Vår 5 årige drøm om barn nummer to og våre utfordringer på veien dit <3

En tråd i 'Dagbøker' startet av VanillaSukilla, 23 Feb 2020.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
Tags: Add Tags
  1. Kelsey Glad i forumet Vi som prøver :)

Gratulerer med dagen! :) lykke til med testing!!

• Hjertelig Hjertelig x 1
  2. VanillaSukilla Glad i forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

Tusen takk :) Håper du også får en "gave" snart :D

3. VanillaSukilla Glad i forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

Tusen takk :) og selv lykke til med testing :D

4. 1okt3 Betatt av forumet Novemberlykke 2020

Gratulerer så mye med dagen :hello2

5. VanillaSukilla Glad i forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

Tusen hjertelig takk :D

6. VanillaSukilla Glad i forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

8 DPO i dag :) tok en tidligtest, den var blendahvit :(
    (Men forventer ikke positivt så tidlig egentlig)
    Prøver igjen i morgen :D

Skulle legge ved bilde, men klarte tippe kaffekoppen over testen idet jeg begynte å fomle etter kameraet på mobilen :D

• Morsom Morsom x 2
  7. VanillaSukilla Glad i forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

DPO 11, fortsatt bare blendahvit (Men håper frem til tanta kommer på et håp om gravid)

Vi er nå kommet til April, og jeg innser at dette er 3 gang mine påskeplaner endres dramatisk.
    Om et par dager skulle permisjonen min startet, nå i påsken skulle jeg vært hjemme og slappet av da terminen min egentlig skulle vært i slutten av måneden.
    Jeg fatter ikke hvordan jeg skal klare å overleve på selve termindagen min. Det blir helt jævlig rett og slett, men får gjøre det beste ut av det.

Etter det var planen og reise ned til Sør nå i påsken og rett og slett kose oss med bypåske i Oslo :) For noen fra nord der det ennå ligger 2 meter snø høres vårlige turer rundt Sognsvann, god mat ute på byen og diverse opplevelser for jenta vår gøy ut :)

Nå blir det allikevel å bare være hjemme, vi får ikke reist på hytta heller, da den ligger i annen kommune (ironisk nok samme kommune som sykehuset vi vanligvis må kjøre et stykke for å komme til)

jaja ønsker alle ei fin palmehelg og håper alle gjør det beste med de kortene de hr fått utdelt denne påsken :)
    sammen er vi sterke :)

• Hjertelig Hjertelig x 4
  8. VanillaSukilla Glad i forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

I dag kom dessverre tanta (1 dag for tiden, som er svært uvanlig)
    Håpet om en 2020 baby er knust i stykker og jeg innser at jeg skal passere min egen termindato uten å være gravid på nytt.
    Prøver å tenke positivt da, et Januarbarn er jo eldst i klassen og da kan jeg nyte julen uten å risikere å føde på julaften :)
    Bare å vente på neste EL nå og håpehåpehåpehåååååpe at den snart sitter :Heartred:Heartred:Heartred

• Hjertelig Hjertelig x 3
  9. VanillaSukilla Glad i forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

5 år!!! Herregud det er gått 5 år !! Hvor ble denne tiden av, 5 år med prøving og ennå ingen nummer 2.
    På den andre siden har vi ei fra før, ikke alle har det, noen ender opp med ingen, så føler meg ikke berettiget til å klage for mye over det heller.
    Korona stopper alle planer om utredning for barnløshet og alderen blir ikke yngre akkurat. :( :(

• Hjertelig Hjertelig x 2
  10. Kelsey Glad i forumet Vi som prøver :)

Du har lov til å være lei deg selv om det finnes andre som aldri klarer å få barn. 5 år er lenge å vente på et ønsket barn. Jeg håper det klaffer for dere snart! :)

Last edited: 7 Apr 2020
  11. Lil-17 Forumet er livet Septemberbarna 2019 Oktoberlykke 2019 Desemberlykke2017 Assistert-jentene Snøfnuggene 2018

