Våknet opp med masse blod (etter lap)

VictoriaH

Ventende
August 2018
Oktobergull 2022
Idag da jeg våknet RANT det blod nedover beina mine fra skjeden. Ble operert tirsdag morgen, og hadde da normal blødning (lyst, ferskt blod) tirdagen, men minimalt igår. Idag sa det bare PANG da jeg våknet.

Siste menstruasjon startet lørdag 30. januar, og jeg tok forrige tirsdag en blodprøve som viste <3 nmol/L (ingen EL med andre ord), og hCG var <5 (så ikke gravid heller). Har lutealfase på 14 dager så om det er TR som kom nå skjønner jeg ingenting da hun tidligst skal være her neste tirsdag..

Hva tenker dere? Ringte sykehuset, men fikk egentlig ikke så mye annen informasjon enn at "det er ikke normalt" og at "jeg bør følge med videre" :oops:

Hadde en spontan blødning ca. 14 dager etter lap. Det var ikke mensen, og jeg vet fortsatt ikke hva det var. Det kom en god del blod. Fikk beskjed om at de ikke visste hva det var, men ble sykemeldt én uke ekstra og skulle bare ta det med ro...

Hadde en spontan blødning ca. 14 dager etter lap. Det var ikke mensen, og jeg vet fortsatt ikke hva det var. Det kom en god del blod. Fikk beskjed om at de ikke visste hva det var, men ble sykemeldt én uke ekstra og skulle bare ta det med ro...

Var det mye blod? Og mørk eller lys?

Bør jeg kanskje ta kontakt om det ikke gir seg utover kvelden eller imorgen?

Det er nok "vanlig" å blø litt etter en lap, men hvis du tenker at det er mer enn en mens som ikke gir seg ville jeg ringt til legevakten. Tlf: 116117
Eventuelt fått en akutt time hos legen dann at du får målt hb.
Ta det pent i dagne fremover:)
Hadde selv tr når jeg hadde lap og blødde ikke noe mer enn vanlig..

Var det mye blod? Og mørk eller lys?

Bør jeg kanskje ta kontakt om det ikke gir seg utover kvelden eller imorgen?

Det var friskt blod. Kom først i toalettskålen, så rant det mer. Nok til at det var mye mer enn en mens.

Jeg hadde tatt kontakt med legevakten hvis du syns det er mer enn en vanlig mens. Ring heller en gang for mye enn for lite, selv om de kan være ganske avvisende når man ringer...

Det var friskt blod. Kom først i toalettskålen, så rant det mer. Nok til at det var mye mer enn en mens.

Jeg hadde tatt kontakt med legevakten hvis du syns det er mer enn en vanlig mens. Ring heller en gang for mye enn for lite, selv om de kan være ganske avvisende når man ringer...

Ringte, forklarte og de sa det var normalt. Er mye mer enn normal mens for meg, men får se hvor mye det eventuelt blør de kommende dagene. Men syns det er ekkelt da jeg ALDRI får mensen spontant (altså uten at jeg har hatt EL eller tatt provera), og hadde negativ prog. prøve sist tirsdag og vet jeg har 14 dager lutefase.

Ville du regnet idag som CD 1 for meg forresten? Og vet du om jeg kan begynne igjen på letrozol imorgen (CD 2) eller om man må vente en syklus? Har jo helt glemt å spørre..

Back
Topp