Våpen-leker?

Student1

Betatt av forumet
Kan man ikke heller "lære" ungan å leke med våpen-leker, enn å forby d helt??
Fex å si at man skal jakte på fugla/dyr, og ikke lov å sikte på folk..
De lager seg jo våpen likevel med alt de finner..

Mine lager våpen av både lego og duplo og av alle pinner de finner...

Edit:
Hvor lenge forbyr dere våpenleker ?
Altså hvor gamle er barna, når dere ikke lenger kan eller klarer å forby våpenleker?

om ikke min har det, så finner han noe annet han later som er det, så det spiller ingen rolle for meg og han har eller ikke faktisk...Det eneste kravet jeg har er at det skal se ut som leker....ikke som ekte våpen...

Syns ikke den typen lek er noe særlig å lære uansett. Å skyte for å skyte syns jeg er undøvendig.

Var en periode sønnen min og en annen gutt lekte at de skøyt på alt og alle med duploklosser. Jeg sa klart i fra hva jeg syntes om dette til sønnen min, og han har sluttet å sikte på folk i hvertfall, later som han ser monster og drager og skyter på de i stede. Syns fremdeles ikke noe om det, og det vet han meget godt.

jeg oppfrodrer faktisk ungen min til å fekte med fantasi ting, det er bedre enn at han slår meg i hodet med sverdet....

Det hender han banker løven med sverdet, hiver løven ut av vinduet og helt til afrika, og skyter den etterpå, han er livredd løver[8D] 

han har verken pistil eller sverd ennå, men som sagt, de finner altids noe de kan bruke som det....

jo klart det går an, men jeg vil alikevel ikke ha slike leker i mitt hus..så kan vi heller gjøre slik når hun begynner å lage seg våpen selv...

Back
Topp