Vår hverdag

Ced23

Glad i forumet
Ja, etter mye om og men, så har jeg valgt å opprette dagbok.
Jeg vet ikke om den vil være interessant, men jeg kommer til å skrive litt om hverdagen vår, innkjøp og i det hele tatt hva som skjer i livene våre [emoji5]

Tror det kan være ålright å dele litt opplevelser, kanskje få tips og råd fra andre også. [emoji5]

Litt om oss;
Jeg er mamma for lille M, jeg er 24 år. M ble født 09.12.17, med egentlig termin 28.12.17. Vi bor på østlandet med min samboer/M sin pappa som er 23 år og to hunder på snart 3 og 6 år. Jeg er i mindretall som dame her i huset.[emoji23]
Vi eier eget hus, garasje og biler. Egentlig et veldig A4-liv har vi [emoji55]

Kommer til å skrive litt i rykk og napp tenker jeg [emoji5]
 
Last edited:
Idag har jeg og M hatt en hjemmedag. Jeg innser at vi er ofte ute på ting, det handler nok om at vi er alene hele dager, pga samboer jobber og da er det godt å møte litt mennesker.

Vi har hatt litt "problemer" med legging. Altså, bruker lang tid på å sovne og faller ikke til ro. Kan sove én time, for så å være våken. Jeg skal jo helt klart ikke klage, men ikke noe greit for han å ha det slik.
Leggingen idag gikk mye bedre, han hadde siste dupp fra 15-16 og dermed er han jo såklart trøtt også. Det hjelper på. [emoji5]
Fikk grøt og siste melka på senga. :)

I forhold til hvordan jeg skriver dagboken, så kan jeg bare si med en gang at jeg er veldig glad i å ta bilder og føler det vil gi litt mer innblikk i dagen vår. Derfor blir det helt sikkert "noe" av det [emoji23]

Jeg har også slitt med å få bukt med utslett nedentil på M. Jeg hadde bestemt meg for å ringe hs, men da jeg leste så skulle man klare å håndtere det selv. Da bestemte jeg meg for å prøve et siste forsøk. Vaske med vann og olje, rense med Klorhexidin og smøre med Inotyol. Byttet også bleier, fra Libero til Rema 1000 sine. Nå er det så godt som bra igjen siden mandag [emoji5]

Nå skal kvelden nytes, og jeg krysser fingrene for at han sover nå [emoji4]
Snapchat-1372609787.jpg
Jeg har litt frukt i grøten fordi han fort blir lei. Det er jo ikke store utvalget til disse små heller. Jeg begynte med grøt fordi han begynte å drikke store mengder mme og fordi han gulpa veldig mye. Måltidene er mer "normale" nå og gulpingen er veldig mye bedre ☺Snapchat-966184542.jpg Her er kamera helt på utur, men det eneste jeg trenger å se, er at han ikke har pleddet over ansiktet. Det har han nemlig en tendens til å gjøre før han sovner.
 
Last edited:
Jeg kan jo legge til at jeg er litt på sommerforberedelser. Shoppa litt i helgen og fikk med meg en pysj, to bodysingleter, to tskjortebodyer og en sollue. Jeg kjøpte en vår/høstjakke også, men den er tatt i bruk og ligger allerede på vask [emoji23] Det skal sies, jeg er ikke glad i singleter, men jeg bruker de under gensere/tskjorter, ser ikke for meg at det er noe behagelig at den sklir opp og sånn. [emoji55] Snapchat-980214956.jpg

Det holdt på å bli et par solbriller her om dagen og :cool:
20180426_065212.jpg
 
Last edited:
Idag ligger jeg mer vannrett enn jeg er oppe å går. Pysjbukse med mickey mus og greier :eek:Samboer kom hjem seint og sovnet ikke før 23. M mente det var morgen klokka 5, da var han oppe en time, sov en time, oppe en time. Og slik har det fortsatt. Han våkner og surver og istad fikk jeg han til å sovne igjen med en gang, heldigvis.

Jeg er på andre klesvasken for dagen, har fått skrevet ned alle forsikringene så får vi se om vi får noe bedre tilbud. Skulle straks hatt litt lunsj. Prøver å bråke minst mulig da han ligger i vogna og sover. Liste seg rundt :hilarious:

Vi har heller ingen planer idag, det er igrunn helt greit og veldig godt.

Jeg har en svigermor som holder på å strikke festdrakt til M. Denne skal han ha på seg på 17 mai. Da skal vi grille og kose oss med familien til samboer.
Legger ut et bilde av den hun strikker, denne er svart og hvit, men han får i mørkeblå. Gleder meg veldig til å se den:smug:
Da mangler bare outfit til a'mor. Det er ikke barebare:wtf: Får vel dra å sjekke ut en dag :happy:
 

Vedlegg

  • Snapchat-1920859568.jpg
    Snapchat-1920859568.jpg
    969,2 KB · Visninger: 25
  • 20180425_170403.png
    20180425_170403.png
    862,9 KB · Visninger: 25
Kjempefin drakt :happy: og så deilig med ikke noen planer :happy:
 
Idag har vi hatt en rolig dag, akkurat slik planen var. Jeg tror M har vært fornøyd med det. Jeg gikk tur med begge hundene, hver for seg selvfølgelig.

M fikk kveldsgrøten sin og melk før han ble lagt. Han sovnet raskt, men etter en time er han våken. Slik var det her om kvelden også. Fikk ut litt luft og rap istad, virket som han roet seg litt. Håper det er bedre nå og at han for sove gjennom natten :)

Imorgen skal jeg være sammen med bestevenninnen, er sammen med broren til min samboer. Hun er veldig viktig for meg og jeg gleder meg veldig! :)
 

Vedlegg

  • Snapchat-590616605.jpg
    Snapchat-590616605.jpg
    352,3 KB · Visninger: 23
Utrolig kul fyr med solbriller! [emoji4] Og kjekt med familiemedlemmer som strikker, festdrakten var jo nydelig [emoji175]
 
Utrolig kul fyr med solbriller! [emoji4] Og kjekt med familiemedlemmer som strikker, festdrakten var jo nydelig [emoji175]

Hehe, ja ikke sant :cool: Var veldig fristende!
Ja, det synes jeg også :happy: Vi har flere "strikkere" i familien, synes det er helt knall, ingenting er finere og varmere enn ordentlig strikketøy, synes jeg. Har bestilt klær av flere til barnehagestart i november :smug:
 
Back
Topp