Vår 5 årige drøm om barn nummer to og våre utfordringer på veien dit <3

En tråd i 'Dagbøker' startet av VanillaSukilla, 23 Feb 2020.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
Tags: Add Tags
  1. Powerpuffy Glad i forumet Junilykke 2020 ♡

Jeg hadde ventet til i morgen tidlig. :happy:

• Liker Liker x 1
    • Enig Enig x 1
  2. VanillaSukilla Glad i forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

Det ble ingen tidligtesting i dag, babyplan har ikke fått sendt med tidligtestene jeg nylig kjøpte. (sendt mail og klaget)
    Står på forsendelsen at dem skal være der til og med. Men da jeg har fått flere eggløsningstester enn jeg kjøpte er det nok der feilen ligger.
    Får se om jeg kjører all out testetøs og kjøper tidligtest på apoteket selv i morgen eller om jeg venter til Tirsdag og tester med clearblue.

Hadde nok en gang en episode i formiddag med flere timers gråting om hvor urettferdig livet er.
    Her prøver vi i årevis, bare for å likevel ikke få en Aprilbaby i år. Mens en venninne skrøt uhemmet til meg i dag om at hun skal bli mamma til høsten. Jeg vet livet går videre, men hun vet jeg nylig mistet i uke 21, så trenger på en måte ikke å gni det inn.
    I dag gikk vi en lang skitur, føles så rart å gjøre aktiviteter jeg på en måte ikke kunne gjort om jeg per nå var nesten 33 uker på vei som tenkt.

Jeg skulle vært 33 uker på vei nå.
    Mens heller sitter jeg her fullstendig tom og maktesløs. :mumum

• Hjertelig Hjertelig x 8
  3. VanillaSukilla Glad i forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

I dag kom tanta som ei klokke, får alltid mensen på morgenen når jeg går på do først (storstett)

Jeg sjekket litt med kalkulatorer i forhold til når EL kan komme og det ser ut som det er en stor sjanse for å få termin på samme dag som jeg fødte i Desember 19 (om jeg blir gravid i PP3 da)
    Ingenting hadde vært mer koselig enn en levende baby til jul.
    Savnet etter en liten og sårheten over å ha mistet en er enorm.

Samtidig er frykten for å ikke bli gravid sterkt tilstede, har fått meg en time til undersøkelse om litt over 2 uker da, så det blir godt å finne ut om det kan være noe feil.

• Hjertelig Hjertelig x 3
  4. VanillaSukilla Glad i forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

I dag lar jeg bildet jeg legger ved tale for seg.

Sender også en god klem til alle dere der ute som har det ekstra tøft for tiden. :Heartbigred:Heartbigred

Enten det er fordi du ikke klarer å få et barn, har mistet et, har et hjemme med kolikk eller bare er redd for å få korona virus?

Storr klem fra meg, husk at uansett hvor mørkt det bli er det alltids mulig å fine tilbake til lyset.

Vedlagte filer:

• Hjertelig Hjertelig x 5
  5. VanillaSukilla Glad i forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

Så er vi klar for korona funtime hjemme i 2 uker her :)

Tiltross for ingen smittede i kommunen så stenger alle skolene (noe jeg støtter)
    Så jeg som allerede er sykemeldt, skal ha 1 klassingen min hjemme i 2 uker.

Datteren min er en helt fantastisk person, hun er så full av omsorg og sympati for andre og hun sier så utrolig mye gøy i løpet av en uke. Det å se henne vokse opp hver dag er mitt livs største glede, hun er min øyensten, min diamant og mitt alt!

I går kom hun bort til meg og ga meg en gigantisk stor og lang klem, så så hun på meg og sa: Mamma det så ut som du trengte en klem så da får du en hos meg :Heartred:Heartred *smelt*

Man må huske å være takknemlig og sette pris på det man allerede har her i livet :) :)

6. VanillaSukilla Glad i forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

89872093_522250375161548_4833042113102872576_n.jpg 88947687_251418815870772_1031173273552945152_n.png

Vedlagte filer:

• Morsom Morsom x 4
  7. VanillaSukilla Glad i forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

ovulation.jpg

Bare å smøre seg med tålmodighet i Korona karantene og vente på at denne blir positiv :)
    Mulig noen synes det er galskap og prøve på et barn i disse dager, men om livet har lært meg noe så er det at man uansett aldri har garantier for hvordan ting går så like greit å kjøre på for det man ønsker sterkest av ALT <3

Sender forøvrig en klem til dere alle, regner med dere alle trenger en i disse ekstraordinære tidene vi opplever nå.

• Enig Enig x 1
    • Hjertelig Hjertelig x 1
  8. VanillaSukilla Glad i forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

Så var det blitt Lørdag, selv om hele uka føles lik til nå.

