Våknet med smerter i magen...

2022baby

Forelsket i forumet
Septemberhjertene 2018
Marshmallows 2022
Hei!

Er det noen her som av og til har smerter i magen? Jeg fikk veldig mensen lignende smerter i natt på den ene siden av magen, ved lysken. Jeg har slitt med sterke mensensmerter tidligere, så dette var ikke bare litt murring, men ordentlig vondt. Varte kanskje 10-15 min og så gikk det over.

Er litt bekymret for at det kan være graviditet utenfor livmoren. Jeg ble jo gravid på spiral men har enda ikke fått henvisning til UL. Jeg vet at graviditet utenfor livmoren gir deg utholdelige smerter, men er ikke det når egglederen sprekker? :(
 
Det opplevde jeg i natt også, var ute å kjørte, og plutselig fikk jeg skikkelig stikkende smerte i venstre side av magen, helt til det plutselig etter kanskje 15-20min gav seg [emoji849]
 
Det opplevde jeg i natt også, var ute å kjørte, og plutselig fikk jeg skikkelig stikkende smerte i venstre side av magen, helt til det plutselig etter kanskje 15-20min gav seg [emoji849]

Uff, det er skummelt :( Hvor mange uker er du på vei?
 
Uff, det er skummelt :( Hvor mange uker er du på vei?

5+3 idag, så fikk litt panikk i bilen i natt, ringte hjem til sambo og grein [emoji23] er førstegangs gravid og har alltid sagt jeg ikke skal ha barn, nettopp fordi det skremmer meg sånn at man ikke har noe som helst kontroll når slike ting skjer [emoji33] men han beroliget meg og jeg sovnet når jeg kom hjem uten smerter, hatt en hendelse idag hvor det stakk skikkelig i magen, men ellers er formen fin idag.

Hvor langt er du på vei då? [emoji5]
 
5+3 idag, så fikk litt panikk i bilen i natt, ringte hjem til sambo og grein [emoji23] er førstegangs gravid og har alltid sagt jeg ikke skal ha barn, nettopp fordi det skremmer meg sånn at man ikke har noe som helst kontroll når slike ting skjer [emoji33] men han beroliget meg og jeg sovnet når jeg kom hjem uten smerter, hatt en hendelse idag hvor det stakk skikkelig i magen, men ellers er formen fin idag.

Hvor langt er du på vei då? [emoji5]

Skjønner godt at du reagerte slikt, det er skummelt!!

Jeg er førstegangsgravid selv og sambo er borte på jobb. Var hjemme alene og ble ordentlig bekymret...:( jeg er 5+6 idag. Skal ringe til legen imorgen tidlig og kreve time til UL fort.
 
Jeg føler jeg har diverse vondter og smerter hver dag, uten at jeg analyser det så veldig mye nærmere [emoji28] Slitt mye med kvalme så endel av smertene er nok relatert til det, også opplever jeg menssmerter. I tillegg har jeg vondt i korsryggen til tider som jeg regner med er pga mye ligging (kvalm) hele døgnet. Også disse stikkingene hvis jeg er litt brå, hoster, nyser e.l. Jo, også kynnere da [emoji28] Er tredjegangs og har slått meg til ro med at å være gravid er generelt ubehagelig [emoji23]
 
Jeg føler jeg har diverse vondter og smerter hver dag, uten at jeg analyser det så veldig mye nærmere [emoji28] Slitt mye med kvalme så endel av smertene er nok relatert til det, også opplever jeg menssmerter. I tillegg har jeg vondt i korsryggen til tider som jeg regner med er pga mye ligging (kvalm) hele døgnet. Også disse stikkingene hvis jeg er litt brå, hoster, nyser e.l. Jo, også kynnere da [emoji28] Er tredjegangs og har slått meg til ro med at å være gravid er generelt ubehagelig [emoji23]


Betryggende å vite at noen smerter er helt "vanlige" :)

Men har noen av disse smertene vært lokalisert på èn side av magen? Det er jo hovedgrunnen til at jeg mistenker graviditet utenfor livmoren. Jeg har kun vondt på høyre side...
 
Skjønner godt at du reagerte slikt, det er skummelt!!

Jeg er førstegangsgravid selv og sambo er borte på jobb. Var hjemme alene og ble ordentlig bekymret...:( jeg er 5+6 idag. Skal ringe til legen imorgen tidlig og kreve time til UL fort.

Så lenge smertene ved varer i større eller mindre grad tror jeg det er veldig lurt å få en TUL så fort som mulig ja
 
Betryggende å vite at noen smerter er helt "vanlige" :)

Men har noen av disse smertene vært lokalisert på èn side av magen? Det er jo hovedgrunnen til at jeg mistenker graviditet utenfor livmoren. Jeg har kun vondt på høyre side...
Ja, de litt intense "strekksmertene" eller hva jeg skal kalle de er ofte ensidige. Men usikker på om menssmertene har vært det altså... jeg klarte ikke å la være å ta en TUL da jeg var bekymret tidligere i graviditeten, så om du ikke har vært enda så ville jeg absolutt gjort det for egen trygghet [emoji4]
 
Ja, de litt intense "strekksmertene" eller hva jeg skal kalle de er ofte ensidige. Men usikker på om menssmertene har vært det altså... jeg klarte ikke å la være å ta en TUL da jeg var bekymret tidligere i graviditeten, så om du ikke har vært enda så ville jeg absolutt gjort det for egen trygghet [emoji4]

Okei, men da ringer jeg legen imorgen tidlig. Takk for svar :)
 
Jeg har også opplevd dette og tenker litt som Ella30 :) det er vel mye som skjer der nede om dagen.
 
Har av og på smerter å kan våkne av dem midt på natta, men som nevnt ovenfor så er det mye utvikling på gang å spesielt mye i første trimestet av et svangerskap så skjer det mye i rekord fart.
Velger å ikke over analyse dem for å skremme meg selv.
For smertene er ikke vonde men bare ubehagelige men klart blir det værre så må man jo ringe legen for å undersøke.
Jeg kan bare snakke for meg selv å hvordan jeg har det , men det jeg har vil jeg tro er ligament smerter eller hva de en nå kaller det :p
Har sånn generelt en god magefølelse for mini så jeg stoler på den :joyful:
 
De fleste har luftsmerter...og det er helt grusomt, men veldig vanlig nå [emoji4]
 
Back
Topp