Kom over dagboken din, og føler såå med deg!:Heartred
    Tok oss 5 år+ ivf å få barn nr2 (så totalt ca 6,5 år), og det var en fryktelig tung og vond tid, spesielt de siste to årene før jeg ble gravid.
    Selvom du/jeg har/hadde et barn fra før, så er det deprimerende, fortvilende og altoppslukende. Tror mange som sliter med sekundær barnløshet kjenner på de samme følelsene som de som ikke har noen barn. Ønsket om barn er like stort. Like sårt å ikke få det. Og ekstra sårt når barnet man har spør igjen og igjen om når mamma skal få baby i magen..
    Så det er fullt lov å klage!
    Sender deg en styekeklem:Heartred

12. Nuuni Forelsket i forumet Vi som prøver :)

:Heartbigred

13. VanillaSukilla Glad i forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

Tusen takk for det :) Håper det klaffer for dere også :)

14. VanillaSukilla Glad i forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

Så fint å høre at dere har fått barn nummer 2 :) Har og vært innom på tanken selv på å prøve IVF, men alt sånn er på is for øyeblikket da siden Korona skjer. Synes du beskriver denne følelsen veldig godt som man har :)
    Og jeg vet alt for godt hva du mener med det med søsken som spør, hun på snart 7 spør vel daglig om jeg snart skal få en ny baby i magen, og det er fryktelig vondt å måtte si at det har vi ikke ennå.
    takk for melding og sender en klem tilbake :)

15. VanillaSukilla Glad i forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

Hipp Hurra for vår datter som fyller 7 år i dag :) Blir annerledes bursdag da i år, men skal kose oss masse likevel.
    Allerede videochattet med flere av sine gode venner og fått presanger fra diverse familie/venner
    (gjemte dem rundt omkring så hun måtte lete)
    Feiring med klassen får vi ta når det er trygt å gjennomføre igjen.

Ellers er det utrolig rart at jeg egentlig skulle vært i permisjon nå, jeg slipper i alle fall fødsel midt i korona, men hadde gladelig valgt det foran alternativet.
    Innser at med positiv tidligtest denne måneden, kan jeg likevel rekke å være gravid før min termindato 28/4. (Venter tanta 30/4)
    Men det blir som det blir, begynner mer og mer å miste håpet om å noen gang få et til barn, har på en måte startet allerede på en slags prosess om å akseptere dette.

16. Kelsey Glad i forumet Vi som prøver :)

Gratulerer så mye til din datter!

Huff, så tøft det må være. Vanskelig å sette seg inn i og redd for å skrive noe feil, men sender deg i alle fall masse gode tanker.

Jeg har troen på at dere vil lykkes, kanskje allerede denne runden, men hvis ikke så i løpet av året!

17. VanillaSukilla Glad i forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

Takk for det :) Hadde vært koselig å lykkes denne måneden :) Håper det skjer med oss begge :) Humøret går noen dager ennå litt sånn i bølgedaler her, vil så gjerne være optimistisk, men kjenner at jeg sliter litt med motivasjonen til å være det.

18. VanillaSukilla Glad i forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

Så var årets påske over :) Selv om ukene før og etter blir ganske like. Skal dra ned på jula og kjøpe en sånn plastkasse, tror jeg har ca 4 kg hjemmelaget påskepynt stående, som skal pakkes ned og tas vare på :) :)
    Ellers sitter jeg med en sånn følelse av usikkerhet rundt å sende min 1 klassing på skole om knappe 2 uker, må tygge litt på dette en stund til.
    Ellers kommer vel EL forhåpentligvis i løpet av slutten av denne uken, så er bare å begynne å teste fra i dag av :) :)

Håper alle har hatt en fin påske da :)
    Stor klem fra meg :) :)

19. VanillaSukilla Glad i forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

EL nærmer seg positiv, ser økt utflod nedi hufsa allerede :) Tar en ny test i kveld og en i morgen, men håper og tror den er helt positiv da :) :)

ÅÅÅÅ kjære alle verdens makter og troer på vår jord, la dette bli MIN måned :D :D

93477564_683074312457286_6386681394956861440_n.jpg

• Optimistisk Optimistisk x 4
    • Hjertelig Hjertelig x 2
  20. VanillaSukilla Glad i forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

Testen ble positiv tidligere i kveld og aksjer er lagt inn :)

Spent om den ennå er positiv i morgentidlig eller ikke :)

Krysser, fingre, tær og alt annet for at dette blir måneden jeg får et vellykket svangerskap :)

93576730_3794237127285332_4582396093815324672_n.jpg

• Optimistisk Optimistisk x 2
    • Liker Liker x 1

Del denne siden