Våkner om nettene. Kvalm :-(

shewolf

Gift med forumet
Jeg våkner flere ganger om natta når jeg skal snu meg pga vondt i bekkenet. Men samtidig er jeg så kvalm at jeg har lyst til å kaste opp. Har også magesmerter nå og da, som har pågått i et par uker nå. Er frisk og rask ellers.

Flere som har det slik? Hva kan det være mon tro?

Jeg også våkner mye om natten å er kvalm.
Tipsene jeg har fått er rett å slett å bare prøve å kaste opp..
Dette får jeg aldri til, så blir bare liggenes kjempe kvalm å se på klokka :/

Sendt fra iphone via bv forums app

Kanskje dere er sultne?! Evt prøv å spis litt ekstra før dere skal sove. Jeg våkner ikke direkte kvalm om natten, men kan våkne av en ubehagelig sultfølelse, dersom jeg spiser tilstrekkelig før jeg skal sove, blir søvnen mye bedre :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Kanskje dere er sultne?! Evt prøv å spis litt ekstra før dere skal sove. Jeg våkner ikke direkte kvalm om natten, men kan våkne av en ubehagelig sultfølelse, dersom jeg spiser tilstrekkelig før jeg skal sove, blir søvnen mye bedre :)

Da skal jeg prøve det :) er så dårlig på å spise generelt.. Det har jeg alltid vært, og burde vært flinkere nå som jeg er gravid.. :)
Takk for tips :)

• Liker
Reactions: H27
Da skal jeg prøve det :) er så dårlig på å spise generelt.. Det har jeg alltid vært, og burde vært flinkere nå som jeg er gravid.. :)
Takk for tips :)

Trenger ikke være noe tungt, for min del kommer jeg langt med en yoghurt og en banan, eller en bolle havreflakes :)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg spiser alltid kveldsmat (3-4 skiver) før jeg legger meg, så tror nok ikke det er pga sult.

Kanskje du har lavt blodsukker? Er du mett når du legger deg? Tror du det hjelper å spise eller drikke litt når du våkner? Det hender her også og da drikker jeg litt sjokolademelk :p melk metter...

Jeg våkner flere ganger om natta når jeg skal snu meg pga vondt i bekkenet. Men samtidig er jeg så kvalm at jeg har lyst til å kaste opp. Har også magesmerter nå og da, som har pågått i et par uker nå. Er frisk og rask ellers.

Flere som har det slik? Hva kan det være mon tro?

Har 2 av problema, kvalmen om natta og bekkenplagene. Etter at eg begynte å bruke ei sånn amme/gravidpute til å ha mellom beina og som støtter bekkenet når eg ligg på sida, har smertene blitt meir levelige.
Ang kvalmen, så har eg hyperemesis så eg e kvalm uansett.. men det kan ofte hjelpe å ha nokre kjeks e.l på nattbordet, og gjerne noko å drikke og. Kvalmen blir verre hos meg når eg er svolten eller har lågt blodsukker. Å kaste opp funker i allefall ikkje for meg, for då har eg det gåande i timesvis etterpå :(

Jeg er mye våken om natta også, pga smerter i bekkenet og vondt i magen. Hos meg er det luftsmerter pga treg fordøyelse. Når luften "ligger slik til", så arter det seg ofte som kvalme i steden, siden tarmen kommer i strekk.
Og så blir jeg kvalm hvis jeg er sulten. Lurt å forsøke å røre litt på seg, få noe å drikke og kanskje spise slik at det blir litt fart i systemet. God bedring til oss alle!

Back
Topp