Våkner på natten

Sportymamma86

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Er det flere som våkner på natta? Er i uke 36 nå, og den siste uka har jeg begynnt fast å våkne i 3 tiden og sovner ikke igjen før rundt halv 5-5. Er skikkelig irriterende :( i tillegg er jeg på do sikkert 5 ganger fra jeg legger meg (rundt 23) til jeg og sønnen min står opp i 8 tiden.

Ja, har samme problem. I dag våknet jeg litt før 6 og var lys våken, men desperat etter å få sove noen timer til for ikke å ødelegge hele dagen. Sovnet først kl 10, etter dotur, spising, en times tid i senga, prøve 100 stillinger, for lyst, fikse gardina, ny runde med do og mat, litt på PCen, senga..

Ikke like ille hver dag, men er ofte våken en time rundt 5-7. I tillegg til et par doturer, og at jeg ofte ikke får sove på kvelden. Så frustrerende!

Glad for redusert jobb og straks permisjon, er så lei av å sove dårlig for så å være trøtt hele dagen! Håper det blir bedre etter graviditeten... Takler vanligvis lite søvn veldig bra, men nå er det helt krise.

Har ingen gode råd, bare sympati..

Her også:( våknet kl. 02.00 inatt og har ikke sovet siden. Skal opp kl.6 (en time til) så noe mer søvn i natt får jeg nok ikke. Jeg føler veldig med dere og er helt utslitt hele dagene. Håper også det blir noe mer søvn etter graviditeten. Bare litt mer enn tre timer på en natt hadde vært fantastisk:)

La meg halv ti fordi jeg var utslitt og hadde så vondt i bekkenet etter vasking. Tok litt tid å sove, men vet ikke hvor lang tid. Våknet første gang i tolv tiden, men sovnet fort etter å ha tissa. Så våknet jeg igjen kl to i natt, da var det knekkebrød (hver natt), dotur og fikk ikke sove igjen før etter kl 4. Sov gjennom mannens ringeklokke 05, men våknet igjen nå, gjennomsvett.
Er helt utslitt! Men mest av å våkne av at magen strammer seg og er vondt i bekkenet hver gang jeg rører på meg :-(

Våkner et par ganger for å gå på do. Flere netter jeg har ligget våken 1-2 timer:sour:

Men prøver å kvile litt etter barne er sendt på skole, siden jeg ofte har 1 time før jeg begynner på jobb;)
Det hjelper!

Våkner stort sett mange ganger hver natt. Enten pga kynnere, halsbrann, kramper eller våken 1-åring. Kjenner at de siste ukene kan bli tunge. Får heldigvis slappet av en del på dagtid når resten er på jobb/skole/barnehage:)

Ja :eek: Det er helt forferdelig. Føler meg helt uthvilt når jeg våkner på natten og ikke får sove igjen. På dagen er jeg helt ferdig. Har full jobb og 2 små barn fra før så for 2 uker siden sa det stopp. Ble heldigvis sykemeldt 100% forrige og denne uken. Problemet har ikke bedret seg, så håper legen og ser at jeg trenger å være100% sykemeldt videre.
Jeg er i uke 33 i morgen.

Er det flere som våkner på natta? Er i uke 36 nå, og den siste uka har jeg begynnt fast å våkne i 3 tiden og sovner ikke igjen før rundt halv 5-5. Er skikkelig irriterende :( i tillegg er jeg på do sikkert 5 ganger fra jeg legger meg (rundt 23) til jeg og sønnen min står opp i 8 tiden.

Har det samme problemet her utenom at jeg ikke har noen å stå opp med(barn) hahaha så det er super irriterende:p

Våkner som regel 2-3 ganger iløpet av natta for å gå på do - men har foreløpig ikke problemer med å sovne igjen etter det. Synes nesten det er litt deilig å våkne på natta fordi da kan jeg gå og legge meg igjen etterpå, og det er så deilig :-p
Står som regel opp litt før kjæresten når han skal på jobb, altså i 7-tida, for å fikse frokost og matpakke til ham - ellers får han det ikke med seg :joyful: Synes det er koselig å kunne gjøre det for ham, men vi kommer oss som regel ikke i seng før rundt 12 så merker det blir litt lite søvn. Kjenner ofte behov for å sove litt på dagen da.
De siste par dagene har han jobbet hjemme og jeg har sovet kanskje en time lengre. Vet ikke om det bare er tilfeldig, men har hvertfall ikke vært trøtt og sovet på dagen..

