lite snev mer energi.. :)

Veldig spent på hvordan dette går fremover.
Håper på det beste :)
 
:sorry:
Uke 13 startet ikke bra.
I går fikk jeg den største blødningen så langt.
Det rant nedover låret :(
Liker ikke dette i det heletatt.
Det er mindre nå, men jeg er ikke noe mindre stresset eller trist av det kjenner jeg.
Hvorfor kan det ikke bare være et svangerskap uten dette.. :(
 
:sorry:
Uke 13 startet ikke bra.
I går fikk jeg den største blødningen så langt.
Det rant nedover låret :(
Liker ikke dette i det heletatt.
Det er mindre nå, men jeg er ikke noe mindre stresset eller trist av det kjenner jeg.
Hvorfor kan det ikke bare være et svangerskap uten dette.. :(

Jeg skjønner at du blir bekymret men siden du har hatt litt blødninger uten at noe har vært galt er det mest sannsynlig ikke noe å bekymre seg for :) Jeg ville nok ha kontaktet lege uansett, da. Jeg vet ikke hva de kan gjøre men kanskje du kan få henvisning til UL?
 
Jeg skjønner at du blir bekymret men siden du har hatt litt blødninger uten at noe har vært galt er det mest sannsynlig ikke noe å bekymre seg for :) Jeg ville nok ha kontaktet lege uansett, da. Jeg vet ikke hva de kan gjøre men kanskje du kan få henvisning til UL?

Ja, jeg håper det.
Skummelt at det var så veldig mye mer enn det har vært før :shy:
Ja, jeg tror kanskje jeg skal gjøre det.
Min gyn har allerede tatt to UL, så jeg kan kanskje bare ringe direkte dit..
Føler meg som en enorm hypokonder, men jeg synes dette er så skummelt.
Også nå som vi har fortalt det til mange og til de på jobb :sorry:
 
Ja, jeg håper det.
Skummelt at det var så veldig mye mer enn det har vært før :shy:
Ja, jeg tror kanskje jeg skal gjøre det.
Min gyn har allerede tatt to UL, så jeg kan kanskje bare ringe direkte dit..
Føler meg som en enorm hypokonder, men jeg synes dette er så skummelt.
Også nå som vi har fortalt det til mange og til de på jobb :sorry:

Ja, prøv det!

Det er ikke å være hypokonder å være bekymret når man blør!

Krysser fingrene for at alt er fint, noe jeg er sikker på at det er ❤️
 
Ja, prøv det!

Det er ikke å være hypokonder å være bekymret når man blør!

Krysser fingrene for at alt er fint, noe jeg er sikker på at det er ❤️

Ja, jeg får gjøre det.
Nei, det er sant det. Det er jo faktisk noe som har skjedd da.

Takk :) Håper på det beste. Nå er det lenge siden sist blødning i allefall.
Hjelper det. :)
 
Jeg fikk time hos gyn på onsdag.
Kjempe flaks med en avbestilling som kom inn tidligere i dag.

Var ikke noe stor hurra når vi fortalte min foreldre om det kommende barnebarnet i dag.
En bekjent hadde klart å forsnakke seg til min far, og min mor ventet vist på det.
Samme det vel, bare bli glade og gratuler. Det er stort for meg, om det ikke så så nyhet for de da..
Mer moro å fortelle det til venninner altså :)
 
Jeg fikk time hos gyn på onsdag.
Kjempe flaks med en avbestilling som kom inn tidligere i dag.

Var ikke noe stor hurra når vi fortalte min foreldre om det kommende barnebarnet i dag.
En bekjent hadde klart å forsnakke seg til min far, og min mor ventet vist på det.
Samme det vel, bare bli glade og gratuler. Det er stort for meg, om det ikke så så nyhet for de da..
Mer moro å fortelle det til venninner altså :)

Så bra!

Så leir å høre at de ikke synes det var noen stor nyhet :( Er det noen grunn til det, tror du?
 
Så bra!

Så leir å høre at de ikke synes det var noen stor nyhet :( Er det noen grunn til det, tror du?

Pappa hadde på en måte "fått vite" det av noen som forsnakket seg.
Med forlovelse og kjøp av rekkehus, så var det sikkert ikke noe overraskelse..
De var jo glade, bare ikke overrasket som jeg hadde håpet på.
 
13+3 i dag.

Gyn time gikk bra. Fremdeles liv :)
Men en liten dårlig nyhet.
Det viser seg at morkaka ligger litt over åpningen, så vi har fått sexnekt frem til neste UL.
Og det er jo kjedelig. Men ikke noe stort problem. Vi har begge blitt litt redde for sex etter blødningen sist.
Også har jeg fått papirer fra sykehuset allerede.
UL er ikke lengre enn 5 uker unna :)
 
13+3 i dag.

