Vår 5 årige drøm om barn nummer to og våre utfordringer på veien dit <3

En tråd i 'Dagbøker' startet av VanillaSukilla, 23 Feb 2020.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
Tags: Add Tags
  1. VanillaSukilla Glad i forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

Over 5 år som prøver på nummer 2.

Oppdateringer om prøving: (etter å ha født i uke 21)

PP1: Tanta kom som en klokke på dagen hun forventet å komme.
    pp2: IKM 10/3. (Tanta kom på klokkeslettet)
    PP3: IKM 05/4. (Tanta kom 4 / 4.)
    PP4: IKM 30/4 (Tanta kom 29 / 4 )
    PP5: IKM 24/5 (Tante kom sent i går 23/5)
    PP6: IKM 17/6 (Kan bli en sen Februarskatt? )

Vi fikk en datter i 2013 og det er jeg svært glad for. Men veien etter det har ikke vært lett, har glemt å notere alle tidspunkt men tipper vi har hatt rundt 8 Kjemiske/tidlig SA (ikke over uke 6) i årene 2015-2019.

Vi var så heldige å få en positiv test i August 2019 og etter en tidlig ultralyd i uke 11 var gleden svært stor over å kunne se at alt sto bra til, vi delte nyheten med familie og venner og så framover mot termin i slutten av April.

SÅ kom vi til Ordinær ultralyd..........alt fostervannet manglet og de fant verken urinblære eller nyrer.....ultralydjordmoren ringte til nærmeste store sykehus og henviste oss videre til diagnostikk, men vi viste allerede hvordan dette kom til å ende :(
    jeg var også lenger på vei enn jeg hadde trodd tidligere.

Da vi kom til stort sykehus på time hos lege fikk vi etter over 1 times undersøkelser slengt til oss at dette er ikke forenelig med liv, fosteret vil dø, dere anbefales å avslutte svangerskapet nå.
    Noen få dager sendere fødte jeg en 470 gram stor dødfødt jente i akkurat uke 21.
    vi venter ennå på svar på obduksjon men ble fortalt at vi bare skulle begynne å prøve igjen på nyåret.

tanken på å få en baby er altoppslukende og tar for tiden opp hele hodet mitt, jeg er ennå også hjemme i sykemelding etter å ha mistet.

Har nå startet med PP2 etter fødsel, knakk senest sammen etter mensen for PP1.
    Men håper så inderlig at det er min tur snart, alderen blir jo ikke akkurat yngre heller (straks 34 år)

Har også prøvd meg på eggløsningstester denne måneden for første gang noensinne, håper den blir positiv snart, forventer neste mensen rundt 10/3 :)

• Hjertelig Hjertelig x 25
    Last edited: 24 Mai 2020 kl 11:44
  2. VanillaSukilla Glad i forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

Nok en negativ eggløsningstest, var helt sikker på at den ble positiv i dag.
    Tester et par dager til, men begynner å tro at jeg ikke har/har hatt eggløsning denne måneden.
    Har hatt noe sex også i tilfelle testene ikke fungerer som de skal :)

Kanskje skjebnen vil ha det til at jeg blir gravid neste måned og føder et levende barn på samme dag 1 år etter som jeg fødte et som ikke levde?

• Hjertelig Hjertelig x 1
  3. Nuuni Forelsket i forumet Vi som prøver :)

Så forferdelig trist å lese om alt dere har opplevd! Håper dere slipper å vente så lenge før du står der med positiv test i hånden:Heartred

4. Herewegoagain Forumet er livet Julikulene 2020

Håper det snart er deres tur ❤️

5. 1okt3 Betatt av forumet Novemberlykke 2020

Så trist og lese:Heartredhåper dere lykkes veldig snart.
    Stor klem til deg:Heartred

6. VanillaSukilla Glad i forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

Tusen takk :) håper også det går hele veien denne gangen

7. VanillaSukilla Glad i forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

Tusen takk :)

8. VanillaSukilla Glad i forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

Tusen takk for det :)

9. VanillaSukilla Glad i forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

Dagen i dag startet med å prøve å ta nok en EL-Test og for første gang siden jeg startet med testene viste den andre streken seg, den har vært helt borte alle andre dager.
    Betyr dette at det kanskje blir eggløsning likevel ? tiltross for at jeg trodde den skulle komme i går?

Hadde forrige mensen fra 13/2 men tror jeg spottet og egentlig ikke skulle beregnet mensen før 15/2.
    Har vanligvis en 26 dagers syklus. Forventer mensen eller spotting fra 10/3. (men muligens ikke skikkelig blødning fra 12/3 da.)

Blir enormt forvirret her :)

Men prøver på å ta en ny EL-Test i kveld og en i morgen så får vi se da :)
    Krysser fingrene, vet ikke hva som er mest skremmende av tanken på å ikke bli gravid eller faktisk å bli det igjen :)

Vedlagte filer:

Last edited: 25 Feb 2020
  10. 1okt3 Betatt av forumet Novemberlykke 2020

Tester også etter EL for første gang:).Hadde TR samtidig som deg.Men har lengre syklus,tok første test i dag,den ser veldig lik ut din.Håper vi får positiv test de nærmeste dagene.:)

11. VanillaSukilla Glad i forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

Spennende :) Kan heller ikke så mye om disse EL-testene :) men krysser fingrene for at vi begge får positive tester nå snart :D
    Min var ennå ikke blitt helt positiv nå på kvelden, satser på i morgen formiddag :)

12. VanillaSukilla Glad i forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

Jeg ser et lite håp denne måneden likevel :) plutselig var testen positiv for EL flere dager etter jeg forventet det.
    Nå er det bare å hoppe i seng og håpe på en spire som sitter frem til termin.
    Vi har jo klart det 1 gang før så muligheten må jo være der.

