Vår egen lille test av vinterdress

Linnselusa

Elsker forumet
Tenkte vi kunne ha vår egen lille test av vinterdress her. De fleste har vel enten kjøpt eller skal kjøpe snart, hvis de ikke har vært så heldig å arve.

Vi må vel egentlig ta utgangspunkt i pris først og fremst og så får de som har erfaringer med dressen komme med innspill. Er dere med???

G-sport:
Helly Hansen vinterdress, nå 499,-. http://www.gsport.no/no/Misc/Product/?productid=200648(bc_2)

Barnas Hus:
Reima vinterdress, nå 899,-. http://www.barnashus.no/#Reima%202

Lindex:
Fix dress, 699,-. http://www.lindex.com/no/Category/Default.aspx?id=7851&subid=2266497#/outdoor/

H&M:
Vinterdress, 398,-.

XXL:
Trylle Bevernylon Parkdress, 349,-.

Helly Hansen Parkdress, 599,-.

Leketøy parkdress, 599,-.

Stormberg:
Trylle bevernylon Parkdress, 599,-

Søle Proretex parkdress, 599,-.

Lille Trille: http://www.lilletrille.no/shop.asp?p=6528224&x=&imgActive=bilde3
Troll Parkdress med ullfor, 1399,-.

Coop obs:
Parkdress, 599,-.

Polarn O Pyret:

Pakrdress, 895,-.

Skogstad:
Skogstads egen parkdress, 999,- (av og til på tilbud til 599,-)

Til slutt en artikkel om å velge riktig parkdress... http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=247587

ORIGINAL: pustle

Mener du at vi skal gi tilbakemeldinger på de dressene vi har, eller er det her bare sånn til opplysning?

Denne typen fra PO.P har vi, men fjorårets modell da.. http://www.polarnopyret.se/Pages/Showroom/ShowroomProduct.aspx?id=3858

De som har erfaringer legger inn erfaringene sine, de som har hørt at den og den dressen er bra eller dårlig kan legge inn det, de som vet at dressen har fått best i test kan fortelle det. De som har priser på andre dresser kan komme med det. Er egentlig litt alt mulig tråd for å veilede på å kjøpe en best mulig dress. [;)][:D]
Jeg har hvert fall veldig lyst til å vite hvilken dress jeg bør kjøpe! [;)][:D][8D]

ORIGINAL: Annask

http://www.gsport.no/no/Misc/Product/?productid=200648%28bc_2%29

denne kjøpte vi i fjor og den passe i alle fall frem til jul og den har avtagbart for og det liker jeg[:D]

når vi ikke pase i denne lenger har vi fått kjøpt billig en reimadress fra vennina mi fra hennes sønn (4) år.

Det er denne jeg lurer på om vi skal kjøpe også. Helly Hansen er jo ganske safe på kvalitet.

ORIGINAL: Linnselusa

ORIGINAL: pustle

Mener du at vi skal gi tilbakemeldinger på de dressene vi har, eller er det her bare sånn til opplysning?

Denne typen fra PO.P har vi, men fjorårets modell da.. http://www.polarnopyret.se/Pages/Showroom/ShowroomProduct.aspx?id=3858

De som har erfaringer legger inn erfaringene sine, de som har hørt at den og den dressen er bra eller dårlig kan legge inn det, de som vet at dressen har fått best i test kan fortelle det. De som har priser på andre dresser kan komme med det. Er egentlig litt alt mulig tråd for å veilede på å kjøpe en best mulig dress. [;)][:D]
Jeg har hvert fall veldig lyst til å vite hvilken dress jeg bør kjøpe! [;)][:D][8D]

Oki, ja, det var egentlig ganske lurt!![:D]

Da gir jeg en liten tilbakemelding på PO.P sin:
Tror ikke det er en dress jeg kommer til å satse på videre.. Mulig den er grei for litt større unger, men jeg syns den ble litt klompete for lille tulla mi. Og så virket den litt ubehagelig oppe ved haka siden det kommer ikke bare 1, men 2 glidelåser opp dit[&:]
Men det som er bra er at den virker veldig varm og god!! Så muligens for noe større barn (fra 3år) og som bor en plass der det er forholdsvis kaldt om vinteren (ikke bare regn-surt som her i vest).

Ellers har jeg en halvtykk fra refleks (fikk den av hege & Dennis - tusen takk!![:D]), og den er helt super!![:D][:D] God plass til å bevege seg for de små kroppene til 1åringer! Har vel ikke helt fått testet den ut om den er skikkelig vanntett enda, men kan gi tilbakemelding på det når vi har begynt å få litt mer vær til å gjøre det i! (eller bare spørre hege & dennis[;)])

jeg sverger til reima sin[8D]

etter og ha jobbet mange år i bhg hvor de som hadde reima var de barna som altid holdt seg tørre og varme[:)]

har den nå i både vinter og høst dress til lillegutt...
jeg syntes den har så grei pass form det er ingen problem og ha den litt for stor....
den er myk og lett for barna og bevege seg i...
slite sterk og tåler vask etter vask..
den er grei og ta av og på(kan tas utenpå støvlene)
og han er varm og tørr[:D][:D][:D]

dagens skryte tråd til reima hehe...

