Vår + klær

Leelu

Elsker forumet
Hvordan kler dere på barna deres nå som våren begynner å komme?
Her er det mellom 5 og 10 C for tiden, selv om det blåser en del til tider er det ikke så kaldt lenger.

Har sett litt av hvert når jeg har gått tur i parken, alt fra barn som har vinterposer og vinterjakker, til de som bare har fleec jakker.

Har dere fortsatt vinterpose i vognen?
Og bruker dere fremdeles vintertøty?

Vi bruker en lammeskinnspose i vogna, og oppi der har hun vanlige klær, og enten en jakke eller en fleecedress utenpå, og god lue. Hun er aldri kald, kjenner alltid godt etter. Kan dessverre ikke bruke ull innerst fordi hun har atopisk eksem, så vi klarer oss som regel med bomullsbody, bukse (av og til strømpis) og ytterklær. Har kjøpt en vårjakke på HM som ikke er så tjukk. Men her på vestlandet så er det veldig mildt nå, men det har regnet en del.. Så det ser ut som at vinteren (HELDIGVIS!!) er over for denne gang 

Frøken83 skrev:
Vi bruker en lammeskinnspose i vogna, og oppi der har hun vanlige klær, og enten en jakke eller en fleecedress utenpå, og god lue. Hun er aldri kald, kjenner alltid godt etter. Kan dessverre ikke bruke ull innerst fordi hun har atopisk eksem, så vi klarer oss som regel med bomullsbody, bukse (av og til strømpis) og ytterklær. Har kjøpt en vårjakke på HM som ikke er så tjukk. Men her på vestlandet så er det veldig mildt nå, men det har regnet en del.. Så det ser ut som at vinteren (HELDIGVIS!!) er over for denne gang 

Min snuppe har også atopisk eksem,(går egentlig bra med å holde eksemen i sjakk også etter at vi fikk resept på to forskjellige styrkegrader av krem, og vi smører henne med noe som heter Physiogel morning og kveld, hun har ikke hatt et sikkelig utbrudd på flere måneder) så vi kan heller ikke bruke ull inntil kroppen, men det har fungert helt fint med bomull, snuppa har ikke vært sikkelig forkjølet en eneste gang så langt 

Samtidig som jeg nesten tenker det er lettere å bli forkjølet nå fordi det er varmt i sola, mens kaldt i skyggen. Liker ikke at vinden blåser på henne heller 

Driver å syr en fleece pose til henne nå som vi kan bruke i sommer.

Har lagt vekk både lammeskinn og dunpose her.
18varme uteog trilletur,da syntes jeg det blir altfor varmt
.Bruker et teppe i bunn av vogna,også har hun en lett dyne+teppe over seg

Her er det ca 5-7 grader ute. Har forsatt voksiposen i vogna, men har bare på snuppa body, strømpis, bukse og jakke eller evt fleecedress istedetfor bukse og jakke. Var på Europris idag og kjøpte den posen de hadde der som jeg tenkte å bytte til når det bikket 10 grader ute så ikke det blir for varmt. Den var på tykkelse med en tynn dyne. 

Back
Topp