Våkner ditt barn av brannalarmen?

Rutla

Forumet er livet
jentene i juni13
VIP
"Dette kunne vert hjemme hos deg!
Viktig for alle med barn og bør deles til alle småbarns familier og plasser hvor barn og familier overnatter.

Opplæring og øvelse kan bedre reaksjonen, gjør det til en lek for barna med brannøvelse, IKKE skrem dem med det, la dem ta initiativ og la dem bli med på og finne rømningsveier og skilt på nye plasser, butikker, båter, hoteller o.l." Tekst og film av Ante Andersen

http://youtu.be/RFt5F_SUpzI

Last edited:
Er d ikke slik at barn under 10-12 år ikke hører brannalarmen da de ikke har ferdigutviklet hørsel el før da? Barna her våkner ikke av brann alarmen ihvertfall bortsett fra han på 15..

Mitt barn hadde garantert ikke våknet... Heldigvis har vi seriekoblede alarmer med sendere på alle rom...

Er d ikke slik at barn under 10-12 år ikke hører brannalarmen da de ikke har ferdigutviklet hørsel el før da? Barna her våkner ikke av brann alarmen ihvertfall bortsett fra han på 15..

De aller fleste barn under 12 år hører ikke den frekvensen av lyd som er i brannvarslere når de sover. Det gjør faktisk ikke mange mannfolk heller, for det er samme frekvensen som barnegråt og mange menn kan sove seg gjennom all verden med hyling uten å ense det i hele tatt.

Her våkner verken barn eller mann av brannvarslerne, noe jeg synes er kjempeskummelt. Så tørr nesten ikke la mannen være alene hjemme med ungene over natta.

De aller fleste barn under 12 år hører ikke den frekvensen av lyd som er i brannvarslere når de sover. Det gjør faktisk ikke mange mannfolk heller, for det er samme frekvensen som barnegråt og mange menn kan sove seg gjennom all verden med hyling uten å ense det i hele tatt.

Her våkner verken barn eller mann av brannvarslerne, noe jeg synes er kjempeskummelt. Så tørr nesten ikke la mannen være alene hjemme med ungene over natta.
Oh shit,d er skummelt da! Her våkner sambo av barnegråt,men skal jaggu teste om han våkner av brann alarmen ja..

Ja, de våkner av brannalarmen. (Heldigvis!)

Last edited by a moderator:
Veldig skummelt:o
Vi har en annen alarm så den ULER skikkelig høyt samtidig som en stemme sier hvor brannen befinner seg!

Nei de våkner ikke og det syns jeg var veldig skremmende!!! Hva gjør man da liksom?

Huff, den filmen var ekkel... Her er det dessverre jeg som sover så tungt, så bruker babycall på full styrke selv om jeg sover i naborommet. Hater å være alene om natten nettopp pga brann, er så redd for det!! Skal jammen teste dette med brannalarmen om natten, kanskje min kjære må sette den på og sjekke om jeg våkner også...

Jeg har aldri prøvd å vekke henne med brannalarmen, men de få gangene den har gått (ved uhell) så har jeg røska den ned så fort som mulig. Men det er på kjøkkenet. Ikke fått opp seriekoblet enda. Hun har brannstige på utsiden av rommet sitt og vet hvordan den skal brukes.

Eldste våkner ikke av den nei, hu sover gjennom alt. Lillebror derimot våkner nok, han er litt mer var på lyder som plutselig kommer.

har ej testat det. Men vet en gang den gick på mens barnen sov. Da vakna de av ljuden men tror de e bara før de blev redd.
Heldigvis har vi seriekoblede alarmer som sender i alle rom...

Mine barn våkner ikke. :confused: Brannalarmen her uler så det gjør vondt i ørene, men de reagerer ikke når de sover. (Naboen brenner litt mat innimellom, så vi har fått testet noen ganger.:p) Jeg har båret ut sovende 2-3-4-5-6-åring, og hatt lange samtaler med naboene i trappen, uten at ungene har våknet av det infernalske bråket fra brannalarmen. Mine får ikke være alene hjemme sovende før de er 30 år minst. :sour: :p

Vi har både røykvarsler og brannalarm utenfor soverommene deres. Og de gangene brannalarmen har gått (hadde en periode feil på anlegget), har de våknet.

De har klare instrukser på hva de skal gjøre, men det er sikkert lurt å repetere det igjen.

Det med brantepper på soverommene var lurt.

I sommer så gikk brannalarm hos svigers når vi var der, og da våknet ingen i huset, utenom oldemoren til dattera mi! Noe som er merkelig med tanke på jeg våkner av ingenting, og det var en hund i huser også.. og hun har veldig dårlig hørsel! Var heldigvis bare at det var lite batteri i den da. Men skummelt å tenke på!!

Frøkna på 6 år er inne i en periode hvor hun er livredd brann og brannalarm, så å teste alarmen mens hun sov ville bare vært ondskapsfullt.. har problemer nok med å få henne til å sove til tider fordi hun tenker på brannalarmen. Trøster meg med at jeg sicer lett og barna sover vegg i vegg:)

Back
Topp