Vår første måned

Grete71

Forumet er livet
Tenkte jeg skulle skrive litt om hvordan Vetle, far og min første måned har vært - som førstegangsmor, og tredjegangsfar. [:)]

Ammingen ga jeg fort opp. Vetle viste seg å være en utrolig utålmodig krabat, og når da melken kom seint ut av puppen, ble han nærmest hysterisk. Dette gikk selvsagt ut over psyken til mor, med en skrikerunge som ikke ville roe seg... Kort fortalt ga jeg opp ammingen, pumpet litt i begynnelsen og ga ham på flaske, i tillegg til MME. Det var med blandede følelser jeg ga opp ammingen...

I begynnelsen fikk han NAN, han fortsatte å være urolig, og skulle ha mat 2.hver time. Trodde vi.... Han skrek ikke fordi han var så sulten, men fordi han hadde mageknip.. Men det var jo ikke lett å vite. De skal jo ha mat så ofte, og da ble det jo ikke så mye bedre av at han fikk så mye mat.. Gikk over til Hipp, og deretter NAN igjen. Da begynte bråket... Han ble så urolig, og treg i magen, at det var rett før mor klikket! Etter mye lesing og spørring på Babyverden, gikk vi over til Hipp igjen, og ga malt i tillegg. Og minifom. Nå har vi fått ny baby! Litt mageknip har han, men nå spiser han med 3-4 timers mellomrom, og er stort sett blid og fornøyd. Er oppe 1 gang om natta - i stedet for 2-3...

Det var litt nifst å komme hjem fra sykehuset, og det hjalp jo ikke når vi fikk en så "tøff" start. Det var litt frustrerende å ikke få den der vanvittige morsfølelsen. Men den har kommet, når han ligger i far sine armer og sover! Utrolig hva vi har klart å lage! [:D] og når smilene går fra øre til øre, og grrrrllll lydene kommer, ja da er mor litt stolt! [:D]

Må få takke ALLE her inne som har svart meg på mine spørsmål. Det er så mye lettere å vite at jeg ikke er den eneste som har problemer med mageknip og urolig unge. Rådene dere gir er gull verdt!

TAKK ALLE SAMMEN! Vet ikke hva jeg skulle gjort uten dere! [:D] [:D]

Hyggelig å lese om hvordan deres måned har vært :)

Back
Topp