Våkner midt på natten

Mine3+2

Forumet er livet
jentene i juni13
It's gonna be May 2019
Snøkrystallene2021❄️
De siste ukene så har vår datter på 7 1/2 mnd våknet midt på natten/gry tidlig på morgen. Legger henne mellom 19 og 20, og før så sov hun i 12 timer, nå blir det minimalt med søvn, på alle. I natt våknet hun kl 2, nekter å sove igjen når hun våkner, og etter 1 time i sengen måtte jeg stå opp med henne. Hva kan jeg gjøre for å få henne til å sovne av igjen når hun våkner slik?

Sent from my GT-N7105 using BV Forum mobile app
 
De siste ukene så har vår datter på 7 1/2 mnd våknet midt på natten/gry tidlig på morgen. Legger henne mellom 19 og 20, og før så sov hun i 12 timer, nå blir det minimalt med søvn, på alle. I natt våknet hun kl 2, nekter å sove igjen når hun våkner, og etter 1 time i sengen måtte jeg stå opp med henne. Hva kan jeg gjøre for å få henne til å sovne av igjen når hun våkner slik?

Sent from my GT-N7105 using BV Forum mobile app
Hei!
Nattesøvn er viktig for både store og små. Det at datteren deres er begynt å våkne kan skyldes så mangt.
Hun har fått mer forstand, og kan bedre gi uttrykk for hva hun ønsker. Da er det naturlig at når hun våkner så vil hun gi uttrykk for at hun ønsker å komme opp. Kan hende må dere endre på søvnmønsteret på dagtid,- eks. kutte ned på den siste hvilen om ettermiddagen. Det kan også være tannfrembrudd som er på gang. Dette skaper ofte uro og irritasjon hos barnet. Forsøk som foreldre å opptre så rolig og kontrollert som mulig når hun våkner, og berolige og trøste for å få hen til å sove igjen. Gi minst mulig oppmerksomhet og unngå å oppmuntre til nattlige aktiviteter. .Ved å sørge for at hun er god og mett når du legger henne, er også sjansen for at hun skal sove lenger bedre. Gi gjerne grøt og vent litt før hun får melk før hun skal legge seg. Vedå vente en stund etter grøtmåltidet, vil hun sannsynligvis drikke mer melk, og forhåpentligvis unngå å våkne fordi hun er sulten eller tørst. Evt. gi gjerne bare litt vann dersom hun våkner, da blir det ikke så attraktivt å våkne. Håper dere lykkes med å få tilbake den gode nattesøvnen igjen! Beste hilsen Elin
 
Back
Topp