Vår lille dagbok

En tråd i 'Våre dagbøker' startet av Camilla1995, 7 Sep 2014.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Camilla1995 ♛ ♛ Mamma til en gutt, stort ønske om et lillesøsken Oktoberskattene 2015

Hei :)
    Jeg heter Camilla, er ei jente på 19 år, som bor i Rogaland.
    Bor sammen med kjæresten min, som jeg har vært sammen med siden 14.02.2012.
    Sammen har vi nå en valp, og snart har vi også en liten baby!
    Jeg fikk positiv graviditetstest kvelden den 3.09!
    Vår lille spire er planlagt, og jeg håper virkelig dette går bra, og at vi i Mai får en frisk baby:Heartblue:Heartpink
    Sluttet på pillen for 2-3 mnd siden, og ble gravid i PP2!
    For tiden er jeg litt anonym(untatt for de andre her som skal ha baby i Mai), da jeg kun har fortalt besteveninnen min om graviditeten, og vil ikke at andre skal vite enda.

Håper dere vil følge oss videre :Heartbigred

• Liker Liker x 1
  2. Camilla1995 ♛ ♛ Mamma til en gutt, stort ønske om et lillesøsken Oktoberskattene 2015

Uke 5

- Termin:
    rundt 15-18 Mai

- Trimester: Første

- Neste kontroll: 16.september, lege

- Kjønn: vet ikke

- Høygravid: nei

- Aktivitet i magen: nei

- Hodet festet: nei

- Vann i kroppen: nei:)

- Strekkmerker: ja, men ikke fra svangerskap, men de kommer nok!

- Plager: Ikke noe spesielle

- Vektøkning: 0 kg tipper jeg!

- Hva er kjøpt inn: ingenting:)

- Melk i brystene: nei

- Fødselen: Har ikke tenkt så mye på det, haha. Lenge til!

- Utålmodig: JA!Alt for lenge

- Trives: tja, merker ikke store forskjell

- Bestemt navn: Ikke helt bestemt enda :)

- Hva mangler av utstyr: alt

- Sulten: ja, hele tiden :(

- Cravings: Rødbeter

- Kynnere: nei

- Humør: blir fort sint og irritert...haha

Tungt:
    nei:)

- Sykehusbag: lenge til enda!

3. Camilla1995 ♛ ♛ Mamma til en gutt, stort ønske om et lillesøsken Oktoberskattene 2015

:HeartpinkGRAVIDITETSTESTER:Heartblue

Vedlagte filer:

Last edited: 7 Sep 2014
  4. Camilla1995 ♛ ♛ Mamma til en gutt, stort ønske om et lillesøsken Oktoberskattene 2015

:HeartpinkKONTROLLER:Heartblue

Her vil det komme oppdateringer på kontroller

5. Camilla1995 ♛ ♛ Mamma til en gutt, stort ønske om et lillesøsken Oktoberskattene 2015

:HeartpinkULTRALYD:Heartblue

Her vil det komme oppdateringer på ultralyd

6. Camilla1995 ♛ ♛ Mamma til en gutt, stort ønske om et lillesøsken Oktoberskattene 2015

:Heartpink:Heartblue

Første kvalmedag- 12.september

Last edited: 12 Sep 2014
  7. Camilla1995 ♛ ♛ Mamma til en gutt, stort ønske om et lillesøsken Oktoberskattene 2015

:HeartpinkUKE FOR UKE:Heartblue

5 fullgåtte uker i dag, gått inn i uke 6 :Heartred

OM BARNET
    Embryoet er i begynnelsen av denne uken tre uker gammelt. Nå begynner hodedelen av embryoet å vokse, og det når en pæreform med en liten hale. Ryggsøylen, ryggmargen, hjernen, hjertet, skjelettet og musklene begynner så smått å utvikles. Små somitter, som ser ut som bitte små humper, formes langs ryggen til embryoet. Disse vil blant annet danne ryggsøylen, ribbein og muskler. To hjerterør formes, smelter sammen til et rør og danner det primitive hjertet. Når embryoet er 25 dager gammelt (fra unnfangelse), i midten av denne uken, begynner det lille hjertet å slå og pumpe væske rundt i kroppen!

I nevralrøret formes ryggraden, ryggmargen og hjernen. I løpet av noen dager vil nevralrøret lukke seg. Dette skjer ved at nervefoldene smelter sammen. Folinsyre er et viktig vitamin for denne lukkingsprosessen, derfor anbefales det at du tar folat. Helt i slutten av uken formes de tre hjernedelene – forhjernen, som skal ta seg av hukommelse, tenking, fornuft, problemløsing og signaler fra sansene, midthjernen, som er et slags sentralbord som koordinerer signaler og sender dem til riktig bestemmelsessted, og bakhjernen, som vil ta seg av temperaturregulering, pusterytme og muskelbevegelser.

8. Camilla1995 ♛ ♛ Mamma til en gutt, stort ønske om et lillesøsken Oktoberskattene 2015

Ville bare rett inn her å oppdatere de kjekke damene jeg ble kjent med da jeg hørte til dette forumet.
    Vi har nå klart det igjen, og har termin i oktober. Fantastisk :Heartpink

• Liker Liker x 4
  9. elipeli Forelsket i forumet

Fantastisk å lese Camilla! Masse lykke til <3

• Liker Liker x 1
  10. Nevehytter Nurk i mors mage <3 Junibarna 2015 ♡ Maibarna ♡ Sommerfuglene 2017

Gratulerer. Håper på at det går bra for dere denne gangen! :)

• Liker Liker x 1
  11. soletti soletti

gratulerer så mye:))lykke til:)

12. Camilla1995 ♛ ♛ Mamma til en gutt, stort ønske om et lillesøsken Oktoberskattene 2015

Må bare oppdatere jeg! :p
    Denne gang gikk det bra, og jeg hae nå en sønn på 7 uker <3

• Liker Liker x 2
  13. LilleSpetakkel Elsker forumet It's gonna be May 2019 ♡ Maibarna ♡

Gratulerer så mye <3

14. Nevehytter Nurk i mors mage <3 Junibarna 2015 ♡ Maibarna ♡ Sommerfuglene 2017

Gratulerer med det! <3

Del denne siden