Gyn time gikk bra. Fremdeles liv :)
Men en liten dårlig nyhet.
Det viser seg at morkaka ligger litt over åpningen, så vi har fått sexnekt frem til neste UL.
Og det er jo kjedelig. Men ikke noe stort problem. Vi har begge blitt litt redde for sex etter blødningen sist.
Også har jeg fått papirer fra sykehuset allerede.
UL er ikke lengre enn 5 uker unna :)
Den kan jo flytte seg etterhvert. Jeg hadde samme her men på neste UL var det i orden heldigvis :smug:
 
Noen andre som fremdeles er veldig slitne etter uke 12?
Om jeg er trøtt eller sulten, så blir jeg helt utslitt.
Føles som kroppen bare gir opp.. Høy puls og må sitte fort. :shifty:
Begynner å bli ganske lei dette egentlig.
 
Noen andre som fremdeles er veldig slitne etter uke 12?
Om jeg er trøtt eller sulten, så blir jeg helt utslitt.
Føles som kroppen bare gir opp.. Høy puls og må sitte fort. :shifty:
Begynner å bli ganske lei dette egentlig.

Jeg er mye mer sliten nå enn før uke 12, da var jeg stort sett i toppform.
 
Noen andre som fremdeles er veldig slitne etter uke 12?
Om jeg er trøtt eller sulten, så blir jeg helt utslitt.
Føles som kroppen bare gir opp.. Høy puls og må sitte fort. :shifty:
Begynner å bli ganske lei dette egentlig.
Jeg er dødtrøtt enda, men for min del kan det ha med blodprosent + den travle frøkna i tillegg :hilarious: Nå er jeg helt zombie, skal bare slappe av litt foran tv og så er det leggetid :p
 
Jeg er dødtrøtt enda, men for min del kan det ha med blodprosent + den travle frøkna i tillegg :hilarious: Nå er jeg helt zombie, skal bare slappe av litt foran tv og så er det leggetid :p

Har du lav blodprosent?
Min var høy, men jern kan bli bedre.
I dag var i ute av huset i 2 timer og gikk en del. Så jeg sloknet i 1,5 time etter litt mat når vi var hjemme igjen :hilarious:
Nå er jeg i allefall våken og i god form da. :) hehe
 
Har du lav blodprosent?
Min var høy, men jern kan bli bedre.
I dag var i ute av huset i 2 timer og gikk en del. Så jeg sloknet i 1,5 time etter litt mat når vi var hjemme igjen :hilarious:
Nå er jeg i allefall våken og i god form da. :) hehe
Vanligvis går Hb litt ned når man er gravid, men den hadde gått såpass ned at jeg må passe på og spise jernrikt, og ta jern en gang iblant (beskjed fra lege fra tidligere, men glemt det litt :p)

Jeg og frøkna var på besøk til mamma, var der vel i 4timer og var helt kjørt etterpå :p Lilly er opp og ned og alle veier. Klatrer på alt og kryper innunder og plukker på ALT. :p mamma har ms, så hun kan ikke ta så mye vare på henne da hun sliter med beina. Ellers hadde hun gjerne hjulpet meg :)

Så flink du har vært med å bevege deg idag :) klart man må ha seg en powernap iblant ;) hvor høyt lå din Hb på?
 
Vanligvis går Hb litt ned når man er gravid, men den hadde gått såpass ned at jeg må passe på og spise jernrikt, og ta jern en gang iblant (beskjed fra lege fra tidligere, men glemt det litt :p)

Jeg og frøkna var på besøk til mamma, var der vel i 4timer og var helt kjørt etterpå :p Lilly er opp og ned og alle veier. Klatrer på alt og kryper innunder og plukker på ALT. :p mamma har ms, så hun kan ikke ta så mye vare på henne da hun sliter med beina. Ellers hadde hun gjerne hjulpet meg :)

Så flink du har vært med å bevege deg idag :) klart man må ha seg en powernap iblant ;) hvor høyt lå din Hb på?


Okey. Det viste jeg ikke at var vanlig.
Min var på 14,2. På det meste har den vært på over 15. Jeg har veldig høyt prosent.
Så jeg kan ha stor jernmangel før jeg merker det da.. litt kjipt.

Det hørtes veldig slitsomt ut! Utrolig at du har energi til det.
Høres veldig super mamma ut :)
 
Back
Topp