Våknet med intense smerter i lysken

Uventa nummer 3

Bli kjent med forumet
Hei,

Jeg har de siste 3-4 dagene hatt endel vondt i lysken, men i natt nådde det virkelig nye høyder! Jeg våknet av at det kjentes ut som noen knivstakk meg en million ganger i lysken og jeg klarte rett og slett ikke bevege meg..
Jeg mener at jeg egentlig har ganske høy smerteterskel, men her klarte jeg ikke å holde tårene tilbake, det var så intenst vondt! Jeg vurderte å ringe legevakten, men smertene roet seg etter kanskje fem minutter og gikk tilbake til å være litt vondt, som det fortsatt er i dag.

Det jeg lurer på er om det er noen som har opplevd det samme og vet om det er noe man kan gjøre for å ikke oppleve dette igjen?

Jeg skal til legen på torsdag, så skal selvfølgelig ta det opp med han da!
 
Høres ut som det samme jeg har hatt litt innimellom siste dagene. Jeg synes det kjennes ut som ligamentsmerter, bare ekstremt mye vondere. Kjennes ut som livmora revner. Jeg fikk det brått i går når jeg kjørte bil og måtte bare stoppe og vente til det gikk over (8-10 min). Fikk det igjen et pr ganger til i går også. Skal til JM på mandag og tar det opp da.
 
Høres ut som det samme jeg har hatt litt innimellom siste dagene. Jeg synes det kjennes ut som ligamentsmerter, bare ekstremt mye vondere. Kjennes ut som livmora revner. Jeg fikk det brått i går når jeg kjørte bil og måtte bare stoppe og vente til det gikk over (8-10 min). Fikk det igjen et pr ganger til i går også. Skal til JM på mandag og tar det opp da.

Rare greier.. Si gjerne fra hvis du hører noe om hva det kan være :)
 
Kan det stråle fra bekkenet kanskje? Jeg har utrolig vondt i symfysen spesielt på kveldstid og det stråler ofte utover. Føles av og til som om hele underlivet skal rivne og dele seg i to :hungover:
 
Synes ikke vi har blitt merkverdig sunnere. Men samboeren passer på at det ikke skal gå i for mye snop ! :p
Selv synes jeg vi har ett fint kosthold, kan bli flinkere på å spise fisk. Ingen av oss er noe særlig glad i det da, så blir ikke så ofte :)
 
Synes ikke vi har blitt merkverdig sunnere. Men samboeren passer på at det ikke skal gå i for mye snop ! :p
Selv synes jeg vi har ett fint kosthold, kan bli flinkere på å spise fisk. Ingen av oss er noe særlig glad i det da, så blir ikke så ofte :)
Oh, jeg har et par veldig gode og enkle fiskeretter som slår godt an i huset hos oss. For vi "må" spise litt fisk. Mannen forsyner seg to ganger og da er det godt ;) prøver å ha en av dem i uka
Si ifra om du er interessert
 
Jeg tar tran (alltid gjort), men er ikke så flink med hvit fisk. Liker det, men det blir liksom ikke til det i hverdagen så ofte. De siste ukene har jeg blitt utrolig snopete på sjokolade.

Ellers, fiskerett: vi putter helt enkelt terninger av rotgrønnsaker pluss hvitløksfedd i ovnen, og den siste steketida putter vi inn laksefileter med salt og pepper. Godt og sunt! Rømme attåt gjør susen :happy:
 
Haha, hvordan gikk dette forresten plutselig fra å være en vondt i lysken-tråd til å bli en kostholdstråd??! :joyful:
 
Oh, jeg har et par veldig gode og enkle fiskeretter som slår godt an i huset hos oss. For vi "må" spise litt fisk. Mannen forsyner seg to ganger og da er det godt ;) prøver å ha en av dem i uka
Si ifra om du er interessert[/QUOTE

Jaaa, takk:happy: kom gjerne med noen retter! Kanskje vi kan få i oss noe fisk til middag idagxsmile9
 
Den ene er rett og slett pasta, pesto og laks. Laks rett i ovnen og kok pasta. Tataaaa. Ferdig. Jeg liker best den dyrere pestoen til ca 30 kr.

