vår, høst og våt vinter sko

gura

Forelsket i forumet
Hvilke sko har dere kjøpt eller skal kjøpe til bruk på våte vår, høst og våte slapsete vinterdager?
Vil ikke ha cherrokser da jeg ser for meg at de kan bli litt kalde på vinteren.
Kunne godt tenkt meg å kjøpe vinter muddieser til henne, men det er ingen i nærheten som har dem. Har vinter muckboots sjøl som eg bruker i stallen hele vinteren, godt fornøyd med de, men er som sagt ingen i nærheten som har slike små sko.
Har tenkt litt på kamik, sorell og lignende sko, men er litt usikker. dem er vanntett bare nede på foten, er det dumt eller?
Bynner å bli kaldt for små fotan med støvler ute nå.

Tror eg holder på å gå meg vill i denne sko verden.
Dere som jobber i barnehage eller har større unger og dermed erfaringer med ulike slike sko, kom med erfaringer og meninger :)
 
Per nå har vi Dock Boots (som funker bra til bergensværet og erstatter Cherrox), Superfit og Kavat vintersko, Ecco gore-tex, adidas gore-tex og støvler. Vi skulle gå for Ecco vintersko også, men han er så høy over vristen at han fikk ikke foten ned I skoen engang.
 
Vi har Dock-Boots (tåler ned til -15), Ecco vår-tidlighøstsko, Adidas vårsko og Superfit Vintersko i skrivende stund... Alle lette og gode på de små beina.... Om du vil ha alla støvvelvintersko så vil eg anbefale Dock Boots! :) Sorell som du nevnte, syneg eg er veeeeeldig tunge og klumpete på de søte små beina....
 
Nå har vi superifit vintersko, joggesko fra viking og støvler. Vil ha noen gore-tex tursko/fjell sko men klarer ikke å bestemme meg. Har sett på timberland sine men synes kanskje de virker litt tunge. Ellers har vi tenkt på adidas sine. Men nå begynner det vel nesten å bli for kaldt for slike sko.....
 
Vi kjøpte Gore tex, viking sko for noen dager siden. Synes skoene er kjempe fine! :)
 
kjøpte viking gore tex 

han bruker ikke andre sko, uteno sjøstøvler på rainy days. 
 
har kjøpt både ecco gore-tex og sorell .. også har ho cherrox til de mildere dagene som det er bløtt og slafsete :.. bruker de bare når det er pluss grader
 
Her har vi Dock boots. Men kommer også til å kjøpe et par Ecco gore-tex sko snart! 
 
Har sett meg ut et par fra Ecco. . Må bare ha med meg snuppa en dag, så vi får handlet:)
 
Snuppa bruker cherrox nå på våte,milde høstdager.Hun digger dem fordi hun får dem av og på seg selv. Har ponny vintersko som også er mye brukt allerede. Kommer til å kjøpe dock boots når hun vokser ut av cherroxene.
 
Ecco Gore-tex ;-)
 
viking gore tex her :-)

de er gode og varme, pluss den har gode spor under skoen.

har i tillegg cherrox, som jeg anbefaler til de våteste dagene med slafs.
personalet i barnehagen tar ikke på barna cherrox om det er masse minus grader, dette om det er pluss grader og slafs- da vil gummistøvler bli altfor kalde.


 
Back
Topp