Våkner på natten igjen

PuseBebi

Nybakt mor for første gang
Juli13-jentene
Lillemann er 7 mnd i dag, og har den siste uken begynt å våkne. Det begynner med et par oppvåkninger hvor det holder å putte inn smokken igjen, men så våkner han plutselig på natten og er LYS våken! Tidspunktet varierer, men han er som regel våken i 1 1/2 - 2 timer(!)

Jeg tror ikke det er hverken tenner eller mageknip for han er kjempeblid og babler og skravler, men blir utålmodig og det ender alltid med gråt før han sovner. Jeg trøster han så godt jeg kan i sengen, men er bestemt på at han skal ligge der. Minst mulig action, det er tross alt midt på natten. Han får tørr bleie/mat om han trenger det, men er like våken uansett. Han trenger egentlig ikke mat på natten, for han får en del fast føde på dagen nå

Noen andre som opplever/har opplevd noe lignende? Før dette begynte så sov han fra kl. 18 til et sted mellom 5 og 6, fikk 200 ml melk, sov igjen et par timer med meg i sengen vår. Dette har vært rutine fra han var liten.
 
Sånn var min noen uker også, nesten en måned. Plutselig gikk det over igjen her :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Sover han mange hviler på dagen?
Gutten min er avhengig av 2 hviler, prøvd med bare en men da tok han legginga som en hvil nr 2 :p kanskje han rett å slett ser på legginga som en hvil? Hmm

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app
 
Sånn var min noen uker også, nesten en måned. Plutselig gikk det over igjen her :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Da satser jeg på at det er en fase :) Hva gjorde du mens det holdt på?
 
Sover han mange hviler på dagen?
Gutten min er avhengig av 2 hviler, prøvd med bare en men da tok han legginga som en hvil nr 2 :p kanskje han rett å slett ser på legginga som en hvil? Hmm

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app
Han har alltid sovet variert på dagen. Noen dager tre lurer, andre kun en, og de varer alt fra en time til to og en halv. Ikke noe rutine annet enn ca klokkeslett.

Han våkner stort sett i 3-4 tiden, og da har han sovet siden kl 18, så tror ikke han tar det som en hvil ;)
 
Men altså, da har han jo sovet i 9-10 timer og det er jo bra? Kanskje det er for tidlig å legge seg?
 
Men altså, da har han jo sovet i 9-10 timer og det er jo bra? Kanskje det er for tidlig å legge seg?
Han har alltid trengt mest søvn på natten, så jeg tror han fremdeles trenger de 12 timene han pleier å sove.

Har prøvd å legge han litt senere, men da blir han bare overtrøtt, gråter og sover dårlig. Han sovner som en stein kl 18 hver kveld.

Jeg tror han er trøtt selvom han er våken og skravla går. Han gnir seg i øynene og gjesper. Lurer på om det er utviklingssprang...
 
Vi har samme problem her nesten, han våkner en del på natta, her sovet han nå mellom 30min-2 timer også våkner og står i senga, umulig å få han til å sove i egen seng da han bare reiser seg :s

♡caspian f.20 juni, 5,5 uke før termin♡

Samme her så vi lar han ligge mellom oss i senga samt at vi fyller flaska med vann og blander inn en skje MME. Mistenker laktoseintoleranse her og det har hjulpet å ha han i vår seng og at han får minst mulig MME på kveld/natt.

Har dere prøvd å ha han i deres seng?

Min gutt er forøvrig også født 5 uker før termin


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Samme her så vi lar han ligge mellom oss i senga samt at vi fyller flaska med vann og blander inn en skje MME. Mistenker laktoseintoleranse her og det har hjulpet å ha han i vår seng og at han får minst mulig MME på kveld/natt.

Har dere prøvd å ha han i deres seng?

Min gutt er forøvrig også født 5 uker før termin


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app


Han ender som regel opp i vår seng når vi legger oss, han er mye våken da også men da halv sover jeg så merker ikke så mye til det som når han ligger i egen seng. Ved vane legger jeg han bare inntill puppen og sovner selv. Prøvde velling uten hell, og vann vil han ikke ha om natta, han vil helst ha puppen, men der er det lite melk nå som vi ikke ammer noe på dagen i det hele tatt. Kun kveld og morgen amming. Jeg drikker ikke melk selv da jeg reagerer på det, så det får han da ikke i seg så er nok ikke det hos oss. Men aner ikke. Men nå la han seg 18:50 sov i 1 time, fikk bitte litt pupp og sovnet, våknet igjeb 21:30 fikk bare smokk og stryk på ryggen og sovnet. Og sover enda. Så litt bedre i dag i allefall, spent på natten ;)

♡caspian f.20 juni, 5,5 uke før termin♡
 
Han ender som regel opp i vår seng når vi legger oss, han er mye våken da også men da halv sover jeg så merker ikke så mye til det som når han ligger i egen seng. Ved vane legger jeg han bare inntill puppen og sovner selv. Prøvde velling uten hell, og vann vil han ikke ha om natta, han vil helst ha puppen, men der er det lite melk nå som vi ikke ammer noe på dagen i det hele tatt. Kun kveld og morgen amming. Jeg drikker ikke melk selv da jeg reagerer på det, så det får han da ikke i seg så er nok ikke det hos oss. Men aner ikke. Men nå la han seg 18:50 sov i 1 time, fikk bitte litt pupp og sovnet, våknet igjeb 21:30 fikk bare smokk og stryk på ryggen og sovnet. Og sover enda. Så litt bedre i dag i allefall, spent på natten ;)

♡caspian f.20 juni, 5,5 uke før termin♡


I det jeg postet dette våknet han ;) og da satt han i det ene gjørne i senga :p

♡caspian f.20 juni, 5,5 uke før termin♡
 
Klumpen fikk feber igjen i kveld (har vært forkjølet med falsk krupp og det hele), så mulig dette har plaget han litt den siste tiden. Men han er jo så blid selvom. Babler i vei. Gikk litt bedre i natt, for da sovnet han lett ved at jeg bare puttet inn smokken. igjen.
 
Back
Topp