Den andre er torsk i tomatgryte. Du finner flere varianter med og uten chili feks om du Googler bacalao med torsk (I stede for klippfisk)
Så enkel, men må koke ca en time for å få inn smakene. Jeg liker poteter i den jeg lager for mer tykkelse og noe å tygge på. Men kan også serveres med potetmos eller pasta. Mye smak, og man kan ikke si man ikke liker fisk på denne :)
 
Jeg har mest sannsynelig fått svar på hva mine smerter kommer av - UVI. Jeg var hos JM på mandag, hun sendte urinprøven til dyrking. Nevnte smertene, men det hadde hun egentlig ikke noe svar på der og da. I går lå jeg å hvilte litt på formiddagen, og da fikk jeg intenst vondt i magen. Varte noen minutter før det slapp, også begynte det på igjen. Hadde også mye kynnere. Ringte JM, som da hadde fått svar på prøven, og det var UVI. Ringte lege for antibiotika, og fikk beskjed om å komme i dag. Smertene fortsatte, så jeg valgte å ringe føden. Fikk beskjed om å komme med en gang. Legen der sa at jeg skulle startet opp med AB på mandag allerede, når jeg hadde symptomer og utslag. Det er farlig å vente for lenge, og det jeg kjente på av smerter i går var premature rier. Hadde utover ettermiddagen en del tak i ryggen. Dette roet seg heldigvis, antibiotikaen virket raskt.
ikke sikkert at det er dette som er ditt problem, men ville vært obs på det.
 
Jeg har mest sannsynelig fått svar på hva mine smerter kommer av - UVI. Jeg var hos JM på mandag, hun sendte urinprøven til dyrking. Nevnte smertene, men det hadde hun egentlig ikke noe svar på der og da. I går lå jeg å hvilte litt på formiddagen, og da fikk jeg intenst vondt i magen. Varte noen minutter før det slapp, også begynte det på igjen. Hadde også mye kynnere. Ringte JM, som da hadde fått svar på prøven, og det var UVI. Ringte lege for antibiotika, og fikk beskjed om å komme i dag. Smertene fortsatte, så jeg valgte å ringe føden. Fikk beskjed om å komme med en gang. Legen der sa at jeg skulle startet opp med AB på mandag allerede, når jeg hadde symptomer og utslag. Det er farlig å vente for lenge, og det jeg kjente på av smerter i går var premature rier. Hadde utover ettermiddagen en del tak i ryggen. Dette roet seg heldigvis, antibiotikaen virket raskt.
ikke sikkert at det er dette som er ditt problem, men ville vært obs på det.
Godt du har fått svar, masse god bedring og håper du blir fort kvitt det❤️ Det har vel vært EM stund om man får vondt i siden?
 
Jeg har mest sannsynelig fått svar på hva mine smerter kommer av - UVI. Jeg var hos JM på mandag, hun sendte urinprøven til dyrking. Nevnte smertene, men det hadde hun egentlig ikke noe svar på der og da. I går lå jeg å hvilte litt på formiddagen, og da fikk jeg intenst vondt i magen. Varte noen minutter før det slapp, også begynte det på igjen. Hadde også mye kynnere. Ringte JM, som da hadde fått svar på prøven, og det var UVI. Ringte lege for antibiotika, og fikk beskjed om å komme i dag. Smertene fortsatte, så jeg valgte å ringe føden. Fikk beskjed om å komme med en gang. Legen der sa at jeg skulle startet opp med AB på mandag allerede, når jeg hadde symptomer og utslag. Det er farlig å vente for lenge, og det jeg kjente på av smerter i går var premature rier. Hadde utover ettermiddagen en del tak i ryggen. Dette roet seg heldigvis, antibiotikaen virket raskt.
ikke sikkert at det er dette som er ditt problem, men ville vært obs på det.
Så bra at du får behandling nå, men utrolig skummelt med premature rier!
 
Back
Topp