Så bra jenter!!! Dette var virkelig gode råd å ta med seg!!!

Vi har kjøpt helly hansen sin på g-sport. Den var på tilbud til 499,- fra 899,-. Skal si i fra hvordan den fungerer når vi tar den i bruk[:)] Den virker bra, både gummi i rompa og på knærene, og avtagbart vinterfor. Eller´s så er det parkdress-test i det nyeste Foreldre og Barn- bladet[;)]

disse har jeg erfaring med:
LEKETØY
har hatt denne dressen til guttungen for noen år siden. Dressen skulle være vanntett ,noe den IKKE var! Gikk å klaget i fikk ny 2 ganger før jeg fikk pengene tilbake og dem forstod problemet. Har ikke kjøpt den igjen for å si det slik.
REIMA
suuuper dress som holder barnet varmt og tørt.
Har kjøpt denne flere år til guttungen og er stor fan av REIMA. Dem holder det dem lover!
eneste minus har vært att noen år har dem hatt en slik modell som ikke går ann å ta ut innerforet.
Jeg liker best att dette KAN tas ut slik att den kan brukes hele året i søle og regn.
SKOGSTAD
Liker disse dressene like godt som REIMA. Dem holder også det dem lover og både varmer barnet og holder det tørt.
Har vell kjøpt 50/50 av Reima og Skogstad dresser/vvinterklær i nesten 9år. Eneste grunnene til att jeg har byttet mellom disse to er fargevalg det året eller om innerforet kan tas ut av dressen.
Det fantastiske dette året er att den er utstyrt med ULL for inni som kan tas ut. Før har det vært fleece.

Kine har nå en REIMA dress som guttungen hadde når han var 1år. Den er 8år gammel og er brukt av 2 andre barn også. Og enda så er den like tett, fin og godog varm.
Synes enn betaler for kvaliteten når det kommer til slike klær jeg.

tuva har troll sin,men har ikke brukt den enno.eller jo hun har brukt det ullforet som er inni dressen

dytt[:)]

syntes denne tråden var veldig grei, gøy og høres andres erfaringer... så opp med seg:)

Flotte tips jenter!

Helly Hansen:
Lillegutt prøvde Helly Hansen dressen i butikken i går og den var fryktelig klompete og vanskelig å bevege seg i.

Så dere testen til tv2 hjelper deg i går???
Måtte le litt. De dyreste kom dårligst ut i test og Coop sin parkdress vant. De hadde kun testet de som var vanntette. Som LilleMusMei sa var ikke Leketøy sin dress vanntett. Lindex sin kom forøvrig på 2. plass. [:D]

Kine har(skogstad) den koster 999,- men er på tilbud til 599,- innimellom.

her har vi skogstad(passet den ennå fra ifjor) og troll sin vårdress...
fornøyd med begge, men stogstad virker mykere og bevege seg i..og hun er alltid varm og go...nå bruker hun den uten den fleecedressen som er under..

ORIGINAL: LilleMusMei

LEKETØY
har hatt denne dressen til guttungen for noen år siden. Dressen skulle være vanntett ,noe den IKKE var! Gikk å klaget i fikk ny 2 ganger før jeg fikk pengene tilbake og dem forstod problemet. Har ikke kjøpt den igjen for å si det slik.

Søren, vi fikk en sånn dress av svigermor. Ikke rart de var på salg til 100 eller 200kr[&:]
Må vel ha en ny dress til å ha som hjemmebruk da. For er snøen er jo våt, og hva er vits med en vinterdress som ikke kan brukes i snø[8|][>:]

ORIGINAL: krølle..

fornøyd med begge, men stogstad virker mykere og bevege seg i..og hun er alltid varm og go...nå bruker hun den uten den fleecedressen som er under..

hvordan er skogstad sine i størrelsen?? lurer på og kjøpe en slik til og ha hjemme[8D]

STOLT sladrer for barehege...:D:D

(som svar på LilleMusMei)
Innlegg nr.: 18

SV: Vår egen lille test av vinterdress - 04.10.2008 11:22:49

Trine83
Super medlem

Medlem siden: 15.10.2006
Jeg er fra: Rogaland
Status: ikke pålogget quote:

ORIGINAL: LilleMusMei

LEKETØY

Søren, vi fikk en sånn dress av svigermor. Ikke rart de var på salg til 100 eller 200kr
Må vel ha en ny dress til å ha som hjemmebruk da. For er snøen er jo våt, og hva er vits med en vinterdress som ikke kan brukes i snø

Også kjent som *TROLLE*

(som svar på LilleMusMei)
Rapport | Innlegg nr.: 19
ORIGINAL: MinniMe

ORIGINAL: krølle..

hvordan er skogstad sine i størrelsen?? lurer på og kjøpe en slik til og ha hjemme[8D]

de er veeldig store syns jeg....den dressen hun har er str 1 år....og passer som et skudd...veeldig fornøyd har jeg funnet ut...igår var det jo ullfleece inni..jeg har bare fleecedress som kan tar ut..

kjøpte faktisk jakke fra skogstad igår..den var og str 1 år....veeeldig fornøyd...:)
Og selma er egentlig ganske stor for alderen..eller iallefall ikke liten...:D

Back
Topp