Tror definitivt det bare er å bli vant til å ha oppstykket søvn hvertfall! Tror det blir lenge til vi får sove 8 timer i strekk, noen av oss, for å si det sånn :hilarious:

Ja :eek: Det er helt forferdelig. Føler meg helt uthvilt når jeg våkner på natten og ikke får sove igjen. På dagen er jeg helt ferdig. Har full jobb og 2 små barn fra før så for 2 uker siden sa det stopp. Ble heldigvis sykemeldt 100% forrige og denne uken. Problemet har ikke bedret seg, så håper legen og ser at jeg trenger å være100% sykemeldt videre.
Jeg er i uke 33 i morgen.
Ja jeg var ferdig på jobb for to uker siden, såååå deilig å ha dagene til å hvile å hente seg litt inn :)

Ja, har samme problem. I dag våknet jeg litt før 6 og var lys våken, men desperat etter å få sove noen timer til for ikke å ødelegge hele dagen. Sovnet først kl 10, etter dotur, spising, en times tid i senga, prøve 100 stillinger, for lyst, fikse gardina, ny runde med do og mat, litt på PCen, senga..

Ikke like ille hver dag, men er ofte våken en time rundt 5-7. I tillegg til et par doturer, og at jeg ofte ikke får sove på kvelden. Så frustrerende!

Glad for redusert jobb og straks permisjon, er så lei av å sove dårlig for så å være trøtt hele dagen! Håper det blir bedre etter graviditeten... Takler vanligvis lite søvn veldig bra, men nå er det helt krise.

Har ingen gode råd, bare sympati..
På en måte er det godt å vite at vi er flere :)

Nå våkner jeg ofte pga forkjølelse men våkner lett om han koser seg med urinblæren for eksempel.

La meg halv ti fordi jeg var utslitt og hadde så vondt i bekkenet etter vasking. Tok litt tid å sove, men vet ikke hvor lang tid. Våknet første gang i tolv tiden, men sovnet fort etter å ha tissa. Så våknet jeg igjen kl to i natt, da var det knekkebrød (hver natt), dotur og fikk ikke sove igjen før etter kl 4. Sov gjennom mannens ringeklokke 05, men våknet igjen nå, gjennomsvett.
Er helt utslitt! Men mest av å våkne av at magen strammer seg og er vondt i bekkenet hver gang jeg rører på meg :-(

Haha, en til som trenger knekkebrød hver natt....:) jeg sovner ofte i 01 tiden og våkner hver time frem til 4-5 tiden. Da er jeg gjerne våken et par timer til samboeren står opp. Så legger jeg meg rundt 8 og sover forhåpentligvis en time eller to til. Jeg husker ikke sist jeg sov mer enn to timer i strekk. Forferdelig slitsomt! Søvnproblemene sammen med ryggsmerter har holdt meg sykemeldt siden uke 30.. Dere får bare lytte til kroppen og roe ned på jobbingen om det blir for ille. Ikke så mye mer vi får gjort nå før babyen er her!

Hah! 1. natt jeg ikke har klart å sove igjen etter å ha våknet for å gå på do. Var skikkelig urolig i kroppen når jeg skulle sove, og innen kl. 4 hadde jeg vært oppe 3 ganger for å gå på do. Og fikk altså ikke sove igjen. Så nå sitter jeg her og spiser semulegrynsgrøt :-p

Jordmor jeg gikk til i mitt første svangerskap lærte meg at dette med at man sover lettere er en del av forberedelsene kroppen gjør. Og når man begynner å amme blir det enda "verre". Vi produserer et stoff, som jeg typisk nok ikke husker navnet på, og dette forårsaker lett søvn. Men rent fysiologisk er det bare bra for man må jo ofte våke litt med baby og instinktene tar gjerne litt overhånd. Det er jo litt trygghet i det :)

Her går det veldig opp og ned, men de siste nettene har jeg sovet godt. Er innmari heldig med dobesøk da, straks høygravid og må opp en gang hver 3-4 natt kanskje. Når vi våkner er det samboeren som må først på do :p

Her går det veldig opp og ned, men de siste nettene har jeg sovet godt. Er innmari heldig med dobesøk da, straks høygravid og må opp en gang hver 3-4 natt kanskje. Når vi våkner er det samboeren som må først på do :p
Såååå heldig du er, er aldri under fire ganger på do på en natt, merkelig nok blitt vant til det, men de er slitsom de netterne man ikke klarer å sovne igjen etter dobesøk :(

Jordmor jeg gikk til i mitt første svangerskap lærte meg at dette med at man sover lettere er en del av forberedelsene kroppen gjør. Og når man begynner å amme blir det enda "verre". Vi produserer et stoff, som jeg typisk nok ikke husker navnet på, og dette forårsaker lett søvn. Men rent fysiologisk er det bare bra for man må jo ofte våke litt med baby og instinktene tar gjerne litt overhånd. Det er jo litt trygghet i det :)
Oxycotin :)

Men stresser man eller sånne ting hemmer man produksjonen av Oxycotin og den er viktig for å kunne produsere nok melk og at den skal utdrives :)

Oxycotin :)

Men stresser man eller sånne ting hemmer man produksjonen av Oxycotin og den er viktig for å kunne produsere nok melk og at den skal utdrives :)
Det er ikke oxytocin jeg tenker på. Det er nie annet som får deg til å sove lett og takle våkenetter. Jeg tror jeg må finne papirene mine :p

Back
Topp