Våkner med "sultsmerter" om natten

Vordende

Flørter med forumet
Oktoberlykke 2019
Hei!

De siste par dagene har jeg våknet om natten og vridd meg i smerte fordi jeg er så vanvittig sulten. Går jeg opp for å lage meg mat blir jeg kvalm hvis jeg ikke er kjapp nok. I natt hadde jeg en yoghurt på nattbordet jeg hev i meg da jeg våknet 02:30, denne holdt et par timer men så lå jeg igjen og vridde meg i smerte fra 05-tiden. Noen andre som har vært borti dette?

Spiser godt i løpet av dagen. Er i uke 14 (13+4) nå.

Går dette over? Er ekstremt ubehagelig og sliter virkelig på energien nå.
 
Jeg har det ikke helt sånn, men har vært nødt å stå opp et par netter for å ta meg ei brødskive. Sulten og litt uvel da. Har tidvis hatt kjeks på rommet. Kan også bi veldig uvel om jeg ikke spiser ofte på dagtid. Om du får så vondt at du vrir deg i smerter bør du nok oppsøke lege.
 
Ja har hatt denne gravidplagen i både forrige og dette svangerskapet fra starten av. Er faktisk direkte vondt å være sulten og natten er ofte verst. Er som om noen vrir på magesekken som en vaskeklut. Det som er mest effektivt er å spise mat som holder lenge i magen. Hjemmelagd brød fungerer fint for meg eller havregrøt på kvelden. En yoghurt er sjeldent nok for å få vekk sulten fordi det bare går rett igjennom magen. Så kanskje du må prøve noe mer fast å spise hvis du våkner om natten?

En trøst for meg ihvertfall er at det der har gått over etter hvert utover i svangerskapet og håper det gjør det for deg og:)
 
Jeg spiste honni korn hver natt de siste ukene sist. Det eneste jeg orker å spise, men var så sulten!!
 
Aldri opplevd det, men det hørtes jo veldig ubehagelig ut :arghh:
 
Back
Topp