Våkner på nettene?

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Hvordan er nettene hos dere nå når de er 8mnd?

Her er det litt opp og ned, men har vært flere tannfrembrudd de siste månedene, så kan jo vær derfor. Jeg ammer ofte en gang på natta/tidlig på morgenen, men noen ganger sover han helt rundt. Problemet er at de siste ukene har han våknet en stund etter han har sovnet. Han legger seg ca 19, men våkner som regel 1930-2000. Har prøvd med koseklut og smokk, men det eneste som bruker å hjelpe er å legge meg i senga med han og bysse til han sovner igjen. Når han da har sovnet igjen, bruker han å sove til morgenen.

Lurer egentlig på hva som gjør at han våkner rett etter leggetid. Han er jo stuptrøtt når jeg legger ham.
Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Her har det også kommet tenner som har gjort nettene litt trøblete. Men ellers er han i seng rundt 18.30-19, sover til 2-3 får mat og sover til 6-7...har hendt han har sovi til 8 hvis han får mat 6, men les har hendt ;) Er stort sett morran 6.30-7 :)

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app
 
Her spiser han 1 gang på natten oh 1 gang tidlig morgen om han sovner til normal tid. Men det er lenge siden:( så no når han ikkje sovner før mellom 23-02, er det kun morgen. Kunne amma kvar time hele natten i bytte mot at han kan legge srg og sove til normal tid:p
Har samme prob som deg. At han våkner etter 1 time oh då er han lyys våken. Skal prøve noe nytt fra i morgen:p (ka, det får eg se:p)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Her spiser han 1 gang på natten oh 1 gang tidlig morgen om han sovner til normal tid. Men det er lenge siden:( så no når han ikkje sovner før mellom 23-02, er det kun morgen. Kunne amma kvar time hele natten i bytte mot at han kan legge srg og sove til normal tid:p
Har samme prob som deg. At han våkner etter 1 time oh då er han lyys våken. Skal prøve noe nytt fra i morgen:p (ka, det får eg se:p)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
haha. Du får heller dele gode tips om du finner ut av noen.

I dag sovnet han 19, og våknet 01. Hadde jo sovet 6t da, så det ble nå å finne frem puppen. Sovnet igjen med en gang. Når er det på tide å kutte ut nattpuppen egentlig?

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Har samme problem her, i lengre tid har Nora våknet ca et time etter hun la seg å sovna for kvelden,å er ds lysvåken plutselig :O
Når hun først sovner igjen etter det, så sover hun til neste morgen. Men skjønner ikkehva det er hun våkner av hehe. Også våkner hun på nettene å ska ha mat da,nekter å sove igjen hvis ikke blir bare et evig kaos:/

Så om noen har noen gde tips så hyl ut :D

Sent from my GT-P5210 using BV Forum mobile app
 
Har samme problem her, i lengre tid har Nora våknet ca et time etter hun la seg å sovna for kvelden,å er ds lysvåken plutselig :O
Når hun først sovner igjen etter det, så sover hun til neste morgen. Men skjønner ikkehva det er hun våkner av hehe. Også våkner hun på nettene å ska ha mat da,nekter å sove igjen hvis ikke blir bare et evig kaos:/

Så om noen har noen gde tips så hyl ut :D

Sent from my GT-P5210 using BV Forum mobile app
Jeg tenker liksom på om det har noe med den rem-søvnen å gjøre. At noen barn våkner lettere i den lette søvnfasen. De gangene han våkner, bruker han å våkne innen en time. Har han ikke våknet innen da, sover han som regel til morningen.

Men om det er noe å gjøre med det, vet jeg ikke :p Jeg bruker iallfall ikke ta han ut av soverommet, men busser eller gir smokk inne på rommet til han sovner igjen. Mormora tok han opp en kveld hun passet ham, og da var han våken 3 timer!!!! :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jeg tenker liksom på om det har noe med den rem-søvnen å gjøre. At noen barn våkner lettere i den lette søvnfasen. De gangene han våkner, bruker han å våkne innen en time. Har han ikke våknet innen da, sover han som regel til morningen.

Men om det er noe å gjøre med det, vet jeg ikke :p Jeg bruker iallfall ikke ta han ut av soverommet, men busser eller gir smokk inne på rommet til han sovner igjen. Mormora tok han opp en kveld hun passet ham, og da var han våken 3 timer!!!! :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Ja, der sa du noe! :)
Ikke tenkt på det jeg, men det gir jo veldig mening slik du beskriver det :):)
Hehe har merka her og at om vi tar henne opp så er hun våken leeenge, men som regel bruker hun å sovne ganske kjapt igjen heldigvis:)
Gir vann og smokk på rommet vi og, de 2 siste dagene har jeg tatt henne opp å bare kost med henne på rommet, så lagt henne i senga igjen å da har hun lagt seg for å sove. Så har vært tydelig at hun har trengt litt kos i tillegg.
Godt de kan si ifra hehe ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Her får han grøt klokka halv sju ca og så i seng ca sju...sover da til halv sju på morgenen :) sjeldent han våkner på natta...de gangene han har våknet de siste tre mnd har det vært mageknip eller forkjølelse :) Med andre ord heldige som har et sovebarn på natta :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Min også våkner ofte en time etter at han har sovna. Jeg tar han aldrig ut av soverommet, hvis han ikke roer seg når han får smokken og koseklut, så tar jeg han opp og pusser i armene minetil han sovner. Det tar som regel ikke så lang tid, men tar jeg han ut av soverommet, ja da er det gjort....

