Våknet med frysninger

susy123

Betatt av forumet
jeg fikk barn via pks for ca 1 uke siden og var på sykehuset til mandagen og alt var bra!
I natt våknet jeg to ganger med frysninger og nesten skalv før jeg fikk på meg litt og større dyne.
Andre gangen var det når jeg gikk på do og da stivnet brystvortene og jeg måtte skynde meg i seng.,
Våknet begge gangene opp i et vannbad av svette..

Lurer på hva det kan komme av? Normalt i barsel tiden?

Merket meg og en klump på brystet som jeg prøver å massere vekk
 
Kom deg til legen! Du kan ha fått en infeksjon etter keisersnittet
 
jeg fikk barn via pks for ca 1 uke siden og var på sykehuset til mandagen og alt var bra!
I natt våknet jeg to ganger med frysninger og nesten skalv før jeg fikk på meg litt og større dyne.
Andre gangen var det når jeg gikk på do og da stivnet brystvortene og jeg måtte skynde meg i seng.,
Våknet begge gangene opp i et vannbad av svette..

Lurer på hva det kan komme av? Normalt i barsel tiden?

Merket meg og en klump på brystet som jeg prøver å massere vekk

Jeg har hatt det slik hver natt i 7-10 dager etter fødselen, men vil passe meg for å si at det er normalt, da frysninger også kan tyde på infeksjon som Kitty sier. Vær obs på andre tegn som feber og nedsatt allmenntilstand.

Men fra egen erfaring har jeg hatt helt ekstrem barselsvette og våknet lenge opp klissvåt hver dag. Skiftet også sengetøy og vasket alt av klær og ammebher hver dag. Brystene har vært sinnsykt vonde, særlig den første uken, jeg kunne ikke la noe være nær de uten å smøre de, ta på ammeinnlegg og ammebh. Det gjorde så sykt vondt bare å ta på seg morgenkåpe som lå inntil brystvortene. Klumper i brystet har vel uansett etter hva jeg vet lite med infeksjon å gjøre, men er bare melk som samler seg opp, har ikke alle dette når brystsprengen er som verst?
 
Har du vondt i brystet og? Problemer med å få ut melk? Kan være brystbetennelse. Greit å få sjekket ut om det ikke blir bedre, man kan bli veldig dårlig veldig fort (snakker av erfaring).
 
Har du vondt i brystet og? Problemer med å få ut melk? Kan være brystbetennelse. Greit å få sjekket ut om det ikke blir bedre, man kan bli veldig dårlig veldig fort (snakker av erfaring).
Nei forsåvidt ikke.
Har et punkt et godt stykke over brystvorten som er ømt og klump. Nå har jeg massert det så muligens gjort det mere irritert.
Melka er i fri flyt så det er ikke noe problem.
 
Jeg har hatt det slik hver natt i 7-10 dager etter fødselen, men vil passe meg for å si at det er normalt, da frysninger også kan tyde på infeksjon som Kitty sier. Vær obs på andre tegn som feber og nedsatt allmenntilstand.

Men fra egen erfaring har jeg hatt helt ekstrem barselsvette og våknet lenge opp klissvåt hver dag. Skiftet også sengetøy og vasket alt av klær og ammebher hver dag. Brystene har vært sinnsykt vonde, særlig den første uken, jeg kunne ikke la noe være nær de uten å smøre de, ta på ammeinnlegg og ammebh. Det gjorde så sykt vondt bare å ta på seg morgenkåpe som lå inntil brystvortene. Klumper i brystet har vel uansett etter hva jeg vet lite med infeksjon å gjøre, men er bare melk som samler seg opp, har ikke alle dette når brystsprengen er som verst?
Så du får frysninger og skjelver?
 
Så du får frysninger og skjelver?
Av og til, typisk hvis jeg har svettet veldig mye og har ligget sånn en stund. Skjelver- det kommer litt an på hva du mener, skjelver jo litt når man blir kald, men ikke ukontrollert og voldsomt liksom. Hjelper det å bytte bh og trøye? Snu på dyna? Det er jo uansett noe du kan ringe barsel for og høre med de, de har jo god peiling på sånt :)
 
Jeg fikk både frysninger og svetta som en gal de første to ukene. Jeg regna med det var normalt så tenkte ikke noe over det. Gikk over fort egentlig. Svetter ikke mer enn normalt nå. :)
 
Back
Topp