Våkner så ofte om natten....

*Fie og Rangen*

Forumet er livet
Rangen altså.... Driver nå med matavvenning, og det er jo greit nok. Funker fint, han er ikke riktig så sta som søster'n var så dette går rolig for seg. Men foruten det så våkner han ganske så ofte for den satans smokken på natta.
Er jo så irriterende, vil jo ikke vente til han finner roen igjen heller for da våkner han til og bruker en evighet på å sovne, men hadde vært digg å slippe å fly opp 8 ganger om natta for smokken. Nå sover han på sitt rom i sin seng og jeg (posen i natt [:D][:D][:D]) på madrass inne hos han til matavvenningen er over. Men blir jo masete på hvert vårt rom.

Noen tips??

ORIGINAL: Bdancer

smokkesnor? bruke litt på dagen også så han skjønner greia...

hva med å "pøse på" med litt ekstra mat på dagen, så kanskje nattavveningen går lettere?

Smokkesnor ja, men vet ikke han skjønner jo ikke opp ned på hvilken vei den smokken skal inn. Han har til og med satt den fast i gommene på tvers [&:]
Han får masse mat på dagen nå og gråter ikke når han ikke får melk på natta, han er bare våken litt og sovner igjen. Så han virker ikke så veldig sulten egentlig, bare en vane [;)]

ORIGINAL: *Fie og Rangen*

hva med å "pøse på" med litt ekstra mat på dagen, så kanskje nattavveningen går lettere?

Smokkesnor ja, men vet ikke han skjønner jo ikke opp ned på hvilken vei den smokken skal inn. Han har til og med satt den fast i gommene på tvers [&:]
Han får masse mat på dagen nå og gråter ikke når han ikke får melk på natta, han er bare våken litt og sovner igjen. Så han virker ikke så veldig sulten egentlig, bare en vane [;)]
hehe det lærer han seg nok fort nå...

ok da er dere nok snart i mål[:)]
soving på dagtid da?

Soving på dagtid ja, hmmm. Det er jo ett kapittel for seg selv. Nei, det er dårlig med rutiner. Men jeg prøver nå å få han til å sove 2 lurer på dagen. La oss si vi står opp ca 07, så prøver jeg å holde han oppe til 0930. Forhåpentligvis sover han minst 1 time (men veldig ofte ikke og da blir det krøll) og så ny lur kl 1330 og forhåpentligvis skal han sove til kl 15. Kveldsmat kl 18 og senga ca 1830. Dette er jo PLANEN. Men ofte så ødelegger det at vi er litt på farten osv for søvnen og tidspunkter på dagtid. Også har han dager hvor han bare sover i 20-30 minutter pr lur og det er jo litt håpløst. NOen ganger får jeg han til å sovne igjen hvis han ligger i vogna, men ikke så enkelt.

Men tror vi er på vei inn i litt rutine altså, må bare få litt "ro" rundt oss. Kanskje lettere når ferien er over og jeg kanskje skal prøve å ikke være på farten hver dag, men gi han litt ro her hjemme.

Husker at selveste Naphaug([8D]) sa at de små forventer seg samme oppvartning på natten som på dagen..og at rutiner er helt gjeldende.
Hva med å printe ut skjemaet på Naphaug sin nettside og krysse av for soving og måltider? Og deretter se etter hva som kan endres? Hvis han f.eks sover for lite kan han jo bli overtrøtt?
vi brukte smokkesnor på vesla, tok litt tid før hun skjønte poenget selv, men veldig godt da hun tok poenget!

Ååååå jeg gruer meg til matavvenningen selv!![:D][&:]

hehe det lærer han seg nok fort nå...

ok da er dere nok snart i mål[:)]
soving på dagtid da?

Soving på dagtid ja, hmmm. Det er jo ett kapittel for seg selv. Nei, det er dårlig med rutiner. Men jeg prøver nå å få han til å sove 2 lurer på dagen. La oss si vi står opp ca 07, så prøver jeg å holde han oppe til 0930. Forhåpentligvis sover han minst 1 time (men veldig ofte ikke og da blir det krøll) og så ny lur kl 1330 og forhåpentligvis skal han sove til kl 15. Kveldsmat kl 18 og senga ca 1830. Dette er jo PLANEN. Men ofte så ødelegger det at vi er litt på farten osv for søvnen og tidspunkter på dagtid. Også har han dager hvor han bare sover i 20-30 minutter pr lur og det er jo litt håpløst. NOen ganger får jeg han til å sovne igjen hvis han ligger i vogna, men ikke så enkelt.

Men tror vi er på vei inn i litt rutine altså, må bare få litt "ro" rundt oss. Kanskje lettere når ferien er over og jeg kanskje skal prøve å ikke være på farten hver dag, men gi han litt ro her hjemme.
ja...jeg har alltid satt rutiner før farting jeg da...men nå hadde ikke jeg en til som krevde litt.

hva med å prøve å holde han våken til 10, så kanskje han sover lengre første duppen?

Ja var knallhard på Sofie og rutiner, hun var helt avhengig. Vetle har vært så mye lettere. Ofte kræsjer det litt med bhg levering og henting av Sofie og i helgene så må vi jo finne på ting og vi kan ikke vente på at både han og hun skal sove for da kommer vi oss aldri ut. Hehe...så litt værre med to ja. Men jeg prøver å ha dager hvor vi bare er på butikken å handler og ellers hjemme, men ikke alltid like lett.

Lucas var også slik en periode. En lang periode. Men så hadde jeg ham jo rett ved siden av senga mi, det var jo en fordel.

Vi hadde ca 6 smokker om ikke mer i senga hans en stund, slik at han alltid fant en. La dem rundt puta og "inni" kosedyrene rundt puta.

Lykke til![:)]

Prøve sånn smokkepute?[:)]

Back
Topp