Våkner plutselig hver time på natta

Håpefull94

Forelsket i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Jenta vår er 11 uker i dag, og har sovet bra på nettene helt til for ei uke siden. Frem til da har ho sovna en gang mellom 23 og 01, og sovet frem til mellom 3-5 før mat første gang, og så oppe på nytt et par timer seinere. Nå derimot sovner ho litt tidligere, mellom 22-23.30, men våkner hele tiden, sover mellom 45min og 1,5t før ho våkner. Har prøvd å la ho sovne igjen av seg selv men da våkner ho bare i steden og starter å gråte, smokken vil ho ikke ha så det blir til at jeg ammer henne i søvn igjen hver gang ho våkner. Ho sover dårligere/mindre på dagtid også, men virker blid og fornøyd. Noen som har opplevd lignende? Er det en "periode" hun har eller får ho for lite mat? Noen som har tips og triks? Dette ble litt langt men vet ikke helt hva jeg skal gjøre, så håpte kanskje noen har opplevd det samme?

Vi opplever det samme. Han sov natta igjennom med en til to oppvåkninger for mat, men siden han var 12 uker kanskje har han sovet på kvelden og fram til mellom 12 og 02 på natta og så våken hver en til en og en halv time... Eneste mulighet for å få han til å sovne igjen er å amme han... Vi sliter også med minimalt med søvn på dagen og vi har store problemer med å få han til å sove... Men blid pg fornøyd liten gutt likevel. Ingen tips da jeg gjerne skulle hatt noen selv også :p

Vi opplever det samme. Han sov natta igjennom med en til to oppvåkninger for mat, men siden han var 12 uker kanskje har han sovet på kvelden og fram til mellom 12 og 02 på natta og så våken hver en til en og en halv time... Eneste mulighet for å få han til å sovne igjen er å amme han... Vi sliter også med minimalt med søvn på dagen og vi har store problemer med å få han til å sove... Men blid pg fornøyd liten gutt likevel. Ingen tips da jeg gjerne skulle hatt noen selv også :p
Godt å lese det er flere som er gjennom dette, at det ikke er noe "galt" med meg:) Hvor lenge har dere hatt det sånn? Håper det går over fort!:)

Godt å lese det er flere som er gjennom dette, at det ikke er noe "galt" med meg:) Hvor lenge har dere hatt det sånn? Håper det går over fort!:)

Har pågått en uke eller to nå... Greier ikke helt å tidfeste når det startet,.. Jeg blir helt fortvila siden jeg føler jeg må gjøre mer for å hjelpe han å sovne på dagen, men vet liksom ikke hva jeg kan gjøre :/

Frøkna her har også gått fra å spise en gang iløpet av natten til nå 3-4 ganger. Før spiste hun bare fra et bryst om natten og nå vil hun har begge, men sover fortsatt mindre. Redd jeg har mindre melk :( men på dagen er hun fornøyd etter å ha spist.

Økedøgn og/eller utviklingssprang. Appen wonderweeks er fin for å lese om det siste.

Har pågått en uke eller to nå... Greier ikke helt å tidfeste når det startet,.. Jeg blir helt fortvila siden jeg føler jeg må gjøre mer for å hjelpe han å sovne på dagen, men vet liksom ikke hva jeg kan gjøre :/
Samme her. Synes det er vanskelig å få henne til å sovne, og når hun gjør det sover ho ikke lenge. Må jo bli sliten av dette ho også, kan jeg tenke meg. Jeg får prøve å trille litt lengre turer, så sover hun kanskje bedre på dagtid i alle fall :)

Frøkna her har også gått fra å spise en gang iløpet av natten til nå 3-4 ganger. Før spiste hun bare fra et bryst om natten og nå vil hun har begge, men sover fortsatt mindre. Redd jeg har mindre melk :( men på dagen er hun fornøyd etter å ha spist.
I følge denne er det visst vanlig å tro man har mindre melk rundt 3mnd, selv om det ikke er tilfelle. Hjalp meg å lese litt i denne tråden i alle fall :)
http://forum.babyverden.no/threads/tremånederskrisen.1828295/

Back
Topp