Tok jo 4 år med prøving før lillesøster som dessverre bare levde til uke 21 kom, men litt optimisme må jeg prøve å ha ellers knekker bare alt helt sammen.

Vedlagte filer:

• Optimistisk Optimistisk x 3
  13. VanillaSukilla Glad i forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

Aksjer er lagt inn og legges inn på nytt i kveld og fredag :) Håper og håper så sterkt at det skal bli en nummer 2 på oss.

I natt drømte jeg om fødselen til lillesøster, hun som ikke fikk leve.

Hun kom så liten og perfekt til verden, alt var helt ferdig, kunne telle 10 små fingre og tær og man kan ikke se på henne at det egentlig er noe alvorlig galt med henne.
    Det er så fryktelig vondt at hun ikke skulle få leve i denne verden og at vi måtte gi henne fra oss når vi akkurat hadde møtt henne.
    Hun luktet til og med som baby og hun hadde antydning til litt hår på hodet.
    hadde en ung barnepleier med på fødselen, så at hun virkelig sleit, fikk vondt for henne også midt oppi det hele.

Det føles så urettferdig ovenfor henne at vi prøver på en ny, vi ønsker da virkelig ikke å erstatte henne?
    Det hjelper i alle fall litt å vite at hun ligger på en minnelund sammen med andre barn i samme situasjon som henne.
    Hun vil alltid være med meg i hjertet mitt og i resten av familien hjerte..

Noen av dere vet, men det å måtte fortelle storesøster på 6 år at lillesøster ikke kommer til å leve.....det er ubeskrivelig vanskelig.
    Hun tok det så tungt at hun måtte sove sammen med oss i 4-5 uker og våknet hver natt hylende med mareritt. (går bedre nå da)

Håper i alle fall snart at jeg får mitt etterlengtede regnbuebarn og at neste svangerskap holder løpet ut :)

• Hjertelig Hjertelig x 11
  14. SoonToBeMama Elsker forumet Vi som prøver :) Assistert-jentene Snøkrystallene2021❄️

Uff dette var virkelig vondt å lese :Heartred her presset tårene på. Er ikke liksom noen ord som er passende for noe så vondt. Men ville bare sende deg varme tanker og kjærlighet og ønske dere alle beste ønsker og lykke til i prøvingen og veien videre. :Heartbigred

15. ceme Glad i forumet Himmelbarn ❤️ Augustlykke 2020 ❤️

Jeg føler SÅ med dere. I august 2019 fødte vi vår lille himmelskatt, hun ble født 21+3 pga. livmorhalssvikt og verden gikk i tusen knas for oss. Etter dette måtte jeg gjennom konisering og derav måtte vi vente litt men for oss klaffet det heldigvis på PP2 igjen og jeg er idag 14+3. Dette svangerskapet har så langt vært helt ok, jeg har vært gjennom to operasjoner for å få operert inn ett bånd rundt livmorhalsen men man føler seg liksom ikke trygg..

Med deres historie om MA/SA så gjør det det nok enda vanskeligere..
    Tankene om at det er urettferdig ovenfor henne tror jeg er lett at kommer, men for min del hjalp det å tenke at vår nok hadde ønsket dette for oss og jeg håper (og tror) at når lillesøster eller lillebror kommer til verden, så kommer de med engelen vår sin sjel :Heartred
    Jeg og nærmeste familie rundt har slitt litt med å tørre å glede seg til den nye babyen, men vi har konkludert med at "hva har denne babyen gjort for at vi ikke engang skal glede oss over henne/han" :Heartred

Krysser alt jeg kan for dere, dere må være ferdige med alt av SA/MA for deres del og det MÅ gå veien når lille spire sitter neste gang :)

Jeg brukte forresten fertilitetsmonitor fra CB og synes den har vært helt fantastisk! Vi brukte laang tid på å bli gravide første gang (med hun vi mistet), kan ikke påstå at det er monitoren som fungerte denne gang men det hjalp hvertfall veldig!

16. VanillaSukilla Glad i forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

takk for fint svar :) Skal vurdere en sånn monitor om ikke en ny spire sitter innen par måneder :)
    SÅ lenge en ny spire sitter etter uke 5-6 skall jeg i alle fall ha et håp om at det muligens kan gå bra.

Krysser også alt jeg har for at dere får en fin og levende baby om en god del måneder ennå <3

17. VanillaSukilla Glad i forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

I dag går kursen mot Oslo :) (Bor i NordNorge)
    Så har fryktelig lyst å gå ut i kveld og spise indisk mat, noen som anbefaler en plass i Oslo?

I morgen går turen til Kanariøyene i 1 uke :D
    Herregud det blir deilig, håper jeg kommer hjem uten Korona virus da :O
    Blir sikkert ikke superaktiv den neste uka i forumet, men skal titte innom innimellom :D

Kjenner vi trenger denne ferien nå......så håper jeg det setter seg en liten spire i løpet av ferien, kanskje litt varme er det som skal til.

• Vinner Vinner x 1
  18. SoonToBeMama Elsker forumet Vi som prøver :) Assistert-jentene Snøkrystallene2021❄️

God tur!! Nyt den maks! Det fortjener dere!:love017

19. VanillaSukilla Glad i forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

Tusen takk :)

20. VanillaSukilla Glad i forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

Så var hele gjengen tilbake etter 1 uke på Gran Canaria :) Ferien har vært veldig bra for oss.

Nå står store kofferter i gangen og roper på å bli pakket ut, men det tror jeg får vente til i morgen :)

Jeg er 9 DPO i dag, lurer på om jeg skal prøve meg på en tidligtest :) kan den tas nå eller bør det være morgenurin?

• Optimistisk Optimistisk x 1

Del denne siden