Her sitter vi hele gjengen i karantene for tiden, jeg er blitt syk denne uken :eek::eek:
    Da jeg uansett er hjemme i sykemelding og ikke er i risikogruppe blir jeg ikke testet, men symptomene mine er feber på 38,5-40, Svært vondt i kroppen, luktesansen mangler og det er jævlig tungt å puste :bored::bored:

De to jeg bor med har ingen symptomer, men har satt meg selv i isolat likevel, sover alene, ingen nærkontakt med meg.
    Har trolig EL om 2-3 dager, er rådløs og vet ikke hva vi skal gjøre siden jeg er syk nå :oops::oops:
    Vurderer sterkt å få han til å komme i en kopp eller noe også kan jeg putte det oppi der selv :p:p

Jaja sender dere alle der ute en klem i denne tiden med utfordringer for oss alle :)

9. VanillaSukilla Glad i forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

Så skulle man egentlig lagt seg for noen timer siden men opplevelsene mine spøker med deg :sorry:
    Jeg havner stadig vekk tilbake i mine tanker om barnet vi mistet og det er bare så jævlig urettferdig.
    Hun var så fin og perfekt og det er så jævla unødvendig at hun ikke skulle få leve. Jeg skulle vært rundt 35 uker på vei nå.
    Godt innenfor trygg uke og føde i.
    Bildet av henne er brent fast i netthinnen min og tanken på at de tok henne med seg for å skjære henne opp og legge henne i et kaldt rom dreper meg innvendig.........
    Etter fødselen hadde jeg mest lyst å ta henne med meg hjem i sengen vår, høres muligens absurd ut for noen men det er fortsatt min baby.
    Det å føde noen der alle andre gråter utenom den eneste som burde det er ikke noe jeg unner den jeg hater mest i verden å gå igjennom..... :sorry:
    å tenke på at vi egentlig nå har prøvd i 4 år uten å få en nummer 2 er hjerteskjærende, samtidig sender jeg en god varm tanke til personer i lignende situasjoner som ikke har noen barn.
    Timen jeg skulle på for å starte utredning for barnløshet er såklart utsatt p.g.a korona.
    Egentlig gjør hele denne situasjonen med viruset , pluss å miste barnet i Desember at jeg nesten ikke klarer å eksistere.
    Det er utrolig tunge dager for tiden, men forhåpentligvis skinner lyset i enden av tunnelen.

• Hjertelig Hjertelig x 5
  10. Kelsey Glad i forumet Vi som prøver :)

Det høres veldig vanskelig ut. Sender deg et :Heartbigred

11. VanillaSukilla Glad i forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

90955047_142980127092048_1789331217154310144_n.jpg

Å prøve eller ikke prøve denne måneden tro, Jeg er syk og full av feber, o.s.v. Risikerer å smitte mannen :)
    Må tenke en liten stund over det :)

12. SoonToBeMama Elsker forumet Vi som prøver :) Assistert-jentene Snøkrystallene2021❄️

Jeg får så vondt av deg :Heartblue
    Kunne ønske det fantes noen ord som kunne hjelpe, men det forstår jeg det ikke er.
    Vil bare sende deg masse kjærlighet og varme og lykke ønskninger. Håper dere får prøvd denne mnden:Heartbigred

13. VanillaSukilla Glad i forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

Takk :) det varmer med gode ord også :)
    Besluttet å prøve denne måneden ja, Prøvde faktisk nå nesten nettopp :p
    Konkluderte med at ikke alle stillinger krever ansikt mot ansikt og mulig smitte.

14. SoonToBeMama Elsker forumet Vi som prøver :) Assistert-jentene Snøkrystallene2021❄️

Det liker jeg å høre! :Heartbigred
    La det bli jule/nyttårsbaby på oss begge nå!
    Heier på deg!
    :wav

15. VanillaSukilla Glad i forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

Heier på deg også :smiley-bounce016

16. VanillaSukilla Glad i forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

Så kom da denne dagen som jeg har gruet meg til, jeg viste bare ikke da jeg sto opp at det var i dag den skulle bli.

Telefonen kom i 11 tiden fra UNN Tromsø, Hei vi er ferdig med obduksjonen nå, men i disse dager kan vi dessverre ikke kalle inn hit så er det greit om vi tar det på telefon?
    Kjente hjertet mitt gjorde et hopp i kroppen, men sa selvsagt ja til det.

Damen som ringte var overlegen som hadde tatt forrige fosterdiagnostikk på oss, etter at lokalsykehus hadde mistenkt noe galt.
    Hun kunne fortelle at alt vi hadde mistenkt var tilfelle, nyrene manglet helt som vi hadde sett og trodd på ultralyd.
    De vil likevel ha både meg og mannen inn for å sjekke blodprøver av oss for å kunne utelukke noe genetisk, men hun sa også at det var bare å prøve å bli gravid umiddelbart om vi ville.
    Hun sa også at vi må ringe når jeg blir gravid, så skal hun ta en fosterdiagnostikk i neste svangerskap i uke 12-14. (setter veldig pris på det tilbudet)

Sitter her med en slags følelse av at nå er enda et kapittel overstått for veien videre, det skjedde så fort.
    Slipper i alle fall å først få brev om time, vente i flere dager og deretter grue meg hele kjøreturen til sykehuset.
    Overrasket over at det bare har tatt enn ca 3 måneders tid også. (lest om mange som venter 6-7)

• Hjertelig Hjertelig x 6
  17. VanillaSukilla Glad i forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

Takk :) sender også et :Heartbigred tilbake :)

18. VanillaSukilla Glad i forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

DPO 3 i dag :)
    Stille og rolig dag med mye dårlig vær ute :)
    Holder på å lage hjemmelaget ost og skinkepai til middag da, det skal bli skikkelig digg :D
    Også er målet å få vasket badet og skiftet på senga i dag.

19. VanillaSukilla Glad i forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

Gratulerer med 34 års dagen til meg selv i dag :smiley-bounce016

Dagen feires med en god hjemmelaget middag med dessert hjemme med mann og datter :)

Også DPO 5 i dag :) håper på positiv test :D

20. SoonToBeMama Elsker forumet Vi som prøver :) Assistert-jentene Snøkrystallene2021❄️

Gratulerer så mye med dagen!!! :cool05
    Håper du får tidenes bursdagsgave!:hug007

Del denne siden