Våkner ditt barn av brannalarmen?

Shit jeg tror vi må sove på samme rom for alltid, eller kjempe nærme, tenk om barna brenner inne, shiiit.... Og seriekoblet barnarlarmer er et must!!!

Mi våkner ikke... men vet hva den betyr om hun ervåken. Og vet h a hun skal ringe om det brenner. :)

Skal jammen teste dette med brannalarmen om natten, kanskje min kjære må sette den på og sjekke om jeg våkner også...
Vår har gått av to ganger; ene gangen var den sommeren hvor det var så varmt. Da sov jeg meg igjennom hele greia og våknet kun fordi mannen ristet i meg :O

Gang to var han som testet for å se om jeg våknet - gjorde heldigvis det

Tipper han kjører en ny test snart

Mine våkner av brannalarmen begge to. Den gikk av en kveld og begge våknet med en gang, 1åringen ropte og 7 åringen var ute av rommet sitt på under ti sekunder, da jeg kom opp var han klar til å gå brannstigen.

Er d ikke slik at barn under 10-12 år ikke hører brannalarmen da de ikke har ferdigutviklet hørsel el før da? Barna her våkner ikke av brann alarmen ihvertfall bortsett fra han på 15..
Mine våkner heller ikke av den :o

Med tanke på at vi har industrialarm (sånn som er vanlig på offentlige bygg, røde store klokker som ringer høyt) så hører vi det godt. Men aldri testet det om natten, da den er koblet rett til brannstasjonen. Og er ingen i blokka vår som har utløst den heller.

Ingen av mine våkner. Derfor har vi seriekoblede røykvarslere, en i hvert rom, pluss boder o.l. Over gjennomsnittet opptatt av brannsikkerhet her og ;)

Vi har sånn annen alarm, med en stemme som sier at det brenner og mørkere piping, nesten som tuta på trailere. Har også varslere som reagerer på både røyk og varme, og er seriekoblet.

Jeg tror vi må ha brannøvelse hjemme snarest!:eek:

Når jeg var 17-18 og bodde hjemme begynte det å brenne hos oss på natta. Mamma våknet fort og begynte å slokke, sammen med min eldre bror som enda var våken. Vinduet sprakk, og de tok tak i det som brant og hev det ut vinduet, tømte vann utover gulvet og vinduskarmen, og hele spetakkelet sto på i 20 minutter før jeg våknet! Jeg er livredd for å ikke våkne selv, dette burde vi ha øvd på...

Back
Topp