våkner 40 min etter legging...tips??

mellow

Glad i forumet
Mailykke <3
Novemberlykke 2018
Er det noen som har tips til meg angående leggingen?

Snuppa her våkner alltid ca 30-40 min etter hun er lagt for kvelden. Hun sovner fint alene -på egenhånd. Men når hun våkner så hylskriker hun.. hun stopper heller ikke med mindre vi løfter henne opp. Da roer hun seg. Det hjelper ikke stryke på hu i senga, eller gi henne smokken.. hun vil ligge i armene mine. Bysser jeg henne sovner hun igjen etterhvert. Hvis jeg da prøver å legge henne i sengen våkner hun og hylskriker. Det hjelper ikke amme hun, hun våkner så fort vi er ferdig. Hun vil ikke vekk fra meg.. bysser jeg henne lenge og hun sovner hardt så kan jeg hvis jeg er heldig få lagt henne i sengen sin og hun sover videre.

Men det er som sagt hvis jeg er heldig.. en vanlig kveld så ender det alltid med at jeg ikke orker mer etter en time med prøving, feiling og skriking. Så da tar jeg hun ut i stua. Jeg vet man ikke skal ta de ut i stua etter de er lagt, men når det holder på slik kveld etter kveld, time etter time, så vet du hva.. da orker man faktisk ikke :/ jeg får aldri det pusterommet på kvelden for meg selv for kveldene blir jo brukt på å få hun til å sove.. eller kose med hun på fanget hvis hun blir med ut i stua.

What to do? Hvorfor holder hun på sånn? Aner ikke hva jeg kan gjøre for å vende hun av med det.
Misunner dere med babyer som sover greit gjennom kvelden.

Når min først sover så sover hun veldig godt da.. det skal sies. Hvis hun har endt opp i stua og hun endelig sovner igjen noen timer etterpå så sover hun alltid veldig bra..

Tips mottas med takk!!!

Har dessverre ingen tips å komme med. Bare medfølelse. Vet akkurat hvordan du har det. Min er lik. Våkner alltid etter 30 min og gråter. Men etter å ha kjempet i 50 døgn, holder det nå med å vugge litt på henne. Men hun våkner stort sett hver time og må vugges på hele natten.

Vår har også blitt slik, nå er han 7 mnd i morgen. Tror det er ganske alderstypisk. Jeg tenker at det er en periode og kapitulerer (jeg er alene i ukedagene og skal ha energi jeg også)

Ingen god tips herfra, annet enn å stole på deg selv og følge mammamagefølelsen :)

Vår har også blitt slik, nå er han 7 mnd i morgen. Tror det er ganske alderstypisk. Jeg tenker at det er en periode og kapitulerer (jeg er alene i ukedagene og skal ha energi jeg også)

Ingen god tips herfra, annet enn å stole på deg selv og følge mammamagefølelsen :)

Akkurat slik er snuppa for tiden også... Det begynte for 1.5 uke siden da hun ble syk...

Hun har alltid sovet i sin egen seng, og sovnet fort. Men nå bruker vi 1-2 timer på å få henne til å sove. Er skikkelig frustrerende og jeg håper det gir seg snart...

Har ingen råd,,,, gjør det som føles rett for dere!

Det eneste som fungerer litt her er å la hun skrike.. Men jeg gir selvsagt etter, hvis ikke det går.. Er så lei, så lei!

This too shall pass er mitt mantra om dagen (les kveld/natt). Minsta sovner greit, men sovner med meg ved siden av seg ca kl 19-19.30. Deretter våkner hun alt fra 4-10 ganger til jeg legger meg ca 22.30. Mye løping i trappen for å si det sånn.

Men, det er bare slik det er nå. Og det går over. Heldigvis. Mannen er ofte på reise, stort sett 2-3 døgn i uken, og hun vil derfor ha meg. Ikke pappa. Greit det og.

Snuppa er alltid glad og tilfreds på dagtid, så da overlever jeg kveld/natt [emoji171]

Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.

Sånn er det her også. Lillemann er 5 mnd. Vært sånn siden han var 4 ca. Ultra slitsomt.

Kan det være alderen? Vi sliter enda, men har lest at mellom 7-9 mnd kan de ha seperasjonsangst.. Tror det er det min er igjennom for han begynner å gråte og se etter oss om han ikke ser oss .. Håper det gir seg snart, vi har jo hatt vanskeligheter med soving kjempelenge.. :( prøve mer på det jeg har kommet fram til senere når dette utslettet gir seg litt ..

Back
Topp