Våkner etter legging og på natta

vichaa

Betatt av forumet
Sensommerbarna 2016
Er det noen av dere som kan dele litt erfaringer...

Mini her på 8 måneder våkner Hver Kveld ca en time etter at hun har lagt seg for kvelden. Vi legger henne 1830 og hun sovner etter 10-15 min. Så skjer det, hver kveld altså, at hun våkner omtrent en time etterpå og gråter. Vi må alltid inn, og nesten alltid ta henne opp så hun roer seg, og så legger vi henne ned igjen med kosekluten hennes inntil munnen. Så sovner hun..

Hva kommer dette av? Er det noen andre som har opplevd dette?
Det er bare utrolig rart og frustrerende..

Kveldsrutiner hennes er stell ca 1715, grøt 1730 og så litt melk 1800 eller nærmere legging. Får hun får mye mat før legging tro?
Hun sliter også med hard mage akkurat nå, og har hatt en litt urolig mage helt siden hun ble født. Men oppvåkningen har hun også gjort siden hun var 4-5 mnd..

Sånn har min nr 2 alltid vært. Han er 6 år og nå har det akkurat gått over. Han har nattskrekk da, men det visste vi ikke før han var rundt 4 år, da kunne han fortelle at gan ikke husket noe av det.. det var 1-1,5 time etter han hadde sovnet.

Meeeeen, trenger jo absolutt ikke være det. Husker jeg leste en plass at det skjedde noe i søvnen etter en times tid, at de sov så lett da at mange våknet. Lille her har hatt en periode på noen uker der jeg har måttet pakke dyna over han, gi smokk osv pga han våkner og hyler. Men det var bare en periode. Var ca 1 time etter han hadde lagt seg..

Denne har jeg sett flere plasser på nettet:
cf6e4dfd3fca7a18f9c6b99e328ec09a.png

Denne har jeg sett flere plasser på nettet:
cf6e4dfd3fca7a18f9c6b99e328ec09a.png

Står en del om dette i boken "Sove uten gråt". Mange barn sliter ved disse "korte oppvåkningen" da de ikke klarer komme seg gjennom de alene/selv, og må ha smokk/kos/stimuli for å sove videre.

Her har lillegutt våknet etter 30-60 min etter legging i ett par mnd nå, han får en flaske med melk då og så sovner han godt igjen :)

Står en del om dette i boken "Sove uten gråt". Mange barn sliter ved disse "korte oppvåkningen" da de ikke klarer komme seg gjennom de alene/selv, og må ha smokk/kos/stimuli for å sove videre.

Det er veldig kjedelig å høre.. håper hun lærer seg å sove gjennom det etter hvert. Skal sjekke ut boken - takk for tips!

Det er ikke unormalt, hvis det er noen trøst[emoji4] Har lest at det er veldig vanlig at babyer/småbarn våkner etter 45-60min, fordi de da er på et "kritisk punkt" med lett søvn. Min gjør det ofte på dagsoving i vogna, men da kan jeg jo bare rugge litt så sovner han igjen. Førstemann var også sånn. Jeg tror ikke dere gjør noe "feil", det er bare sånn det er, og plutselig forandrer det seg[emoji4]

Det er ikke unormalt, hvis det er noen trøst[emoji4] Har lest at det er veldig vanlig at babyer/småbarn våkner etter 45-60min, fordi de da er på et "kritisk punkt" med lett søvn. Min gjør det ofte på dagsoving i vogna, men da kan jeg jo bare rugge litt så sovner han igjen. Førstemann var også sånn. Jeg tror ikke dere gjør noe "feil", det er bare sånn det er, og plutselig forandrer det seg[emoji4]

Håper det.. :)

Back
Topp