Våkner tidlig :(

Bente78

Forelsket i forumet
Hei alle sammen.
Jeg lurer på hvor lenge barna deres sover om natta nå.
Her legger jeg jentungen ca.kl 7 på kvelden og da sovner hun som regel innen 5 min. I det siste har hun begynt å våkne i 5 halv 6 tiden og ikke vil sove igjen. Dette syns jeg er litt tidlig. Ca.kl 8 er hun trøtt igjen og kan da sove alt fra 1/2t-2t.
Noen som har noen gode forslag å komme med slik at hun kan sove litt lenger om morgenen?
Ingen vits i å legge henne senere om kvelden,for hun er veldig klar for senga kl.7. Og hun sover heller ikke for mye på dagen tror jeg....kan variere fra 2-3 1/2 time.

Håper at noen der ute har noen råd......eller kanskje jeg bare må innfinne meg i at sånn er det bare?

dette er mitt andre barn som er morgenfugl, så jeg kan vel egentlig bare si at du må akseptere det..men selv om barnet våkner så tidlig betyr ikke det at dere må stå opp! her våkner vesla mellom fem-halv syv, stort sett nærmere fem... prøver å unngå å stå opp før 6.15... da sitter hun enten i senga og leker, kommer opp i dobbeltsenga og koser.. av og til lager jeg melk til henne som hun får i senga, så blir det litt mer kos, enn bare leking [;)]

han eldste nytta det som regel ikke å distrahere, han måtte jeg stå opp med... han våknet sjeldent senere enn 6... trøsten er at man får gjort mye i huset før frokost da.. [8D][8D]

Jeg har også to morgenfugler, og tror jeg har prøvd alt mulig nå... Nytter ikke! Så en må nok bare akseptere det... [&:][;)]

er nok som de sier over her at man må bare godta at det er sånn en periode. for min erfaring er at det er en peride også går det over.. men klart, noen har en laaang sånn periode og andre ikke...

Slik var det her en periode også. Ved 6-tida var Adrian klar for mårra'n. Mot for 8-9 tidligere. Ble et sjokk :P Men nå har han plutselig snudd igjen og sover nå til halv åtte. Det er jo overkommelig;)

Sånn er det her også. 5:30 var det i dag tidlig... Storebroren var akkurat lik, men det varte heldigvis ikke så lenge med han i alle fall. Nå må han vekkes hver morgen [:)]

høres akkurat ut som hos oss dette her. sovner fint kl 19 uten hyl og skrik og er trøtt men våkner ca 5.30 hveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer dag [&:] hehe jeg er b-menneske til tusen men begynner å bli litt vant til det nå. så tar hun seg en blund igjen mellom 8 og 9 i en time ca. så sover hun ca 1 time til litt senere så hun sover ikke masse akkurat. håper hun sover litt lenger når hun begynner i bhg for da er det så mye action hver dag at jeg tror hun vil bli mere sliten

Samme her. Våkner, pling, klokka 5.50 hver morgen.
Men jeg lar han ligge og småsutre litt, og en sjelden gang kan han sovne igjen... Men sambo står jo opp rundt seks, så da våkner han jo uansett av det. Så får han melk i sengen, og er veldig klar for å ligge lenge og kose. Står opp rundt sju.

Mitt heteste tips er å legge seg tidlig. Vi finner veien til senga som regel rundt klokka 22. Og da går det an å leve med å stå tidlig opp. [:)]

Takk for svar alle sammen :)
Ser ut som at det ikke bare er jeg som har dette problemet,så det er jo en liten trøst det da :)

Jeg står heller ikke opp med henne hvis hun våkner så tidlig. Da tar jeg henne i senga vår og prøver å få henne til å sove litt mere,men hun skal bare snu seg rundt,krype og tulle masse,så det blir ikke akkurat så mye kos :(
Jeg står ALDRI opp før kl.6 og prøver også og vente enda litt til. Vil ikke at hun skal tro dagen begynner når kl.er 5 og enda natt.

Morgenfugl her også og har andre tips enn å drøye det litt i sengen. Mini ligger å drikker melk en god stund og så leker han litt i sengen til jeg klarer å dra meg opp.

Sånn er det her også. Han legger seg halv 7, sovner da med en gang, og sover til mellom 5-6.30. Tar han aldri opp før 6, må ligge på eget rom og skravle. Tror det bare er sånn, noen er morgenfriske andre ikke. Beste tipset er vel å legge seg tidlig selv...[;)]

Snuppa mi legger seg klokka 19 og sover til 06.30. Da tar vi henne over i vår seng så får hun ligge der å leke før vi står opp. De 2 siste dagene har jeg prøvd å lage melk til henne og gi i senga, og da har hun lagt seg ned igjen og sovet ett par timer til. Men til vanlig står vi opp rundt 7. Har dessverre ikke noen råd å komme med.

Du kan lære de å sove lenger, men krever en god del tålmodighet. Hvis du vil det skal være morgen 07, så tar du han ikke opp før 07. Etter en stund vil han nok sove lenger og lenger for hver dag... Men dette funker nok ikke på alle, men funket på begge mine:) her er det morgen 07.30 somregel, men våkner hun 07 tar jeg henne opp. Er klokka før 07, får hun ikke komme opp.

Back
Topp