Sent from my GT-P5100 using BV Forum mobile app
 
Her har han også vært mye våken i det siste. Våknet gjerne i 2-tiden og holdt det gående til 4-5 tiden. La større dyne og babypute i senga hans, og da sov han mye bedre, men nå siste nettene våkner han gjerne kl 5 og vil at det skal vær morgen. Heilt uaktuelt, så legger han litt i sengen vår og klarer da å tyne han til kl blir 6, men da der det morgen altså:D
 
Jeg leste at det var ganske vanlig med en periode i 7-9 mnds alder med litt våkning på nettene. Var visst pga seperasjonsangst og behov for nærhet + stor utvikling fysisk og tannfrembrudd :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Sover hele natta her;-) Fra 1900-0800;-)
Var noen kvelder nettopp der han nekta å sove hvis æ ikke hold han men det ser ut som det har gitt seg nå. Regner med at d var pga utviklingsspranget de har i denne alderen:) Husker han var sånn sist å.
 
Her sover hun rundt fra 19-20 yil ca 8:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Sovner rundt kl 19. Vekker henne 23.30 for melk. Så våkner hun rundt 5/6, gir henne melk. Så sover hun til 08/09:)
 
Her sover hun hele natta. En og annen natt hun våkner, da får hun melk. Har funnet ut at de dagene hun er litt småspist våkner hun,så så lenge jeg klarer gi henne nok mat ila dagen sover hun hele natta.. :D
Prøver det jeg også :) men hun er så småspist av seg. Så må gi melk om natta
 
Prøver det jeg også :) men hun er så småspist av seg. Så må gi melk om natta
Kjedeøig med småspiste barn.. :-( Iallefall når det går utover nattesøvnen.. Prøvd å utsette måltid å se om hun spiser mere om hun er skikkelig sulten? Her får hun 2-3 ss grøtpulver i fruktmosbeger midt på dagen. Da tror hun det er bare namm men får et godt måltid istede.. ;')

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Åh, så herlig det må være med barn som sover lenge... Kjennes ut som mange måneder siden jeg fikk mer enn 4 timer søvn sammenhengende :(

Legges 18:30-19 og kan sove til 11-01. Får da smokk hvis det holder, men som regel amming. Men de siste nettene har hun holdt oss våkne i 1-3 timer. Vi bysser og går, roer ned og venter til hun har sovnet, men det øyeblikket hun blir lagt ned i sengen er hun lys våken :(

Her er det ingen tenner ennå, så det kan være en årsak. Hun spiser ganske bra og selv om jeg nattammer merker jeg at det er mer kos og vane enn faktisk matbehov de fleste nettene. Det kan selvfølgelig være utviklingen hennes som gjør det, for de siste ukene har hun lært seg masse nytt! Skulle bare ønske noe av det nye kunne være å sove hele natta... :angry2 :sleep011
 
Legger seg ca 19 og sover til ca 7 :) Rolig kar som liker å sove, iallefall på natta ;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Åh, så herlig det må være med barn som sover lenge... Kjennes ut som mange måneder siden jeg fikk mer enn 4 timer søvn sammenhengende :(

Legges 18:30-19 og kan sove til 11-01. Får da smokk hvis det holder, men som regel amming. Men de siste nettene har hun holdt oss våkne i 1-3 timer. Vi bysser og går, roer ned og venter til hun har sovnet, men det øyeblikket hun blir lagt ned i sengen er hun lys våken :(

Her er det ingen tenner ennå, så det kan være en årsak. Hun spiser ganske bra og selv om jeg nattammer merker jeg at det er mer kos og vane enn faktisk matbehov de fleste nettene. Det kan selvfølgelig være utviklingen hennes som gjør det, for de siste ukene har hun lært seg masse nytt! Skulle bare ønske noe av det nye kunne være å sove hele natta... :angry2 :sleep011
Her er det mat og rett i seng etterpå. Hvis jeg hadde tatt henne opp og bysset, hadde det bare vært styr i mange timer. Da blir jo de mer våken. Så hører jeg på babycall om det er oppmerksomhetsgråt eller ordentlig gråt. Ofte litt for gla i selskap ;)
 
Back
Topp