Våkner om natta

Aprilbaby

Forelsket i forumet
Sommerfuglene 2017
Hva gjør dere når podene våkner om natta og gråter? Het har vi som regel tatt opp, trøstet litt, lagt ned og gitt smokk så har han roet seg. Det fungerer dårlig nå. Hyler når han blir lagt ned. Tidligere kunne han sovne imellom oss i sengen, men nå ligger han bare å prater og tuller midt på natten. Tror ikke samsoving er tingen for oss, men hvordan kan jeg på en skånsom måte venne han til å må roe seg i sin egen seng på natten? Venter nr 2 i sommer og det blir uaktuelt at alle skal ligge i vår seng (jeg sover ekstremt lett, takler ikke mye styr).
 
Hadde en periode selv med vår gutt. Se på tråden nattskrekk. Vi sto ofte bare opp og startet dagen 04.00 eller så lot vi han sitte i sengen mens vi snakket rolig til han. Da fikk vi ikke røre han. Hvet ikke hva som skjedde, men etter en stund lærte jeg lyden hans, gikk inn med en gang jeg hørt han. Da kunne jeg gi han smokken, bamsen og bre over han.

Den fasen kom og gikk..
 
Høres ut som noe som kan gå litt i bølger og at det vil gi seg etter hvert. Hvor lenge har det pågått nå? Men forstår veldig godt at dette blir slitsomt når du venter en til.

Du kan ikke sette på et nattlys? Fant plutselig ut en kveld at jentungen var mørkeredd. Så nå har hun nattlampe som holder hele natten i tillegg til at vi skrur på en skilpadde som lyser opp rommet med stjerner når hun legger seg.
 
Løfter ham over til meg og sover videre sammen. :)
Samsoving var noe jeg bare måtte lære meg da han ble født.
 
Her har han startet igjen, men på morgenkvisten.. 04.00 våkner han og påstår det er morgen. Er ikke utvilt, men klager sin arme nød og prøver å få oss til å stå opp. Bruker gråten aktiv, og gis seg ikke til vi er oppe.
 
Løfter ham over til meg og sover videre sammen. :)
Samsoving var noe jeg bare måtte lære meg da han ble født.

Skulle ønske det funket! Det gjorde det en periode men nå kvikner han bare til og vil stå opp dersom vi tar han i vår seng
 
Back
Topp